20-01-2007, 22:45
|
|
|
חבר מתאריך: 21.10.05
הודעות: 128
|
|
גישות מכשירים,
Roeen,
אני לא יודע מה רמת הידע שלך במכשירים, טיפה קשה להסביר בלי דפית ,אז אנסה לתת לך הסבר בסיסי ואני מקווה שיענה לשאלותך.
1. גישת Instrument Landing System - ILS (ר"ת מערכת לנחיתת מכשירים)
גישה זאת מוגדרת כ- Precision Approach (גישה מדויקת) הטייס מקבל אינדיקציה לגבי מיקומו ביחס לציר המסלול ולקו הגלישה (Glide Slope). ברגע שהטייס מכייל את מכשיר ה-VOR במטוס לתדר ה- ILS ומקבל חיווי לגבי מיקומו ביחס למסלול, ז"א שהמטוס ממוקם במרכז המסלול ונמצא
בקו גלישה הנכון, הטייס יקבל אינדיקציה של 2 מחטים מוצלבות במכשיר ה-VOR. המחט האנכית נותנת חיווי של ציר המסלול והמחט האופקית חיווי של קו הגלישה. ברגע שהמטוס יורד מקו הגלישה המחט האופקית תעלה למלעלה וז"א שהמטוס מתחת לקו הגלישה וע"מ להחזירה למרכז על הטייס להקטין את שיעור ההנמכה ובך "להחזיר" את המטוס לקו הגלישה. וכאשר המטוס אינו בציר המסלול המחט האנכית תראה סטייה לכיוון שעל הטייס לתקן. אם המטוס נמצא משמאל למסלול, המחט תראה סטייה לצד ימין, ז"א שעל הטייס לתקן מעט ימינה ע"מ להחזיר את המחט למרכז. ברגע שמבצעים את גישת ה-ILS הגובה המינימאלי שמותר להנמיך אליו נמוך יותר בהשוואה לגישות אחרות היות והגישה הנ"ל מדוייקת יותר, ונותנת קו גלישה נקי ממכשולים.
2. גישת VOR.
בגדול, על אותו רעיון כמו גישת ה-ILS רק שגשיה הזאת מוגדרת כ- Non Precision Approach
ז"א גישה לא מדוייקת, בגדול גישת VOR מביאה את המטוס לאיזור השדה בלבד ובמקרים מסויימים גם נותנת חיווי לגבי ציר המסלול ז"א שהטייס מקבל חיווי לגבי מיקומו ביחס לציר המסלול ללא חיווי לגבי קו הגלישה. הכל תלוי בסוג הדפית איתה עובדים. ברגע שמבצעים את גישת ה-VOR הגובה המינימאלי שמותר להנמיך אליו גבוהה בהשוואה לגישת ה-ILS היות והגישה הנ"ל פחות מדוייקת
3. גישת Distance Measuring Equipment - DME. (ר"ת של ציוד למדידת מרחק)
גישת DME מבוססת על מרחק מתחנת VOR מסויימת או הצלבה של 2 תחנות VOR.
בד"כ משתמשים ב-DME בגישת VOR ILS ובעוד גישות נוספות בתהליכי מכשירים שונים.
מקווה שעזרתי,
נערך לאחרונה ע"י GS650GT בתאריך 20-01-2007 בשעה 22:48.
|