לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 13-10-2006, 16:41
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
חילוני חילוני, אבל שיהיה רב בחתונה

חילוני חילוני, אבל שיהיה רב בחתונה





מדוע רוב הישראלים מעדיפים להתחתן ולהקים משפחה "על פי ההלכה"? מדוע 3 מכל ארבעה חילונים מצהירים כי יתחתנו רק עם רב אורתודוכסי? ממצאי הסקר של ynet ומכון סמית מראים כי בנושא חיי האישות והמשפחה, הישראלים עדיין שמרנים. רבע מהם לא מוכנים לקבל, למשל, זוגות נשואים חד-מיניים, אחרים דורשים לא לתת להם לגדל ילדים. אז מי אנחנו, שמרנים או פתוחים? כתבה שלישית בסדרה נטע סלע פורסם: 13.10.06, 15:02

יש אלוהים מתחת לחופה? הסקר המקיף "יש אלוהים?" שקיימו במשותף ynet ומכון סמית בראשות הסטטיסטיקאי רפי סמית בחן שורה של שאלות הנוגעות למידת הדתיות והקרבה ליהדות של המשתתפים. הוא כלל סקר מדגמי של 500 משתתפים, וכן משאל אינטרנטי שבו השתתפו יותר מ-40 אלף גולשים. התוצאות שהתקבלו מדגימות מודל חדש של ישראליות חילונית, שונה מאוד מזה הקיים במודל המערבי.



חלק מהשאלות עסקו בנושא חיי האישות והמשפחה. מסתבר, כי למרות מה שנראה כפריחה של נושא הנישואים האזרחיים או האלטרנטיביים, רוב מוחלט של הישראלים מעדיף את האופציה האורתודוכסית. לשאלה "כיצד התחתנת או אתה מתכוון להתחתן?" השיבו רוב אדיר של 84% "על פי ההלכה". רק 13% יעשו זאת בנישואים אזרחיים, ואחוזים בודדים ישקלו להתחתן "ללא רב אך עם מאפיינים מסורתיים" או לחיות עם בן זוג ללא נישואים. 74% מהחילונים מעדיפים חתונה על פי ההלכה, ורק 21% חתונה אזרחית.





[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/PicServer2/20122005/912338/seker_11.gif]




כיצד הנתונים האלה מתיישבים עם העובדה שלפיה מחיפוש פשוט תחת צמד המילים "נישואים אזרחיים" צצים ברשת עשרות אתרים של סוכנויות נסיעות המציעות שלל חבילות תיור למתחתנים? תמורת סכום לא גבוה במיוחד, יסדר לכם סוכן הנסיעות את כל הסידורים הדרושים לנישואים אזרחיים בפראג או בלרנקה שבקפריסין, מאיגרת רישום במשטרה המקומית ועד מתורגמן בטקס ובסוף גם תרגום תעודת הנישואים לעברית. בחברות שעמן דיברנו ציינו כי מדובר ב"שוק רווחי מאוד שכל הזמן תופס תאוצה". אז איך זה מסתדר עם הנתונים שלפיהם רוב הישראלים רוצים חתונה עם רב?



ד"ר אשר כהן, מהחוג למדעי המדינה באוניברסיטת בר- אילן, סבור שהאופציה המסורתית זכתה לרייטינג גבוה בעיקר בגלל ש"במצב החוקי כיום אין אפשרות להתחתן שלא על פי ההלכה". הוא מעריך ש"אם ייתנו את שתי האלטרנטיבות בצורה שווה, מצב שבו יהיו שני משרדים ליד הבית- אחד של הרבנות ואחד של משרד הפנים, אז השאלה הזו תהיה יותר משמעותית. בגלל שאין את זה, מתקבלת כזו תשובה דתית". לדעתו, התשובה שהתקבלה, "מוטה לטובת המציאות שכפויה על הישראלים. אנשים אומרים לעצמם: יש כאן רבנות, מה אני אתחיל להתקשקש עם קפריסין?"





השר יצחק כהן, האחראי על הרשות לשירותי הדת בישראל במשרד ראש הממשלה, מביע שביעות רצון לנוכח ממצאי הסקר: "הממצאים האלה מייצגים דבר מאוד ברור, שעם ישראל מחובר חזק מאוד לשורשים שלו. אז יש כאלה ששומרים יותר מצוות או פחות מצוות, אבל חלק הארי ועמוד השדרה מחוברים חזק מאוד לשורשים".



לדעתו של הסוציולוג ד"ר ניסים ליאון מאוניברסיטת בר- אילן, אם יש נתון דרכו ניתן יהיה לבחון את יחס החברה הישראלית לדת היא הדרך בה יבחרו הישראלים להתחתן. הוא מעריך ש"עניין הנישואים יהיה אחד הסימנים לחולשתה או לעוצמתה של האורתודוכסיה בשנים הבאות. דרך השאלה הזו נוכל לדעת כמה תבנית האורתודוכסיה חזקה". ד"ר ליאון מעריך שאם הייתה נשאלת בסקר שאלת עמדה כלפי הממסד הרבני, "היינו מוצאים את הרבנות מדורגת בתחתית הסולם. בסקרי דעת קהל המוסד הזה נמצא בעמדה מאוד בעייתית". לדעתו, 'התשובות הדתיות' שענו המשתתפים בסקר, מעידות על כך ש"רוב האנשים עושים הפרדה בין הממסד הדתי לבין המסורת הדתית".





השר כהן טוען מנגד שהניכור כלפי הרבנות נובע מכך ש"בשנים האחרונות סבל הממסד הרבני מהתנכרות שלטונית. אבל אותם אנשים, שסבלו ממש מרדיפה בממשלה הקודמת המשיכו בכל זאת לעבוד במסירות ונאמנות למרות שלא שילמו להם משכורות תקופות ארוכות ולא שבתו אפילו יום אחד. זה לבד", אומר כהן, "מראה שהאנשים האלה מאוד מיוחדים. הם המשיכו לעבוד ולקדש שם שמיים". לדעתו, הדרך לשפר את היחס של הישראלי הממוצע כלפי הממסד הרבני הוא דרך הגברת ההסברה והמודעות אבל "כמובן בדרך שצמודה לתורת ישראל סבא ולא ברפורמות שמביאות רוחות זרות ולפי תורתנו הקדושה".



"החלטנו לטפל במורסה הכואבת הזו"

ארגון רבני צוהר הוקם בשנת 96', בעקבות רצח רבין, "כי החלטנו לתרום את חלקנו, כרבנים אורתודוכסיים, ללכידותה של החברה הישראלית, כשהמהלך הראשון שפתחנו בו הוא השאת זוגות חילוניים בהתנדבות", מסביר יו"ר הארגון, הרב רפי פויירשטיין. "זוהי אחת מנקודות המפגש הכואבות בין הממסד הדתי, החוק והאדם החילוני. זה כואב פעמיים: בגלל אלמנט הכפייה שבדבר וזה כואב בעיקר בגלל האופי שבו החתונות האלה התנהלו". הוא מספק דוגמאות: "חתונה עם רב שהזוג לא מכיר אותו קודם, חוסר חיבור רגשי בין הזוגות לרב בגלל הבדלים תרבותיים, אז החלטנו שאנחנו מטפלים במורסה הכואבת הזאת".



כיום, רבני צוהר מקיימים כ- 2500 חתונות מדי שנה, המהווים 20% מכלל הזוגות החילוניים בישראל. הארגון אינו מפרסם את שירותיו ופעילותו עוברת מפה לאוזן. פויירשטיין אומר כי הוא מעוניין להגיש את גרסת הטקס הדתי - אורתודוכסי בגרסה פחות מאיימת ויותר מרוככת ומטרת העל שלו היא "להפוך את טקס החתונה הדתי למרכז הערב, גם אצל זוג אולטרה - חילוני... צריך שגם האינטרס של הציבור החילוני יהיה לשמר כמה סמלים יהודיים ולתת צביון יהודי למדינה".



את עמדתו מבסס הרב פויירשטיין על סמך שיחות עם הזוגות שהוא מחתן, פעילות בה הוא עוסק קרוב ל- 20 שנים. "אנשים צמאים לאיזושהי שורשיות וערכיות מסוימת. אין זוג שבא אלי ואני לא שואל אותו, תגידו, למה אתם באים אליי ולא לרב רפורמי או מעצבים את החתונה שלכם כמו שאתם רוצים? והתשובה השגורה ביותר שאני מקבל היא- 'כי אני רוצה להתחתן כמו הסבתא שלי'. בקרב חילונים רבים יש איזשהו רצון להמשכיות וסמליות יותר טעונה ולא רק לחדשנות. חדשנות יש לנו מספיק במיליון תחומי החיים".





עבור הזוגות אשר אינם מעוניינים לעבור במסדרונות המועצה הדתית ולהירשם שם לנישואים, או לחילופין, באחריתו של תהליך, למצוא עצמם פוסעים במסדרונות הרבנות ובבתי הדין הרבניים לשם גירושים, קיימת האופציה הרפורמית והקונסרבטיבית. חשוב לציין כי נישואים רפורמיים וקונסרבטיביים אינם תקפים על פי חוק במדינת ישראל ומשרדי הממשלה השונים אינם מעניקים זכויות לזוגות אשר בחרו להינשא בדרך זו. הנישואים היחידים אשר נרשמים במנהל האוכלוסין הם הנישואים האורתודוכסיים או נישואים שנערכו בחו"ל.





למרות אי ההכרה בתקפות הנישואים הללו, קיימת עלייה של 20% מדי שנה בזוגות הבוחרים להינשא באמצעות רב רפורמי ובשנה שעברה ערכו רבני התנועה הרפורמית קרוב ל-1,000 חתונות. רבני התנועה המסורתית (הקונסרבטיבית) עורכים מדי שנה 150-200 טקסי חופה וקידושין. רב הקהילה הקונסרבטיבית ברמת אביב, הרב דוד לזר מסתייג נחרצות מהמילה "לחתן" או "להשיא". הוא חושב שאלו הם לא הפעלים הנכונים להשתמש בהם כיום כי הוא, מסביר הרב לזר, לא "מדבר על חתונה אלא על חופה וקידושין. פעם המשמעות לקדש אישה הייתה שגבר קונה אישה. היום, כל הזוגות שבאים אליי לא מתכוונים לקידושין בצורה כזאת". את הטקס הוא אינו תופס "מלשון קניין אלא במובן של קדושה, מצב שבו שני בני אדם באים ביחד והם מעלים את עצמם למצב אחר של החיים, ועל ידי כך יתקנו את העולם".



הרב לזר אומר כי הדבר שהכי מקומם בטקס האורתודוכסי הן המילים הפותחות: "... אשר קידשנו במצוותיו וציוונו על העריות ואסר לנו את הארוסות והתיר לנו את הנשואות על ידי חופה וקידושין ברוך אתה ה' מקדש ישראל על ידי חופה וקידושין". מלבד העובדה שהברכה מתייחסת לצד הגברי בלבד, הוא מתקומם כנגד המשמעות הלא רלוונטית של המילים, עבור רוב הזוגות החילוניים: "ערכתי קרוב ל- 200 טקסים ואני זוכר מקרה אחד בלבד של זוג שלא חי ביחד לפני שהגיעו אליי. אני לא חושב שהזוגות שמגיעים אליי חיים בחטא, הם לא חושבים שהם חיו בחטא, אבל ההלכה אומרת שלבני זוג אסור לקיים יחסי מין עד אותו הרגע אחרי החופה. מה שהרב אומר בעצם בחופה, בנוכחות עוד 200-300 אנשים, שמה שאנחנו הולכים לעשות זה סך הכול, להתיר אותך, את המיידלע, כדי שהערב, הגבר שיבעל אותך- יעשה זאת בהיתר ולא באיסור".



זוגות חד מיניים: 60% מהישראלים בעד

ומה לגבי זוגות חד מיניים שרוצים להתחתן? על פי סקר ynet ומכון סמית, 23% מהנשאלים היו בעד לאסור בחוק על זוגיות חד מינית, רוב של 58% תומך בזוגיות כזו הכוללת את הזכות לגדל ילדים ו-19% מבקשים למנוע את הזכות של זוגות חד מיניים לגדל ילדים, אם כי "שיחיו כפי שהם רוצים". ואילו רק בקרב החילונים, 78% מוכנים לזוגיות חד מינית הכוללת גידול ילדים לעומת 10% ששוללים זאת על הסף ו-12% המתירים זאת, ללא גידול ילדים. 50% מהמסורתיים ו-16% מהדתיים פתוחים למשפחות חד מיניות היכולות לגדל את ילדיהן.





[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/PicServer2/20122005/912349/seker_4.gif]




הרב לזר הוא הרב הקונסרבטיבי היחיד בישראל שעורך טקסי קידושין גם עבור זוגות חד- מיניים. "טקס החופה והקידושין שייך באותה מידה לגבר ולאישה או לשני גברים ושתי נשים", הוא מסביר ומוסיף ש"כמובן שזה מושתת על התובנה שלי שאין בזה שום איסור. זה לא רק שזה לא אסור, אלא אף רצוי, שלכל אדם יהיה בן או בת זוג - כי לא טוב היות האדם לבדו".





איתי פנקס, חבר מועצת עיריית תל אביב וממנהיגי הקהילה ההומו - לסבית בישראל אומר שהוא מעודד למשמע הממצאים. "הנתונים מוכיחים שהחברה בישראל מתקדמת ופתוחה בהרבה לעומת ספר החוקים וגישת הממסד למשפחה ההומו- לסבית", אומר פנקס. הוא מציין ש"בימים אלה ניצב בפני בג"ץ הצורך להכריע בסוגיית ההכרה בנישואים חד- מיניים אשר נערכו בחו"ל, על ידי משרד הפנים" ומקווה שעל ידי הכרעה רצויה מבחינתו, מצד בית המשפט העליון, יעשה "צעד קטן אך משמעותי בדרך לתיקון האפליה הכוללת בתחום המשפחה". "נראה שרוב האזרחים תומכים בשוויון", אומר פנקס והוא מקווה ש"גם הממסד יבין זאת ויבטל את האפליה הפסולה בכל הסוגיות המהותיות כמו הכרה בנישואים, זכות האימוץ והפונדקאות".



עו"ד אירית רוזנבלום מארגון "משפחה חדשה" רואה בממצאים סימן לתהליכים שעוברים על החברה הישראלית בכלל ועל הקהילה ההומו- לסבית בכלל. "התרבות היהודית ובכלל המזרח תיכונית היא תרבות של פריון. אחד האישומים הקשים








כלפי הקהילה ההומו- לסבית היה שהם אינם מניבים פרי. אבל ברגע שמזדמנת האפשרות, והיום הרפואה והטכנולוגיה והאפשרויות להביא ילדים הן כמעט בלתי מוגבלות, זה יצר סטייה של 180 מעלות ביחס לקהילה. זה סייע להם יותר להתקרב לקונצנזוס וזו הדרך שלהם בעצם להתערות בחברה".



רוזנבלום מאבחנת זאת כ"אחד התהליכים היותר מואצים במהפכה המשפחתית" וחושבת שזוהי "בעצם נוסחה מנצחת כדי להתגבר על היחס של הציבור כלפיהם ואחד הדברים הנפלאים שקורים לקהילה ההומו- לסבית. מסתבר שהשד לא כל כך נורא ויש מקום לסובלנות, גם בחברה מסורתית ומאמינה".





את הנתונים בכתבה ריכז מכון סמית
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 13-10-2006, 18:09
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
זו עיתונאית ולא עיתונאי
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי juda שמתחילה ב "מה שרוב הציבור הישראלי מבין טוב מאוד"

ואולי הישראלי שמרן, אבל לא שמרן כמו פעם.
מעל 20 אחוזים מהחילונים מעדיפים להתחתן בחתונה אזרחית
אמנם כמעט חצי מהחילונים מאמינים באלוהים אבל חצי מהם תומכים בנישואים חד מיניים
כלומר האמונה חלשה, או פופולרית, אבל לא מעשית
אפשר לעשות הרבה משחקי סטטיסטיקה עם הנתונים ולראות כמה מתוך המאמינים בביאת המשיח מקבלים על עצמם חיי חילוניות, כמה מתוך אלה שחושבים שישראל צריכה להיות דתית יותר בכל זאת תומכים באותם נישואים חד מיניים וכן הלאה.

אם היו עושים סקר לגבי אכילת אוכל כשר, החל מחלב/בשר ועד מאכלי ים, לדעתי הנתונים היו מראים עד כמה הסקר מגרה את הבלוטות הפופוליסטיות של האזרחים הקטנים שעדיין מפחדים להגיד את האמת לאמיתה, שהם לא ממש מאמינים או מקיימים ,אלא בכאילו.

האם ההשענות הזו של ישראל על חזון המדינה היהודית עם הציביון היהודי מבוססת על כאילו ? כנראה שכן.

ישראל לא תהיה חילונית יותר רק משיקולים דמוגרפים ולא שיקולי אמונה אמיתית.
ישראל כן הולכת לחילוניות, וכן מתרחקת מהפחד של לא להאמין זה לא מקובל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 15-10-2006, 09:59
  davidb66 davidb66 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.03.06
הודעות: 1,056
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "זו עיתונאית ולא עיתונאי"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מצפון
ישראל לא תהיה חילונית יותר רק משיקולים דמוגרפים ולא שיקולי אמונה אמיתית.
ישראל כן הולכת לחילוניות, וכן מתרחקת מהפחד של לא להאמין זה לא מקובל.


אתה טועה!
יש יותר ויותר נהירה וכמיהה לשאלות האמיתיות של השורשיות היהודית ו"מדוע באתי לעולם ומה תחליתי כאן" !

כמו כן כמות הגירושין הגבוהה, פירוק המשפחה- מובילים את היהודי לחשוב, מדוע בעצם לא להתחתן חתונה יהודית (אורטודוכסית).
מדוע לא להתחייב בשטר הכתובה, האם אני כבעל פוחד להתחייב לחלוק את המשך חיי עם בת זוגתי- אשתי?
כשניגשים ל"חתונה" מראש ללא התחייבות, וללא הבנה של משמעות הנישואין- הרי כך נראות משפחות בישראל.
בן הזוג אומר בהתנגדותו להתחייבות: לא יודע מה יקרה בעתיד, לא רוצה להתחייב, יותר פשוט להיפרד- חלילה, ללא התחייבות.
מכאן ריבוי הבגידות וחיי השקר של זוגות לא נשואים, שלא לדבר על פריצות...

קצת נתונים:
סקר גירושין של מכון דחף בניצוחה של ד"ר מינה צמח:
26% מהיהודים בישראל התגרשו ב- 2005

ואחורה קצת: ב 2003 9250 זוגות התגרשו.
ב 2004 9650 זוגות התגרשו.

שיאנית הגירושין, עיר החטאים- תל אביב: ב 2004 759 זוגות שהתגרשו.

בכל שנה המגמה בעלייה.

נתונים נוספים כאן:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3117756,00.html
_____________________________________
"כל עוד הנר דולק אפשר לתקן"


נערך לאחרונה ע"י davidb66 בתאריך 15-10-2006 בשעה 10:17.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 15-10-2006, 10:36
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
תכליתי כותבים עם כ' ובוודאי התכוונת לעיר הקודש ת"א
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי davidb66 שמתחילה ב "[QUOTE=מצפון] ישראל לא תהיה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי davidb66
אתה טועה!
יש יותר ויותר נהירה וכמיהה לשאלות האמיתיות של השורשיות היהודית ו"מדוע באתי לעולם ומה תחליתי כאן" !

כמו כן כמות הגירושין הגבוהה, פירוק המשפחה- מובילים את היהודי לחשוב, מדוע בעצם לא להתחתן חתונה יהודית (אורטודוכסית).
מדוע לא להתחייב בשטר הכתובה, האם אני כבעל פוחד להתחייב לחלוק את המשך חיי עם בת זוגתי- אשתי?
כשניגשים ל"חתונה" מראש ללא התחייבות, וללא הבנה של משמעות הנישואין- הרי כך נראות משפחות בישראל.
בן הזוג אומר בהתנגדותו להתחייבות: לא יודע מה יקרה בעתיד, לא רוצה להתחייב, יותר פשוט להיפרד- חלילה, ללא התחייבות.
מכאן ריבוי הבגידות וחיי השקר של זוגות לא נשואים, שלא לדבר על פריצות...

קצת נתונים:
סקר גירושין של מכון דחף בניצוחה של ד"ר מינה צמח:
26% מהיהודים בישראל התגרשו ב- 2005

ואחורה קצת: ב 2003 9250 זוגות התגרשו.
ב 2004 9650 זוגות התגרשו.

שיאנית הגירושין, עיר החטאים- תל אביב: ב 2004 759 זוגות שהתגרשו.

בכל שנה המגמה בעלייה.

נתונים נוספים כאן:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3117756,00.html


שהיא העיר הרוחנית ביותר בישראל היום (מוכנים לקנות כל רוחניות ,גם מזוייפת אבל מוכנים להקשיב לדברי רוח).

זה שבת"א מספר הגירושין הוא הגבוה ביותר (אם מקבלים את הסטטיסטיקות של הגב' מינה (דבר מופרך בפני עצמו) לא אומר כלום על מדרגתם הרוחנית של תושבי העיר וזאת מכמה סיבות:
1. ת"א היא גם אחת מהערים הגדולות בישראל.
2. כדי להירשם לנישואין צריך לבחור את המקום בו אחד מבני הזוג מוגדר כתושב. ומכיוון שכך הסטטיסטיקה תקפה רק לגבי אלה שנרשמו בת"א (יותר נכון מחציתם) וגם זה בספק משום שאינני מכיר(לא יצא לי ושלא יצא לי) את הפרוצדורות לגבי גירושין (יכול להיות שבשלב שבני זוג מתגרשים הם יכולים לבחור היכן להתגרש, ואם ברבנות ת"א לא עושים יותר מידי בעיות אז יכול להיות שהרוב בוחרים לעשות את זה שם).

לפני שמדברים לשון הרע על אדם צריך לעצור ולחשוב לפני שמוציאים את הדברים מהפה.
קל וחומר בן בנו של קל וחומר כאשר באים לדברים לשון הרע על עיר בישראל (שזה כמו לדבר לשון הרע X מספר תושבי העיר).
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 15-10-2006, 10:53
  davidb66 davidb66 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.03.06
הודעות: 1,056
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "תכליתי כותבים עם כ' ובוודאי התכוונת לעיר הקודש ת"א"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ck5760
שהיא העיר הרוחנית ביותר בישראל היום (מוכנים לקנות כל רוחניות ,גם מזוייפת אבל מוכנים להקשיב לדברי רוח).

זה שבת"א מספר הגירושין הוא הגבוה ביותר (אם מקבלים את הסטטיסטיקות של הגב' מינה (דבר מופרך בפני עצמו) לא אומר כלום על מדרגתם הרוחנית של תושבי העיר וזאת מכמה סיבות:
1. ת"א היא גם אחת מהערים הגדולות בישראל.
2. כדי להירשם לנישואין צריך לבחור את המקום בו אחד מבני הזוג מוגדר כתושב. ומכיוון שכך הסטטיסטיקה תקפה רק לגבי אלה שנרשמו בת"א (יותר נכון מחציתם) וגם זה בספק משום שאינני מכיר(לא יצא לי ושלא יצא לי) את הפרוצדורות לגבי גירושין (יכול להיות שבשלב שבני זוג מתגרשים הם יכולים לבחור היכן להתגרש, ואם ברבנות ת"א לא עושים יותר מידי בעיות אז יכול להיות שהרוב בוחרים לעשות את זה שם).

לפני שמדברים לשון הרע על אדם צריך לעצור ולחשוב לפני שמוציאים את הדברים מהפה.
קל וחומר בן בנו של קל וחומר כאשר באים לדברים לשון הרע על עיר בישראל (שזה כמו לדבר לשון הרע X מספר תושבי העיר).


ראשית: טוב, מותר גם לי לטעות לפעמים בשגיאות כתיב, אם כי קורה באופן נדיר.
שנית: אני מצטט , לא יוצר עובדות חדשות ומכאן שאין פה לשון הרע.
שלישית: כשאתה בא להזהיר את האחר מאדם, או מקום שבו הוא עלול להינזק- אין נחשב הדבר ללשון הרע. לצורך העניין- ת"א עיר החטאים.
רביעית: אפשר לטעון שאתה מטעה את הציבור בכך שאתה מכנה את ת"א, עיר הקודש...
ולבסוף, אתה הולך סחור וסחור ולא נוגע בזרע הפורענות של הנושא והוא, אי הרצון להתחייב לזוגיות.
_____________________________________
"כל עוד הנר דולק אפשר לתקן"


נערך לאחרונה ע"י davidb66 בתאריך 15-10-2006 בשעה 10:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 15-10-2006, 13:42
  davidb66 davidb66 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.03.06
הודעות: 1,056
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "אתה חושב שחתונה דתית חזקה יותר מאזרחית ?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מצפון

אנשים מתגרשים יותר ויותר כי יש חיים אחרי הגירושין והדבר מקובל יותר בשנים האחרונות, מאחר ונפתחו העיניים וזוגות מבינים שעדיף לפרק את החבילה מאשר לסחוב אותה כמו מטען חורג.

איפה עוזרת פה הדת בקשירת הזוגות לקשר חזק יותר ? תאיר את עיניי.


הרצון שלך לדעת מעודד משהו...
המטרה היא חיי זוגיות בריאים- הן לזוג, והן לילדים.
המטרה גם לבנות בית בצורה הנכונה ביותר למשפחה היהודית, והנוסחה הבלעדית שמוכיחה עצמה- חיים לאור ההלכה היהודית.

ברגע שאתה משקיע מלכתחילה אנרגיה שלילית ומתכננן איך "להתגרש בקלות" ולא- "איך להצליח בחיי הנישואין, אז יש לך בעייה רצינית.

כאן תקבל קצת חומר חשוב על חיי הנישואין והמשפחה, בהצלחה.

http://www.arachim.co.il/Index.asp?CategoryID=101
_____________________________________
"כל עוד הנר דולק אפשר לתקן"


נערך לאחרונה ע"י davidb66 בתאריך 15-10-2006 בשעה 13:45.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 15-10-2006, 15:11
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
אתה גם אופטימי וגם נאיבי וגם קצת תמים
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי davidb66 שמתחילה ב "[QUOTE=מצפון] אנשים מתגרשים..."

זוג שנישא לא נישא בשביל להתגרש.
יש אהבה, ויש דרך משותפת...ויש חופה וכתובה ויש לך משפחה.

אבל האהבה או הדרך או שתיהן, או סתם מאהבת או מאהב יכולים להרוס את כל זה.
והמספרים של המתגרשים עולים לא באותו קצב של עליית החתונות האזרחיות.

ואשמח מאד לדעת אם יש לך את הנתונים, האם באופן יחסי יש ירידה במספר המתגרשים בחתונה דתית לעומת אזרחית. בקיצור לא ענית לי לשאלה, איפה הדבק הזה שאני לא רואה אותו שקיים בחתונה דתית.

האם זה שאני מתחתן תחת חופה בטקס שנערך על ידי רב יגרום לי לאהוב את אשתי יותר ברגע שאני מוצא אותה עם מישהו אחר ? האם היא תחשוב פעמיים לפני שתעשה משהו שכזה בגלל אותה חתונה אזרחית או דתית ? אלו דברים שבלב, שעוברים לראש, ואני לא חושב שיש רב דתי או שופט אזרחי שימנעו זאת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 16-10-2006, 07:20
  davidb66 davidb66 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.03.06
הודעות: 1,056
החברה מתל ברוך, מסכנים המחופשים לדתיים.
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "נו באמת...אתה מתיחס אלי בזלזול ומטיף לי הטפות זולות"

לא כל בעל זקן ולובש שחורים, אכן דתי.
אל תסתכל בזקנקן, אלא מה שבתוכו.
זה כמו הבדיחה על ההוא שבכל פעם שהיה חותם על המחאה, היה חובש לראשו כיפה.
לאחר ששאלוהו מדוע עושה כן, השיב: זה הכיסוי הייחידי שיש לי.
הנמשל הוא: אל תסתכל...

אם חרדי סורח, אז זה למרות היותו חרדי, וזאת בהתייחסותי למקרים בהם יש כאלה.

לגבי בירור עצמי הקיים בהמוני יהודים בשנים האחרונות, אתה כבר תידע מה לעשות.
רק אל תצהיר, כך גם אני עשיתי לפני כמה שנים, לפני חזרתי בתשובה.
_____________________________________
"כל עוד הנר דולק אפשר לתקן"


נערך לאחרונה ע"י davidb66 בתאריך 16-10-2006 בשעה 07:35.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 15-10-2006, 13:22
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי davidb66 שמתחילה ב "[QUOTE=ck5760]שהיא העיר..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי davidb66
ראשית: טוב, מותר גם לי לטעות לפעמים בשגיאות כתיב, אם כי קורה באופן נדיר.
שנית: אני מצטט , לא יוצר עובדות חדשות ומכאן שאין פה לשון הרע.
שלישית: כשאתה בא להזהיר את האחר מאדם, או מקום שבו הוא עלול להינזק- אין נחשב הדבר ללשון הרע. לצורך העניין- ת"א עיר החטאים.
רביעית: אפשר לטעון שאתה מטעה את הציבור בכך שאתה מכנה את ת"א, עיר הקודש...
ולבסוף, אתה הולך סחור וסחור ולא נוגע בזרע הפורענות של הנושא והוא, אי הרצון להתחייב לזוגיות.


ציטוט:

שנית: אני מצטט , לא יוצר עובדות חדשות ומכאן שאין פה לשון הרע.

כמובן שזה לשון הרע אם העובדות נכונות אם העובדות לא היו נכונות זו היתה הוצאת דיבה לכן - אתה יכול לבחור בין הוצאת דיבה ללשון הרע.

ציטוט:
כשאתה בא להזהיר את האחר מאדם, או מקום שבו הוא עלול להינזק- אין נחשב הדבר ללשון הרע. לצורך העניין- ת"א עיר החטאים.

נו באמת - ממה באת להזהיר פה? מזה שאם אדם יגור בת"א אז יש סיכוי גבוה יותר שיתגרש?
או אולי שאם אדם יגור בת"א הוא יחטא יותר?
אתה מבין שזה נשמע דחוק ביותר נכון?

בקשר ל"זרע הפורענות" כמו שאתה מכנה אותו:
(אם לא מתייחסים להיבט ההלכתי) את הגבר אני פחות או יותר יכול להבין - הוא לא מחוייב לשום דבר.
מה שאני לא יכול להבין זה את האשה - הרי הוא יכול לזרוק אותה יום בהיר אחד (ואפילו אם יש ילדים) ללא מזונות וללא כלום.
(הכתובה היא מסמך משפטי לכל דבר ועניין).

מה שהקפיץ אותי בתגובה שלך הוא הביטוי "עיר החטאים" (ואני לא יודע מדוע אבל יש לי הרגשה שזה לא המילים שלך אלא של רבך (רק עשית COPY&PASTE)).
אבל עזוב אותי מי אני בכלל:

"רבי אבהו ורבי שמעון בן לקיש הוו עלין להדא קיסרין א"ל רבי אבהו לרבי שמעון בן לקיש מה אנן עלין למדינתהון דמחרפיא ומגדפיא? (מה אנחנו עולים לעיר החטאים הזאת?) נחת. ריש לקיש מן חמריה וספא ליה חלא (חול) ויהבי בפומיה ,(ושם בפיו) א"ל מהו כן?, א"ל אין הקב"ה רוצה במי שהוא אומר דילטוריא על כל ישראל"
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 15-10-2006, 15:48
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
טוב שאתה מסכים אך עדיין
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי davidb66 שמתחילה ב "אם נכון ואם לא נכון= לשון הרע"

אם נכון = לשון הרע.
אם לא נכון = הוצאת דיבה.

ובקשר לזה שהיית חילוני זה לא רלוונטי לעניין. ראה מה אומר הקב"ה לישעיהו הנביא (הדגשתי):

מדרש רבה, מגילת שיר השירים:
אל תראני שאני שחרחורת
רבי סימון פתח:

(משלי ל) אל תלשן עבד אל אדוניו.
נקראו ישראל עבדים, שנאמר: (ויקרא כה) כי לי בני ישראל עבדים.
ונקראו הנביאים עבדים, שנאמר: (עמוס ג) כי אם גלה סודו אל עבדיו הנביאים.
כך אמרה כנסת ישראל לנביאים: אל תראוני בשחרחרותי.
אין לך שמח בבני, יותר ממשה. ועל ידי שאמר: (במדבר כ) שמעו נא המורים. נגזר עליו שלא יכנס לארץ.

דבר אחר:
אין לך שמח בבני, יותר מישעיהו.
אמר לו הקדוש ברוך הוא ישעיה בנפשך את רשאי לומר (שם) כי איש טמא שפתים אנכי. ניחא, שמא ובתוך עם טמא שפתים אנכי יושב אתמהא?!
תא חמי מה כתיב תמן: "ויעף אלי אחד מן השרפים ובידו רצפה".

אמר רב שמואל:
'רצפה' רוץ פה רצוץ פה, למי שאמר דלטוריא על בני.

ודכוותיה כתיב באליהו:
שנאמר: (מלכים א יט) ויאמר קנא קנאתי לה' אלהי ישראל, כי עזבו בריתך בני ישראל.
אמר לו הקדוש ברוך הוא: בריתי?! שמא בריתך!
ואת מזבחותיך הרסו.
אמר לו: מזבחותי?! שמא מזבחותיך!
ואת נביאיך הרגו בחרב.
אמר לו: נביאי?! ואת מה איכפת לך!
אמר לו: ואותר אני לבדי ויבקשו את נפשי לקחתה.
תא חמי,
מה כתיב תמן?
ויבט והנה מראשותיו עוגות רצפים.

מה הוא רצפים?


אמר רבי שמואל בר נחמן:
רוץ פה, רצוץ פיות, בכל מי שאמר דילטורייא על בני.

רבי יוחנן מייתי לה מן הדא:
(ישעיה יז) משא דמשק הנה דמשק וגו' עזובות ערי ערוער. מה זה עומד בדמשק ומזכיר ערוער, והלא ערוער בתחום ארץ מואב?!
אלא שס"ה בתי עבודות כוכבים היו בדמשק כמנין ימות החמה. והיו עובדים כל אחד ואחד יומו, והיה להם יום אחד, שהיו על כולן באותו היום ועובדין אותם, וכולם עשו ישראל הגמוניא ועבדו אותם. שנאמר: (שופטים י) ויוסיפו בני ישראל לעשות הרע בעיני ה' ויעבדו את הבעלים וגו'. ובאותה שעה שאמר אליהו על ישראל לשון הרע.
אמר לו הקדוש ברוך הוא: אליהו! עד שאתה מקטרג את אלו, בא וקטרג את אלו!
הדא הוא דכתיב: (מלכים א יט) לך שוב לדרכך מדברה דמשק.

רבי אבהו וריש לקיש הוו עללין לחדא מדינתא דקיסרין
אמר ליה רבי אבהו לרבי שמעון בן לקיש:
מהו כן עלינן למדינתא דחירופיא וגידופיא?
נחת ליה ריש לקיש מן חמריה וספא חלא ויהב בפומיה.
אמר ליה: מהו כן?
אמר לו: אין הקדוש ברוך הוא רוצה, במי שאומר דילטורייא על ישראל.
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:04

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר