18-08-2006, 20:17
|
|
|
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי ISHPUZ
אנחנו כבר לא במלחמת העולם הראשונה.
היום במטוס, בדיוק כמו בטנק - הרמה הממונה נמצאת במרחק לחישה למכשיר הקשר.
למעשה, אני די בטוח שהקשר בין מטוס לבין הבקר שלו הוא הדוק וקל יותר מהקשר בין מג"ד לבין החמ"ל המטרטר של החטיבה.
ההבדל היחיד שאני יכול לחשוב עליו הוא קבועי הזמן. מפקד בחי"ר או שריון יכול בהרבה מקרים לעצור את הכח בעמדות לפני שהוא נכנס למשימה או מפעיל אש. אצל טייס זה לפעמים עניין של שניות של כן או לא בלי יותר מדי אופציות ליעף נוסף.
|
לא יודע למה יש הבדלים וזה לא מעניין אותי, אני יודע למה עושים בחיל האויר כמו שעושים.
בחיל האויר יש למוביל מרחב החלטה מכמה סיבות שחלקן נדון פה:
הראשונה- הוא נמצא בשטח והאחרים לא, הדוגמאות הכי פשוטות מהעבר הן מזג אוויר, שולחים אותך להפציץ מטרה, אתה מגיע למקום ומבין שזה בלתי אפשרי, חוזר הביתה ללא ביצוע המשימה....
השניה- זמן, הקרב האוירי הוא מהיר בצורה שאי אפשר להתיעץ ואין זמן לדיונים, הכל עניין של שברירי שניה, לכן חשוב שיהיה איזה מרחב ומרווח החלטה למי שלוחץ על ההדק כשאין זמן לחשוב, גם כאשר הוא טועה (במתחם הסבירות..).
סיבה שלישית- וזאת בניגוד למה שכותב כאן ISHPUZ, יכולת טכנית לשליטה במטוסים יש כבר 70 שנה, אבל יכולת מעשית (יש רק שולט אחד, אבל יש עשרות מבנים ומאות מטוסים בשמיים) אין. מכיוון שאין אפשרות לשולט באמת לשלוט, אז למוביל בשטח יש מרחב לקבל החלטות בשמו.
צריך לזכור דבר אחד (ויש נטיה להקצין דווקא את ההפך כאן בפורום..): אין אפשרות לעשות מה שרוצים, החלטה של מוביל מתבססת על ניסיון (מובילים הינם טייסים בכירים בעלי ניסיון), ידע היסטורי חיל אוירי, ערכי חיל האויר וצה"ל, מדיניות של הטייסת ושל המלחמה הספציפית. בכל מקרה שההחלטה אינה סבירה (בדיעבד) אז המוביל מסיים את הקריירה.. זאת אומרת שהוא חייב, כאשר הוא מחליט לעשות משהו הפוך מהפקודה המקורית, להיות בטוח שהוא צודק, אין כאן מקום לניחושים ולמצבים של "נראה לי שעדיף.." אין "נראה לי" כשהמוביל בטוח שמח"א רוצה שהוא יעשה אחרת אז או שהוא מדבר עם השולט (במבצעים קטנים כשהדבר אפשרי..) או שהוא עושה את מה שהוא חושב שמח"א מצפה ממנו לעשות כשאי אפשר לדבר עם השולט.
עוד הערה קטנה לסיום- תחסכו ממני בבקשה הערות מסוג "אין הבדל, הכול נכון גם למפקד בירוקים" אין לי מושג לגבי הירוקים, ואם אתם חושבים שהכל אותו הדבר אני באמת מאמין, אני רק ממליץ במקרה הזה לשקול את השיטה של חיל האוויר, היא עובדת לא רע ב 55 שנים האחרונות.
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe
|