16-10-2006, 14:45
|
|
|
חבר מתאריך: 09.02.06
הודעות: 70
|
|
מגפת הרוק הישראלי
מגפת הרוק הישראלי
בשנה האחרונה, כמו ששמתם לב, עולם הרוק עלה על גל של הצלחה.
זה לא שהשנה המציאו את הרוק העיברי, כבר בערך עשר שנים הרוק העיברי קיים.
אבל כנראה שאחד הזמרים בארץ עלה על הסגנון המסויים אשר מדבר לרב הקהל הישראלי וכל שאר האמנים הלכו אחריו.
הרוקיסטים בעולם תפוסים אצל רבים כאנשים מרדנים וזה ניכר בלבושם, התנהגותם ודעותיהם.
בארץ כמו שזה נראה זה עדין לא ככה אולי חוץ מאביב גפן אבל גם הוא הפסיק עם זה כאשר הוא קלט שהוא כבר מבוגר.
הרוק התפשט בארץ ממש כמו מגפה.
התחיל מערוץ 24 עם סינרגיה, המשיך ברדיו עם נינט ונגמר בכוכב נולד ששם זאת הייתה עונה מלאה ברוק אבל איכותי.
סינרגיה הם להקת רוק אז הם עושים את עבודתם, נינט זכתה בכוכב נולד לא בגלל סיגנון רוקיסטי אבל כאשר היא בחרה לעבוד עם אביב גפן אז לא הייתה לה ברירה, הרוקיסטים בעונה הרביעית של כוכב נולד עשו את כל העונה הזאת שלדעתי צריכה להבחר לעונה הכי טובה.
אלה האנשים שנבחרו בכוכב נולד לבנות את עתיד הרוק הישראלי (רואים שיש עתיד):
ג'קו- אולי העתיד שלו קצת מעורפל אבל אם הוא לא היה מלכלך בעיתון אז הייתי יכול להגיד כאן בפה מלא כי יהיה לו עתיד ענק!
ג'קו הוא יוצר גדול (הראה לנו זאת בשני שירים שהפכו במהרה ללהיטים), עם קריזמה אשר מתאימה לרוקר אשר מסוגל לסחוף איתו קהל מעריצים ענק,
פשוט אפשר להגיד שאם הוא לא היה עושה את מה שהוא עושה אז בקלות היה ניתן לתת לו את הכינו "מלך".
מאיה רוטמן- גם לה יש כריזמה של רוקרית אבל היא לא אחת שבנויה לסחוף את הקהל איתה.
גם היא הראתה לנו את יכולת היצירה שלה שאולי לא הייתה בסגנון הרוק אבל ריגשה אנשים רבים.
גם לה אפשר להגיד שיש עתיד בעולם הרוק שלו היא בנויה (זאת ראינו או יותר נכון שמענו בביצוע המדהים שלה לשיר "עד הקצה" של דנה ברגר).
מישל- זה שהוא לא הגיע לגמר כוכב נולד לא אומר כלום.
יש לו קול נדיר שהרבה זמרים היו שמחים לקבל.
סוג השירה שלו הוא ז'אנר שעדיין לא הגיע לארץ ואם מישל לא יעשה איתו משהו אז הוא גם לא יגיע.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/PicServer2/20122005/868185/7_wa.jpg]
אתה העתיד!
כמו שכבר הבנתם, אני צופה עתיד גדול לרוק הישראלי אבל עדין ההווה קצת יבש.
אביב גפן החל לעבוד בשנת 91 והוא עדיין מככב בראש עולם הרוק הישראלי, קצת מוזר לא?
פה נשאלת השאלה, מה עדיף האיכות או הכמות?
איכות ראינו שיש אבל כמות אין בכלל!
מה לעשות? אנחנו מדינה קטנה עם מצב כלכלי לא הכי טוב אז כמות זה לא הקטע החזק שלנו.
אבל על האיכות עוד אפשר לדבר.
סינרגיה למשל, להקה איכותית מאוד שכמעט כל שיר שלה הופף ללהיט אבל על הכמות שלהם לא גדולה מספיק, הם עובדים שלוש שנים על תקליט.
בכלל אני לא מבין מה יש לזמרים לעבוד שלוש שנים על תקליט.
אביב גפן למשל הוא קצת יוצא דופן מכל עולם הרוק ובכלל מעולם המוזיקה.
אביב גפן הוציא בכל שנה וחצי בממוצע אלבום שמתוכו לפחות שני שירים הפכו ללהיט, מזמר ויוצר כזה צריך לקחת דוגמא.
אולי גם הרוק בדומה למגפה, בא לתקופה קצרה ויעלם במהרה?
כך קרה להיפ-הופ הישראלי ששלט בשנת 2001-2004 בעולם המוסיקה הישראלית בזכות להיטים של סבלימינל, מוקי ועוד כמה ראפרים
ואם הזמן הקהל הישראלי התבגר והבין שכל עולם ההיפ-הופ זאת הצגה גדולה של אנשים שמשחקים אותה קולים מול המצלמות.
גם בעולם הרוק יש מן תלבושת אשר מאפיינת את הזמרים, אך בארץ תופעה זו עדיין לא נפוצה וניתן להבחין בזאת בקליפם של סינרגייה שבהם הלהקה
לבושה בבגדים רגילים אשר כל אדם יכול ללכת איתם ברחובות הארץ.
השקעתי הרבה מאמץ...
הנה כמה שאלות לדיון (אתם לא חייבים לענות עליהם העיקר שתתנו דעה):
האם לדעתכם הרוק הישראלי זאת מגפה חולפת כמו ההיפ-הופ?
האם לדעתכם כל זמרי הרוק צריכים את כל ההצגות האלה עם הלבוש השחור והאורות החזקים על הבמה?
איזה זמר\ת או להקת רוק ישראלי\ת אתם הכי אוהבים?
האם לדעתכם גם בשנה הזו הרוק ישלוט על בעולם המוזיקה הישראלית?
דיון נעים!!
|