25-02-2007, 12:13
|
|
מנהלת בע"ח, מטיילים ותרמילאים
|
|
חבר מתאריך: 01.01.06
הודעות: 53,831
|
|
בין שמירה לשמירה: החיילים בהר דב לומדים להבדיל בין חלבלובית החיצים לקורנית המקורקפת
רשות הטבע והגנים יזמה תלייה של כרזות צבעוניות עם תמונות והסברים על הסביבה האקולוגית סביב כל מוצב
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_Site/tans.gif]
מאת כתבת "במחנה", מאיה קרני
החיילים המאיישים את מוצבי הר דב יוכלו מעתה להנעים את זמנם בין השמירות באמצעות בחינה של כרזות טבע וסביבה שנתלו במוצב. פקחי רשות הטבע והגנים החליטו ליזום תלייה של פלקטים צבעוניים עמוסים בהסברים ובתמונות על אודות הצמחייה ובעלי החיים הגדלים באזור.
החיילים במוצב יידעו, לדוגמה, להבחין כעת בין חלבלובית החיצים לקורנית המקורקפת הצומחות בסביבתם. "יחד עם סגל החינוך של עוצבת עמוד האש חשבנו כיצד לנצל לטובה את הזמן בין השמירות. לחיילים לא תמיד יש מה לעשות בין שמירה לשמירה, והגענו למסקנה שיש לנצל את השיעמום ולהפיק ממנו יתרון סביבתי", הסביר מנהל מרחב הגולן ברשות הטבע והגנים, גיל בן-נון.
אולם הרשות לא הסתפקה בהכנת הכרזות בלבד, אלא גם דאגה שהתוכן בכל כרזה יתאים לסביבה האקולוגית של המוצב, וכמובן שיוצג בצורה צבעונית ומושכת לעין. "מרכזי ההדרכה והפקחים עבדו יחד להכנת פלקט ייעודי לכל מוצב, שיציג במילים ובתמונות את הסביבה האקולוגית של הבסיס - בעלי חיים הנעים בסמוך למוצב והצמחים שעליהם משקיפים החיילים כשהם שומרים", אמר בן-נון.
בדיקת יעילות שערכו באחרונה הפקחים, העלתה תוצאות מספקות: "כשהגענו לכל המוצבים במטרה לבחון את יעילות הפלקטים ולראות אם הניסוי הצליח, גילינו שהחיילים באמת קוראים את הפלקטים בעיון ובשקיקה", סיפר בן-נון. "מעבר לכך, הם כלל לא הופתעו כששאלנו אותם על ההבדל בין חורש טבעי לחורש לא-טבעי, ומהי הצמחייה הגדלה בסמוך לכל מוצב", הוסיף.
החיילים מצדם הביעו שביעות רצון מהיוזמה החדשה, שאפשרה להם להכיר לעומק את האזורים שעליהם הם מתצפתים דרך קבע. "זה לא פלקט בית-ספר שמטיף להצלת הטבע. מדובר בתכנים מעניינים שאנחנו יכולים לקרוא בין השמירות, כשמשעמם לנו", אמר חייל במוצב. "יש בזה גם משהו כיף. לא רק שהמוצבים יותר מקושטים וצבעוניים עכשיו, אנחנו גם מכירים את הסביבה שאנחנו חיים בה טוב יותר".
מקור
_____________________________________
|