28-06-2008, 15:01
|
|
|
חבר מתאריך: 11.03.08
הודעות: 99
|
|
מצטער על ההקפצה אבל אני חייב להגיב על זה.
לפי חומר הלימוד לבגרות בתנ"ך שם אנו לומדים מפירושי רש"י, חז"ל וחוקרי המקרא, בפס' זה מתייעץ ה' עם המלאכים לגבי בריאת האדם - דבר זה בא להראות את חשיבותו ועליונותו של האדם על יתר הברואים. זו הסיבה ללשון הרבים.
עכשיו לגבי המילה "בצלמנו" - ה' הוא אל מופשט [כלומר אינו גשמי], הוא אינו בא במגע עם הברואים, וזאת בניגוד למיתוסים וסיפורי האלילים שם הם גשמיים, בעלי תכונות אנושיות, ואף מתערבבים גשמית בתוך העולם שיצרו. לכן, "בצלמנו" פירושו הנשמה שלנו, הקירבה הרוחנית ל-ה', ושוב הדגשת עליונותנו על יתר הברואים. קירבתנו הרוחנית ל-ה' מתבטאת גם ע"י היכולת שלנו לבחור, לחשוב, ללמוד, לדעת, לשלוט..
עכשיו אני חייב לציין: אני לא חרדי, אני לא יושב ישיבה, ואני אפילו בקושי אחד שאפשר לכנות אותו מסורתי. התשובה כאן היא תשובה ע"פ חומר לימודי לתנ"ך, בבצפר עיוני חילוני. לכן, אני לא יודע עד כמה התשובה הזו מקובלת בעיני הדתיים, כיוון שהחומר הלימודי כולל בתוכו הרבה מפרשנויות של חוקרי המקרא, כלומר לא הפירוש המסורתי.
יחד עם זאת, אני הולך לעיתים לשיעורי תורה אותם מרצה רב מהישיבה [לאחרונה אני מתמיד ללכת לשם רוב ימי השבוע], וללא קשר לפס' הזה, הוא אמר לא פעם שהנשמה שלנו היא חלק אלוהי, כלומר בכל בן אדם טמון חלק אלוהי וזה הסיבה, ע"פ טענתו, שכל אחד בתוך תוכו, אפילו האתאיסט הגדול ביותר, מאמין ב-ה', וזו הסיבה שרבים אחרים מגיעים לתקופות בהם הם מרגישים קירבה ל-ה' ושעליהם לפעול על מנת להתקרב.. מה שמזכיר לי מאוד את הקירבה הרוחנית עליה מדובר בפס' הנ"ל.
תודה.
נ.ב: מצטער שהגבתי בשבת.. כמו שציינתי אני לא דתי מסור, כרגע אני לא שומר על עניין החשמל דבר שאני מרגיש ומקווה שהולך להשתנות בקרוב.
נערך לאחרונה ע"י bigdady בתאריך 28-06-2008 בשעה 15:07.
|