18-06-2006, 20:24
|
|
|
חבר מתאריך: 01.04.04
הודעות: 454
|
|
שוני
ציטוט:
ים-ים, ים-חוף, חוף-ים, קרקע-קרקע וטילי נ"ט?
|
אני לוקח פה הימור ואין לראות בתשובה שלי כעובדה גמורה.
השוני כפי שאני מבין אותו הוא בעיקר סביב מנוע הטיל, מערכת הניהוג והניווט/ההנחייה, מעוף הטיל וסוג רש"קו. טיל קרקע קרקע להבנתי הוא שם-אב למספר מכלולים של תת-סוגים (בליסטי, top attack, מעוף ישיר). גם לטילי חוף-ים/ים-ים יש תת סוגים (sea skimming וכו').
מערכת ייצוב למשגר בטילי ים-ים/חוף-ים? לייצוב הזה אני מניח שקוראים ברגים. את השינוי במסלול הטיל מבצע בעצמו (אגב, עד כמה שאני מכיר, מערכות ייצוב לפני השיגור זה יותר לכיוון טילי א"א מונחי חום - שם בסוגים שונים ה-רב"ת "חופשי" לנוע מחוץ לציר האורך של הטיל כדי לפצות על הסטייה בין קו הראייה עם המטרה לקו האורך של הטיל - שחרור ה-רב"ת מציר האורך של הטיל נקרא Uncage).
מעבר לזה, גם ה-רש"ק הוא שונה למשימות שונות. דוגמא: להלפייר יש גרסא הנורית ממסוקים כנגד רק"מ (מטען חלול), "גירסא" נורית מהארייר (נקרא ברימסטון) ותאמין או לא, יש גם גירסא שוודית נגד ספינות קטנות עם רש"ק HE blast frag. הוא נקרא RBS-17
אני מניח שיש עוד שלל שינויים במנוע ובמערכת הניווט של הטיל - במיוחד אם אתה לוקח פלטפורמה קיימת ונותן לה גירסאות נוספות. הארפון משוגר גם מהאוויר, גם מצוללות, גם מספינות וגם מהקרקע. בכל אחד מהם אתה צריך לעשות אי אלו התאמות...אגב, גם עם הגבריאל זה (היה) ככה כמדומני.
נערך לאחרונה ע"י Desert Seagull בתאריך 18-06-2006 בשעה 20:31.
|