22-12-2006, 16:36
|
|
|
חבר מתאריך: 30.11.06
הודעות: 46
|
|
צודק - באמת התבלבלתי.
דבר ראשון באמת התבלבלתי בין תת היגוי להיגוי יתר וכמובן ש-180 זה היגוי יתר ולא תת. תת היגוי זה כאשר הגלגלים הקדמיים מאבדים אחיזה ברמה כלשהי והרכב מבצע פניה רחבה יותר ממה שהנהג התכוון. היגוי יתר זה כאשר הגלגלים האחוריים מאבדים אחיזה ברמה כלשהי והרכב מבצע פניה צרה יותר ממה שהנהג התכוון.
דבר שני הבלם יד כן נועל את הגלגלים האחוריים(כאשר מרימים אותו עד הסוף) ואם אצלך זה לא ככה, אז צריך למתוח את הכבל או להחליף את הרפידות בתוך התוף או הדיסק אם יש לך מאחורה בלמי דיסק.
דבר שלישי אם תשבור את ההגה במהירות גבוהה הרכב יסטה בצורה חדה מאוד ולא מסוימת ולכן גם יתהפך כיוון שכוח התנע "ימשוך" את הרכב לכיוון שכמעט ניצב לצידו של הרכב ויווצר מצב בו הרכב מחליק הצידה במהירות גבוהה ובגלל שיש חיכוך רב בין הצמיגים לכביש הרכב לא באמת יכול להחליק בצורה כזאת ולכן יתהפך. למשל אם יש שמן על הכביש לכל אורך ההחלקה, קיים סיכוי גדול מאוד שהרכב לא יתהפך כיוון שהחיכוך נמוך מאוד במצב זה.
לעומת זאת אם שוברים הגה במהירות נמוכה ונועלים את הגלגלים האחוריים יל ידי בלם היד, הגלגלים האחוריים מאבדים אחיזה לפני הקדמיים ולכן החיכוך בין הצמיגים האחוריים לבין הכביש נמוך מהחיכוך בין הצמיגים הקדמיים לבין הכביש ולכן הרכב "זורק תחת" מה שנקרה.
אני מפרסם את זה כאן רק בשביל שאנשים ידעו מה לא לעשות ואני שוב מדגיש שזה מאוד מסוכן.
דברים כאלה עושים רק במגרשים מיוחדים(מגרשי החלקה, נהיגה מתקדמת) בליווי מדריך מקצועי.
|