22-05-2006, 11:24
|
|
|
|
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
|
|
מגח סילון
מה חבל, אבל המקור הטוב ביותר למימן הוא... נפט! אפילו יותר ממים.
גם כדי לייצר מימן מימים צריך הרבה אנרגיה שצריכה להגיע מאיפה שהוא.
מימן הוא גז מסוכן מאוד, גם נפיץ וגם דליק. לכן יהיה צריך לשחרר אותו בצורה מבוקרת מאוד מתוך דלק, רק את הכמות הדרושה לתא הדלק לאינטרואל הזמן מסויים.
מימן גם נדיף מאוד, מספיק שתחנה את המכונית בשמש, ותוך שעות אתה מאבד חצי מיכל.
תאי הדלק מאוד לא יעילים, הניצילות שלהם מאוד נמוכה, כלומר, יותר מידי אנרגיה מתבזבזת ופחות מידי מנוצלת.
הבעיות עם מנועי מגח סילון הן כפולות ומכופלות. הדלק שלו אמור להיות מימן... קשה מאוד להחזיק מימן במחסן. חייבים למלא את המנוע בדלק מימני רק לפני השימוש. לכן השימוש הצבאי בדבר הזה יהיה מוגבל מאוד.
הייתרון של המגח סילון שהוא חוסר את הצורך בגז מחמצן, מה שהופך את המנוע לבטיחותי יותר.
החיסרון הכי חשוב של מגח הסילון, זה שצריך להאיץ אותו למהיריות של 5-7 מאך כדי שיוכל רק להתחיל לעבוד...
בטווח הקצר, נראה יותר מנועי כלאיים Hybrid.
בטווח הארוך, נהייה חייבים לראות מוצרי נפט סינטטים בעזרת חשמל מכורים גרעניים.
חומרי גלם לנפט סינטטי (נפט מלאכותי) הוא או פחם גולמי או ביוב ואשפה ביתית ושיירי מזון.
יש גם את הנושא של ביו-דיזל ומנועי אתנול. ביו דיזל הוא סולר שנעשה משמן מאכל (כמו שמן קנולה), ואתנול זה בעצם אלכוהול המיוצר מסוכר. שני הדלקים האלו אינם מנוצלים בלעדית, אלא כחלק מתערובות עם מוצרי נפט מאובן רגילים. לא תמצא אתנול בתחנת דלק, אלא רק בברזיל, ורק בשיעורים של עד 20% אתנול והשאר בנזין רגיל. יחסים דומים גם עבור ביו-סולר.
נערך לאחרונה ע"י Gilgamesh בתאריך 22-05-2006 בשעה 11:28.
|