
24-04-2006, 08:19
|
|
|
|
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
|
|
|
תדהמה: שמאלנים יהודים (??) יד ביד עם ערבים שונאי ישראל נגד המדינה היהודית
פורעי שמאל וערבים היכו שוטרים בהר חברון
12:45, 23 אפריל 2006 / כ"ה בניסן תשס"ו
בשבת ניסו ערבים, יחד עם 'פעילי שלום' בינלאומיים וישראלים להפגין נגד הקמתו של "מעקה הביטחון" באזור דרום הר חברון. לאחר שהצבא הכריז על שטח צבאי סגור הוכו שוטרים במקלות ופעילי השמאל ניסו למנוע מעצרים. [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.a7.org/data/images/2006/04/22/hafgana-baliin.jpg]
ביום שישי נפצעו שלושה שוטרי מג"ב ושוטר נוסף מיידוי אבנים סמוך לכפר בילעין מערבית לרמאללה. זאת במהלך הפגנה אלימה של פורעי שמאל וערבים אשר הפרו צו שטח צבאי סגור והחלו ליידות אבנים לעבר כוחות הביטחון.
בהר חברון ביקשו הערבים ופעילי השמאל למחות נגד הקמת המכשול בגובה של 80 ס"מ ולאורך של כ40 ק"מ באזור דרום הר חברון אשר מונע לטענתם לרעות את העדרים ולהגיע אל האדמות.
ממשטרת ש"י נמסר כי במהלך העימותים באזור הכפר חירבת עטוונא שבדרום הר חברון נעצרו שבעה ישראלים ושני ערבים. במהלך מעצרם של הערבים ניסו פעילי שמאל להפריע לשוטרים תוך גילויי התנגדות פיזיים והפרעה לשוטרים לביצוע תפקידם. הערבים אף תקפו את השוטרים במקלות ובאבנים.
תושבי האזור הגישו בימים האחרונים עתירה לבג"ץ אליה מצורפת חוות הדעת של המועצה לשלום ולביטחון. תא"ל במיל יהודה גולן, חבר הנהלת המועצה טען שאין לו צל של ספק שהגדר שמוקמת לא משמשת לצורך ביטחוני. "אילו חששתי שכתוצאה מכך יפגע אזרח ישראלי אחד, לא הייתי כאן. יש כאן שימוש מטעה וחסר אחריות בביטחון לצרכים אחרים", טען. ההפגנה התקיימה ליד היישוב מעון שבדרום הר חברון.
צביקי בר חי, יו"ר מועצה איזורית הר חברון, הסביר לערוץ 7 כי אין שום עניין ביטחוני בגדר הזאת, "אלא מדובר בפעולה מתמשכת של צה"ל כדי שערבים לא יוכלו לפרוץ לכביש. כנגד ירי או דברים מהסוג הזה אין לזה שום משמעות".
בזמנו, כשהוחלט על תוואי הגדר, מסביר יו"ר המועצה, היישובים היו אמורים לעבור מדרום לגדר אבל שינו את החלטת הממשלה בעקבות פסיקת בג"ץ על אזור רמאללה, ואז כשהחליטו על הסגת הגדר, פחות או יותר ל'קו הירוק', קיבלו החלטה לעשות מכשול פנימי. "אנחנו לא מתייחסים ואין לזה שום משמעות", דברי בר חי.
_____________________________________
יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)
|