
14-01-2007, 11:28
|
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
|
הבהרה
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי iaf-man שמתחילה ב "הנה דגם E עדיין עם תותחי 20מ"מ(זרוק במוזיאון,כמובן)"
לא כל מטוסי ה-E הוסבו ל-30 מ"מ, אבל רובם כן, ולכך התכוונתי כשכתבתי "למעט מקרים בודדים".
מטוסי N יוצרו בארה"ב עבור חיל האוויר הישראלי, ולכן גם כללו תותחי 30 מ"מ מלכתחילה ולכן לא נוצר כל צורך לבצע בהם הסבה.
מאוחר יותר הגיעו לישראל מטוסי עייט נוספים מעודפי ארה"ב. לא כל המטוסים האלה נכנסו לשרות, וככל הנראה - על רקע זה נתקבלה החלטה אם לבצע בהם הסבה - כי הם עתידים להמשיך בשרות ארוך - או לא לבצע בהם שינויים - כי בלאו הכי הם עתידים לצאת משרות.
צריך לזכור שמערך הסקייהוק נמצא כבר מזה שנים רבות בתהליך מתמשך של הוצאה משרות, כשבשיא - המטוס הופעל במקביל ב-8 טייסות.... (הדרקון, הנמר המעופף, כנף מעופפת, העמק, נשר הזהב, האייל הנוגח, אבירי הצפון, התוכי המנפץ, והביס"ט)
התמונה שהעלה iaf-man של העייט האפור במוזיאון היא דוגמה טובה למטוס כזה, שהגיע ארצה ולא הופעל בח"א (למרות שהוסב).
והנה E עם 30 מ"מ:
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img69.imageshack.us/img69/8135/a4e23oy0.th.jpg]
דוגמא נוספת - חברה אמריקאית רכשה לפני מס' שנים מטוסי עייט מעודפי ח"א לשם הקמת מערך ביום אוייב. המטוסים שנמכרו לה היו מטוסי עייט חד-מושביים שפעלו בח"א, ואף היו צבועים בסכימת ארבעה צבעים (ג'ינג'ית) ואילו המטוסים הדו-מושביים - היו מטוסים שאוחסנו בח"א אך לא פעלו בו, וכולם היו צבועים אפור.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 14-01-2007 בשעה 11:34.
|