02-05-2006, 06:47
|
|
|
חבר מתאריך: 17.02.05
הודעות: 1,850
|
|
גוגל מפרסמת מודעה לפיירפוקס בדף הבית
המודעה מדגישה את היתרון העיקרי שאמור פיירפוקס להציע על פני אינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט – האבטחה
אנתוני גונזאלווס, InformationWeek
חברת גוגל הציגה אתמול (ה') מודעה לקידום דפדפן פיירפוקס בדף הבית של מנוע החיפוש הפופולארי. מודעה זו עשויה להעניק סיוע משמעותי לחברת מוזילה, כנגד האויבת המשותפת לה ולגוגל עצמה - מיקרוסופט.
המודעה מדגישה את היתרון העיקרי שאמור פיירפוקס להציע על פני אינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט - האבטחה. זאת משום ש-IE, הנהנה מנתח של כ-85% משוק הדפדפנים, נחשב ליעד מועדף על הפורצים וכותבי הקוד העוין. במודעה, בת שורה אחת, נאמר: "פיירפוקס עם סרגל הכלים של גוגל: דפדוף בכרטיסיות, גלישה בטוחה יותר". כן כללה המודעה תצלום מסך של פיירפוקס עם סרגל הכלים של גוגל. המודעה הוצגה אך ורק לגולשים ב-IE.
"אנו נלהבים מאוד מהפרסום", אמרה מרי קולוויג, הדוברת של חברת מוזילה (חברה בת למטרות רווח של ארגון מוזילה) אשר מפתחת ומשווקת את הדפדפן בעל הקוד הפתוח. פול קים, מנהל השיווק של חברת מוזילה, הודה בבלוג שלו ל"צוות השיווק של גוגל" על התמיכה. ארגון מוזילה עצמו סירב להתייחס לפרסום והפנה אותנו לגוגל. דובר גוגל אישר שאכן המודעה פורסמה והוסיף ש"גוגל מבקשת לקדם את הגלישה בפיירפוקס עם סרגל הכלים של גוגל משום שהדפדוף בכרטיסיות והגלישה הבטוחה יותר מעניקים למשתמשים חוויית חיפוש נפלאה".
לטענת דובר גוגל, כבר פרסמה החברה בעבר מוצרים שלה שמשולבים במוצרים מצד שלישי, דוגמת מודעות לשירות גוגל וידיאו בשילוב עם תכנים מרשת CBS או מליגת NBA. היחסים בין ענקית החיפוש לבין מוזילה החלו להתהדק בשנה שעברה, לאחר שחברת גוגל החלה לפרסם מודעות טקסט לקידום פיירפוקס עם סרגל הכלים של גוגל ברשת הפרסום שהיא מפעילה באתרים מצד שלישי.
בדרך כלל מתגאה גוגל בדף הבית הנקי, הפשוט ונטול המודעות, אשר קוסם למי שזקוקים אך ורק למנוע חיפוש, ולמעשה למרבית המשתמשים: על פי נתוני נילסן/נט-רייטינגס, ביקרו בחודש מרץ בדף הבית של גוגל 89.8 מיליון מבקרים ייחודיים, בעוד שבכל שאר מדורי האתר של גוגל יחדיו, ובכלל זה הקניות והמפות, נרשמו 3.1 מיליון מבקרים ייחודיים בלבד.
http://www.pc.co.il/_DailyMaily/Ite...=&CategoryID=72
|