05-03-2006, 01:18
|
|
|
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
|
|
משמעות יום הבחירות: יום שלישי, כח אדר - לפי תורת הדרוש והנסתר
בס"ד
משמעות יום הבחירות: יום שלישי, כח אדר - לפי תורת הדרוש והנסתר
חודש אדר הוא חודש של מזל לעם ישראל. כתוב בתלמוד והובא בהלכה שאם יש ליהודי דין ומשפט עם שונא ישראל, כדאי לדחות את זה לחודש אדר, שאז המזל של ישראל בריא וחזק http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=3305
כשהמן הרשע ביקש לעשות רע ליהודים והפיל גורל ויצא לו על חודש אדר הוא שמח שמחה גדולה היות ובאותו חודש - ז' אדר הוא יום פטירתו של משה רבינו. אבל באותו יום - ז' אדר - גם נולד משה רבינו, ולכן דווקא החודש הזה הוא חודש מוצלח לישראל. http://torah4blind.org/hebrew/dm46.htm
הנה פורים הוא ביום 14 לחודש אדר (פעמיים ז' אדר), היות ונודע ש"מרדכי שקול בדורו כמשה בדורו" http://books.chabadlibrary.org/admu...kerech05/03.htm
ויש לומר שזהו " פי שנים ברוחך" http://www.daat.ac.il/encyclopedia/value.asp?id1=2116
כ"ח אדר אם כן זה פעמיים יד אדר - חג פורים - פעמיים פורים.
מתאים עם היום בשבוע - יום שלישי שהוכפל בו כי טוב (פרש"י בראשית א, ז (מב"ר פ"ד, ו).http://books.chabadlibrary.org/admur/dvar_malchus/tetzave5752.htm
הנה מספר כ"ח (28) מראה על כוח. וזה גם מתקן את החטא של המרגלים שלא רצו לעלות לארץ ישראל והניעו את העם מלעלות לארצנו. בתפילתו של משה רבינו להקדוש ברוך הוא שיסלח על חטא המרגלים, התחיל משה רבינו עם המילים: ועתה, יגדל-נא כח א-דני, כאשר דברת, לאמר ה' ארך אפים.." . http://www.mechon-mamre.org/i/t/x/x0414.htm
וברש"י הראשון על התורה: כח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גויים - בקשר לזכותם של ישראל על ארץ ישראל. הנה עותק של לשון רש"י
על הפסוק "בראשית ברא אלקים את השמים ואת הארץ" מפרש רש"י: "אמר רבי יצחק לא היה צריך להתחיל את התורה אלא מהחודש הזה לכם שהיא מצוה ראשונה שנצטוו בה ישראל ומה טעם פתח בבראשית משום "כח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גויים" שאם יאמרו אומות העולם לישראל: לסטים אתם שכבשתם ארצות שבעה אומות. אומרים להם כל הארץ של הקב"ה היא, הוא בראה ונתנה לאשר ישר בעיניו, ברצונו נתנה להם, וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו". http://www.sichos.com/shleimus/sicha.asp?id=60
כל זה היה על פי פשט ודרוש. עכשיו קצת על פי קבלה:
אדמו"ר הצ"צ (נשיא השלישי של אדמו"רי שושלת חב"ד): :"בסדה"י אחר ברכת ישתבח בפי' הקדיש כ' וז"ל יהא שמי' רבא מברך לעלם ולעלמי עלמיא באלו השבעה תיבות שהם עיקר הענייה יש בהם כ"ח אותיות שהם נרמזות בפ' ראשון של תורה בראשית כו' הם שבעה תיבות וכ"ח אותיות והם כנגד יד ימין ויד שמאל העונה אמן בכל כחו כח ו' קורעין לו גזר דין של ע' שנה שהם ע' שרים שכיון שהוא מסכים יד ימין עם יד שמאל עם הוא"ו שהוא המכריע כולם מסכימים להטיב לו וכח הטומאה אין לו כח להרע שכשזה מתגדל ומתגבר זה נופל כו' ועתה יגדל נא כח ה' והוא כח מה כו' עכ"ל. ועמ"ש במ"א דכמ"כ פסוק ראשון דעשה"ד וידבר אלקים את כל הדברים האלה לאמור הוא ג"כ ז' תיבות ובהם כ"ח אותיות והיינו שעל ידי התורה דמחכמה נפקת כח מה ממשיכים הגדלת הכח במעשה בראשית כי עשה"ד מכוונים נגד עשרה מאמרות עשרה עשרה הכף כו'". (אוה"ת נ"ך ט, נעתק בספר הליקוטים דא"ח צ"צ ערך עשרת הדברות ד' תכ").
_____________________________________
יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)
נערך לאחרונה ע"י מדינאי בתאריך 05-03-2006 בשעה 01:46.
|