06-06-2006, 15:40
|
|
|
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 575
|
|
המושג שלנו היום ל"אירוסין"(או אירוסים, זה לא משנה) הוא לא כוונת ההלכה.
עפ"י ההלכה תחום ה"נשואים"[החלופה בין רווקות לנישואים] מחולק ל2:
1.אירוסים["קידושין"].
2.נישואים.
כיום אנו עושים את שניהם יחד תחת החופה.
כדי לארס מישהי צריך: "בשלושה דברים האשה נקנית: בכסף, בשטר ובביאה".
כסף - "הרי את מקודשת לי בכסף זה כדת משה וישראל" [ניתן להביא גם חפץ כמו טבעת ולומר "בטבעת זו" או "בחפץ זה"].
שטר - "הרי את מקודשת לי כדת משה וישראל" [ומביא לה השטר].
ביאה[אסור לעשות זאת כיום להלכה וניתן לעיין בילקוט יוסף בחלק המתאים] - מתייחדים ולפני הביאה אומר לה: "הרי את מקודשת לי בביאה זו כדת משה וישראל".
החלק השני, הנישואין, הוא כניסה לבית הבעל[יש כאלו שנוהגים מיד לאחר החופה להכנס ל"חדר ייחוד", מטעם זה].
בנוגע לשאלה השנייה["מה המשקל של אמירת המשפט ליד עדים או לבד?"] התשובה היא שהאירוסין חייבים להיות בפני שני עדים כשרים, ולכן לבד לא מועיל.
|