לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ‎print ‎"Hello World!"; if‎ ‎not rules.‎know ‎then rules.‎read(); חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > מחשבים > תכנות ובניית אתרים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 24-07-2006, 18:15
  Costa Costa אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.07.06
הודעות: 195
טוב יש שיפור רב בAI של האוייבים במשחק שלי, צריך ייעוץ בנגוע לשמירות

היי, רק רציתי לעדכן שבסוף אני ועוד חבר מצאנו דרך לכתוב AI יותר חכם לאוייבים במשחק.
זה כולל מצב בו האוייב שומר וברגע שהוא מבחין בשחקן הראשי הוא חושד, לאחר מכן הוא תוקף.

ועכשיו לייעוץ שאני צריך - מכייוון שאני קרוב מאוד לבנות עוד ועוד שלבים במשחק אני רוצה בעתיד
שתהייה אפשרות SAVE GAME! אז אני לא יודע אם שווה לי לעשות משחק שלם בקובץ SWF\EXE
אחד או לעשות EXE אחד שבפריים הראשון יהיה את התפריט, בפריימים האחרים כל פריים יטען
לתוכו שלב, פריים 1 עושה LOAD MOVIE לשלב 1, פריים שני עושה LOAD לשלב שני וכך הלאה...
ואז בתפריט יהיה גם LOAD GAME, כאשר כל שלב שעבר המשתמש יופיע כ"פתוח" אבל שלבים
שהוא עוד לא עבר לא יופיעו, חשבתי לעשות קובץ XML\TXT שמכיל רשימה של שלבים שכל שלב
שהמשתמש עובר המשחק מעדכן את הXML ששלב 1 ושלב 2 המשתמש כיביכול עבר, לכן בXML
יהיה כתוב ככה :




<variable name="Level_1" value="true"/>


<variable name="Level_2" value="true"/>
<variable name="Level_3" value="false"/>





בקיצר כל שלב שעבר המשתמש יהיה TRUE ושלב שלא עבר יהיה FALSE
((אגב כדיי לייצא מידע לקובץ XML , TXT דרך פלאש במה משתמשים? POST או GET?)
ואז כשניכנסים למשחק ועושים LOAD יהיה רשימה של שלבים שאלייהם הגיע המשתמש בפעם האחרונה
שהוא שיחק... כי בעצם הEXE יטען את המידע הזה מהXML.

הכל טוב ויפה עד לכאן רק שאין לי מושג בXML בכלל בכלל, ודבר שני אני לא יודע אם השיטה הזו
טובה בכלל, לכן אשמח לשמוע הצעות ורעיונות איך לעשות את קטע השמירות במשחק.

תודה.

נערך לאחרונה ע"י Costa בתאריך 24-07-2006 בשעה 18:18.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 25-07-2006, 20:06
  Costa Costa אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.07.06
הודעות: 195
אוקי ראשית כל תודה על התשובה
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי -FoxyBrain- שמתחילה ב "לדעתי זה הדבר האחרון שאתה צריך לחשוב עליו."

שמע אני חייב לחשוב על כל התהליך בערך איך יהיה, כי חייבת להיות איררכיה מסויימת
שבה אני בונה את המשחק, לאיך השלבים יהיו בנויים יש חשיבות רבה בצורת השמירה שלהן.
ובאשר למה XML לכל שחקן? מקסימום XML לכל שלב אולי, אבל אני לא מבין בזה כ"כ...
וSharedObject אף פעם לא יצא לי להשתמש בזה אבל הבנתי שזה לא כזה חכם כי הוא זוכר
דברים בצורה "סטאטית" כלומר אם בן אדם שמר משחק איפשהו זה זוכר רק את זה, אם הוא שמר
שמירה חדשה זה דורס את הקודמת לא? ומה גם שאם הוא עושה RESTART (כי יהיו שלבים קשים)
אז מה קורה אז עם השמירות? איפה אפשר למצוא מידע על SharedObject ?
וסיסמא לא בא בחשבון האמת אחרי שחשבנו על זה, כי זה מיושן וגם לא הכי נוח למשתמש.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 25-07-2006, 20:34
  -FoxyBrain- -FoxyBrain- אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.09.05
הודעות: 2,857
תשובה
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Costa שמתחילה ב "אוקי ראשית כל תודה על התשובה"

ברור שאתה צריך לחושב איך זה יהיה אבל לא צריך לחשוב עכשיו איך זה יעשה.
כלומר, אתה צריך לבנות קודם את המנוע של המשחק ורק אז לבנות את השלבים. המשחק צריך להיות מתכונן בצורה כזאת שתוכל להוסיף לו שלבים מתי שתרצה.

בקשר לXML, בטח שלכל שחקן. אחרת, אם שחקן מסוים "פותח" שלב חדש, השחקן הבא שיכנס יראה גם הוא את השלב פתוח.
SharedObject נשמר לוקלית, על המחשב של השחקן, כך שיהיה מעין פרופיל לכל אחד. כשאומרים שהוא סטטי הכוונה לזה שהוא לוקלי ולא מיועד לתקשר עם שרת למשל.
SharedObject זה אוביקט שאתה יכול לשמור בו משתנים\מאפינים, זה הכל... שמירת ערך חדש תדרוס ישנה רק אם שמרת אותו בתוך המאפין הקודם, אתה תמיד יכול לשמור בתוך מאפין חדש - כמו כל אוביקט רגיל. לא יקרה כלום אחרי אתחול אם תגדיר לו שלא יקרה כלום. ככה, זה בבנית משחק, שום דבר לא מובן מאליו למחשב...

אתה יכול למצוא עליו מידע בגוגל.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י -FoxyBrain- בתאריך 25-07-2006 בשעה 20:47.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 25-07-2006, 21:56
  Costa Costa אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.07.06
הודעות: 195
בשלב זה תיכננו את המשחק כך שהוא יהיה למחשב בלבד
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי -FoxyBrain- שמתחילה ב "ב SharedObject זה אוטומטית פרופיל לכל משתמש"

בלי רשת, בגלל זה אני מעוניין שהוא יתפקד כמו כל משחק Stand Alone שקיים בשוק,
הן מבחינת שמירות והן מבחינת פריסת התיקיות.
רוב האובייקטים נטענים מתיקיות משנה שנמצאות תחת תקיית האם של המשחק.
נגיד סירטונים, מוסיקה, נושאי עזרה למינייהם, תמונות וכו'... בהמשך שלבים יטענו גם כן
מתיקיה בשם LEVELS או MAPS לתוך הקובץ EXE הראשי, לכל שלב יהיה תפריט זהה
שבמהלכו ניתן יהיה לעצור את המשחק, ובתפריט כמו בכל משחק יהיה אפשר (בתקווה)
לשמור משחק, לטעון משחק שמור, להתחיל מחדש את השלב, לצאת לחלונות או לצאת לתפריט הראשי...

כל אלה כבר כתובים ברמת העיקרון, רק השמירות זה הבעיה הצפוייה היחידה שתבוא עלינו בהמשך
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:05

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר