
05-03-2006, 01:07
|
 |
|
|
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,020
|
|
1. בריפלקס ניתן ליצור עומק שדה רדוד יותר בגלל גודל החיישן וגודל העדשה.
פיזור האור גדול יותר ופחות ממוקד, ולכן בצמצמים פתוחים, ניתן להשיג עומק שדה רדוד מאוד.
האיזור המטושטש ברקע נראה בוקה (מבוטא BOKEH) ואיכותו היא תוצר של איכות העדשה.
ככל שהעדשה איכותית יותר, הבוקה איכותי יותר, וזה מבתטא במעבר צבע רק ונעים, ולא חד וגס.
ככל שתשתמשי באורך מוקד גדול יותר, ותצלמי מקרוב, עומק השדה יהיה רדוד יותר.
כלומר, אם תצלמי עם עדשת 18-55 במצב 55 מ"מ פורטרט של חברה שלך, ובתמונה השניה תתקרבי אליה קצת ותצלמי אותה במצב 18 מ"מ, בתמונה הראשונה עומק השדה יהיה רדוד יותר, כלומר מטושטש יותר.
בכל מה שקשור לצבעים ברקע - זה מאוד תלוי ברקע עצמו.
צילום של סברס במקרו (עומק שדה רדוד). הרקע הירוק, והפרח האדום מאחורה התערבבו להם.
צילום של קטורת במקרו (עומק שדה רדוד). שוב, מעבר בין מספר קטן של צבעים בצורה נעימה.
ומצד שני,
צילום של סרט כחול-לבן על אנטנה על רקע השמים (עומק שדה גדול).
שתי תמונות המקרו צולמו עם ה 150מ"מ אשר מפיקה בוקה מאוד נעים ואיכותי, במצב מקרו (אשר מקטין עוד יותר את עומק השדה ומרדד אותו יותר), ואילו השניה צולמה עם ה 18-70 קיט במצב 18 מ"מ וצמצם 11. ניתן לראות שעומק השדה כל כך גדול, שלא רק האנטנה והסרטים בפוקוס, אלא אפילו העננים שבשמים.
2. המחיר טוב. אבל שווה לבדוק האם האחריות היא של "הדר" (היבואנים הרשמיים של ניקון בארץ). במידה ולא, כבר ראינו מחיר זול יותר באילת (3600 ש"ח).
|