
04-05-2006, 09:56
|
 |
|
|
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,020
|
|
הבעיה הכי גדולה בצילום יום היא השמש הישירה.
היא מייצרת המון אור אשר מוחזר בעוצמה גבוהה מעצמים החשופים לה ישירות, אבל עצמים אשר מוצלים, מקבלים כמות אור קטנה בהרבה (בהשראה מהעצמים החשופים ישירות בסביבה שלהם). לכן כאשר אנחנו יוצאים ממקום חשוך לשמש, כואבות לנו העיניים ואנחנו עוצמים אותן עד אשר אנחנו מתרגלים לאור, והפוך, אנחנו לא רואים כלום כאשר אנחנו נכנסים למקום חשוך לאחר שהיה ממושכת במקום מואר מאוד (כמו מערות).
המצלמה עובדת באותה השיטה בדיוק. אם אתה מצלם ממקום חשוך לכיוון מקום בהיר, האיזורים הבהירים ישרפו בתמונות, וההיפך, אם אתה מצלם ממקום בהיר לכיוון מקום חשוך, האיזורים החשוכים יצאו לך שחורים לחלוטין (תת-חשיפה).
איך נמנעים מזה?
יש שתי אפשרויות.
הראשונה שאני פחות אוהב, היא שימוש בפלאש מילוי. למעשה, אתה מייצר עוד אור בנוסף למה שהשמש מייצרת, ואתה מנסה להשוות את רמת התאורה במקום החשוך, שתהיה דומה לרמת התאורה במקום המואר, וכך להגיע למצב של תאורה מאוזנת בכל מקום. אני לא אוהב את זה מכמה סיבות כגון:
צבע הפלאש לא תואם את צבע השמש, ולכן מקבלים עיוותי צבע בצילום
קשה לשלוט בעוצמה שלו כמו שצריך
העוצמה של הפלאש לא חזקה כמו השמש
לא ניתן להאיר איזורים מאוד גדולים ועוד...
השניה שאני יותר אוהב, היא הקפדה על קומפוזיציה וחיתוך הפריים בצורה כזו, שתכיל רק איזורים המוארים במידה שווה. כלומר, או לצלם רק בצל (בלי איזורים חשופים ישירות), או לצלם נוף המורכב מאיזורים מוארים ישירות בלבד.
אני מאוד אוהב לצלם בצל. התאורה תהיה לעולם אחידה, וכמעט תמיד אתה תקבל מספיק אור בשביל לצלם בצמצמים סגורים וחשיפה מהירה מספיק. קלאסי בשביל פורטרטים כי אז גם לא מקבלים צללים על הפנים והתוצאות - שיגעון (באתר שלי באלבום פורטרטים כנס ל"דני". חוץ מהצילומים שצולמו בתוך הבית הנטוש, כל התמונות צולמו בצל. ניתן לשים לב שאין צללים בכלל בשום מקום בפנים שלה. נראה כמו סטודיו, רק שזה לא).
בהצלחה פיני!!
|