09-08-2006, 13:40
|
|
|
|
חבר מתאריך: 26.09.05
הודעות: 2,368
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי david_arnon
בפרשתנו נאמר: והי'ה עקב תשמעון וגו'. וידועה השאלה: הרי קיום התורה ומצוות תלוי בבחירת האדם, והי'ה מתאים לומר "והי'ה אם תשמעון", ולמה אומר "והי'ה עקב תשמעון", שפירושו, שודאי תשמעון ? ברור. והביאור: "עקב" הולך על הזמן ד'עקבתא דמשיחא', ולכן ודאי תשמעון, כי הבטיחה תורה שסוף ישראל לעשות תשובה בסוף גלותם ומיד הם נגאלים.
ובנוסף לזה כתוב: "אין והי'ה אלא לשון שמחה", ובעניינינו, העבודה של יהודי באחרית הימים, בחושך הגלות של עקבתא "דמשיחא"?, מעוררת שמחה גדולה למעלה.
ובפשטות: עקב הוא "האבר היותר תחתון באדם" , ולעומתו, "תשמעון" ענין של שמיעה, הבנה והשגה, הוא ענין היותר עליון שבאדם. ו"עקב תשמעון" הוא שהענין הכי נעלה, חודר בכל מציאותו של האדם, ועד שגם במעשה בפועל, חדור בענין התענוג" ועל דרך אצל אברהם "עקב אשר שמע בקולי", שהתורה ומצוות חדרו בכל מציאותו. ואברהם אבינו פתח וסלל את הדרך לכל בני ישראל שגם עניני העבודה שהם למטה מטה ביותר, יהיו חדורים בענינים הכי נעלים. אמן ! איך זה ?
כי ידוע זה שאברהם אהב הוא גויות, גויות אשר זוג עופרים נאה להן, עופרים אשר נעמדו על טילן למרות הלידות האכזריות.כידוע במישנה אברהם לקח את שרה אשת רכבעם ועשה בה מעשה תועבה אשר נישמע בכל ממלכת מצרים.
|
_____________________________________
חיים בן דוד, 1968-2006, לוחם בשייטת 13 ומדריך צלילה, בעלו של מועדון הצלילה ול-טל בחיפה.
נהרג בתאונת צלילה בתאריך 17.9.06
יהי זכרו ברוך.
26-40 עושה ת'צ'יפס יותר טעים! 91-05 עושה ת'צ'יפס יותר יבש!
|