30-08-2005, 13:34
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
כמו שאמר איינשטיין...
יש שני דברים שאינם סופיים: היקום וטיפשותו של האדם...
כדי לחסוך מכם את הדיפדוף אתאר זאת בקצרה:
מדובר במטוס DHC-4 שעבר הסבה למנועי טורבו-פרופ, והצילומים מתעדים אחת מטיסות הניסוי שלו (יותר נכון - האחרונה שבהם).
ועדת החקירה קבעה שהמטוס המריא עם הגאים נעולים. במטוס הזה יש מערכת שמונעת תנועת ההגאים כתוצאה ממשבי רוח.
ידית, שנמצאת לפני המצערות, נועלת את ההגאים ובמצב נעול - מונעת תפעול המצערת. הבעייה היא שלפני ההמראה לא ווידאו שידית נעילת ההגאים נעולה במצב הקדמי - בו ההגאים חופשיים. מה שקרה הוא שבמהלך ההמראה, עקב תפעול ההגאים, בוצעה נעילה אוטומטית של ההגאים - מה שמנע יכולת היגוי של המטוס ויציאתו מן המצב אליו נקלע. בעצם נעילת ההגאים הכניסה אותו לתמרון הזה שהסתיים במותם המיותר מאד של אנשי הצוות...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|