09-03-2006, 08:39
|
|
|
חבר מתאריך: 04.07.05
הודעות: 28
|
|
מה הקשר להרמת הגלגלים, ואם המטוס לקראת נחיתה עם גלגלים בחוץ (במהירות ממוצעת של 180-200 קשר) זה אותו דבר כמו בהמראה (ממוצע של 100 קשר)?
מה שחשוב הוא מהירות המטוס ומשקל הציפור. ככל שמהירות המטוס גבוהה יותר כך דרושה ציפור קטנה יותר לצורך אותו נזק, שכן הטנע נשאר באותו יחס. וכנ"ל ההפך, מספיקה מהירות נמוכה ע"מ לגרום נזק כזה אם מדובר בנשר השוקל 10 ק"ג.
אותו כנ"ל לגבי המנוע - ציפור גדולה בוודאות תביא להשבתת המנוע, אך ציפור ממש קטנה אולי תטחן לאבק לפני שתספיק להזיק. באופן כללי לא הציפור היא המזיקה למנוע, מה שגורם לנזק היא אחת הכנפיים של הטורבינה אשר איזונה נפגע ובגלל מהירות הסיבוב של הטורבינה נתקת לבסוף ממקומה נשאבת לתוך המנוע וגורמת לטחינת של שאר הכנפיים. דבר כזה יכול להגרם גם זמן מה לאחר הפגיעה.
בקיצור לא כדאי להיות ציפור כזאת...
|