03-01-2006, 12:49
|
|
|
|
חבר מתאריך: 01.07.02
הודעות: 6,709
|
|
עדשת 50 מ"מ היא "עדשה נורמלית" עבור מצלמות פילם 35 מ"מ, כלומר עדשה שמכסה פחות או יותר את אותו שדה ראיה כמו זה של האדם הממוצע. בזמנו כמעט כל מצלמת SLR (ולא רק SLR) הייתה נמכרת עם עדשת 50 מ"מ f/1.8 או f/1.7 כעדשה סטנדרטית, או עדשת קיט.
יחסית לעדשות אחרות, 50 מ"מ היא עדשה יחסית פשוטה לתכנון ולייצור ועצם העובדה שהעדשה הזאת הייתה כה פופולרית גרם לכך שהמהנדסים צברו איתה את הניסיון הרב ביותר, מה שאפשר להביא את האופטיקה של העדשה הזאת לדרגה של (כמעט) שלמות. כמו כן, זה שהאופטיקה היא פשוטה יחסית איפשר לייצר את העדשה קטנה וקלה מאוד - מה שהוסיף על הפופולריות שלה.
ולעניין הבוקה (bokeh). בעדשות הישנות והזולות, דוגמת קאנון 50 מ"מ f/1.8 MkII, פנטקס 50 מ"מ f/1.7 וככל הנראה גם בעדשה הזאת של מינולטה, הצמצם מורכב מ-5 להבים בלבד - מה שמשפיע על איכות הבוקה (או איזורי ה-out of focus) בתמונות. ככל שיש יותר להבים בצמצם העדשה, כך הבוקה "עגול" ו-"רך" יותר (בפורומים בחו"ל נפוץ המושג "creamy") - אבל גם העדשה הופכת להיות מורכבת ויקרה יותר. אני אישית לא הייתי קורא לבוקה של ה-50 מ"מ שלי "זוועתי" - נכון שהוא לא הכי יפה בעולם, אבל גם לא "זוועתי". כשיהיה לי כסף, נעבור ל-50 מ"מ f/1.4 ו-85 מ"מ f/1.2L, אבל עד אז הבוקה של ה-50 מ"מ שלי בהחלט נראה מספק, במיוחד לאור שעובדה שהעדשה לא עלתה לי כסף
|