17-05-2007, 10:55
|
|
|
|
חבר מתאריך: 24.03.04
הודעות: 4,275
|
|
אנחנו כנראה באים מגישות שונות.
מצד אחד אתה אומר שלא חשוב הצדדים הטכניים ורצוי להשקיע אך ורק בפן ה"יצירתי" שבצילום:
ציטוט:
"למידה מלאה אודות האור, אודות גווני האור, ספקטרום הצבעים, אור וצל, צורות, קומפוזיציה, מימדים, צבעים והתאמה ביניהם..."
|
מה יעזור לבנאדם ללמוד אודות גווני האור, ספקטרום הצבעים, אור וצל וכו' אם בסופו של דבר המצלמה קובעת לו את הWB ואת החשיפה?
הוא לא ידע איך ליצור צללית, איך לבצע נעילת חשיפה, איך ליצור עומק שדה רדוד ואיך לצלם פאנינג.
ציטוט:
*טיפ מועיל לכולם - קודם צלמו דברים מעניינים ! אחר כך נסו להבין איך אפשר להציג אותם בצורה כזו או אחרת.
|
להיפך.
קודם כל תנסה להציג דברים "משעממים" בצורה מעניינת.
תבין שעם תאורה מעניינת וקומפוזיציה טובה כמעט כל דבר יכול להצטלם בצורה מרתקת.
אחרי שתפתח את היצירתיות תעבור לצלם התרחשויות מענינות.
התרחשות מעניינת +יצירתיות = צילום מרתק.
צילום, שלא כמו נהיגה, זו אמנות.
באמנות האמן חייב להכיר את הכלים שיש לו כדי להשתמש בהם.. במיוחד בז'אנר כ"כ טכני כמו צילום.
כמה שיש חשיבות לראיה הצילומית, אני חושב שזה בא עם הזמן והדבר הכי טוב שאפשר לעשות זה פשוט לצאת לצלם הרבה תוך שאילה מתמדת "איך הפריים יכול להיות מעניין / טוב יותר?"
בנהיגה, שלא כמו צילום - נהג חדש = סכנת חיים
(למרות שעם מורה טוב דוקא הנהג החדש יקפיד על הכל ועוד אין לו הרגלים מגונים של נהגים "ותיקים", לא קשור לנושא הדיון)
בצילום, שלא כמו נהיגה, צלם מתחיל לא מסכן אף אחד, מותר לו לטעות.
אתה לא צריך להשוות פנקסים ורשימות נתוני צילום מלפני כמה ימים לצילומים שאתה רואה רק עכשיו.
יש לך דיגיטלית - נצל את זה שבמקום אתה רואה מה יצא.
כדי שהמצלמה תהיה כלי ולא מטרה הצלם חייב להרגיש שהיא שלוחה של העין שלו, שהיא עושה מה שהוא רוצה.
כדי שהמצלמה תעשה מה שאתה רוצה ולא מה שהיא רוצה - צריך הרבה נסיון והרבה תרגול... ולא על אוטומט.
אני אצטט מתוך מאמר מרתק על צילום רחוב אותו אפשר (ומומלץ) לקרוא במלואו כאן
(השפה לא הכי נקיה... )
ציטוט:
I don’t know why anyone would want to use shutter priority.
I mean … let a fucking camera pick the f/stop?
A sin.
A camera does not or should not think.
That is the job for a photographer.
Can a camera come up with the best composition?
Never.
There’s not one that has that ability.
Why if this is the case would any photographer let a camera pick the aperture?
The most important aspect of a photographer’s vision of what he or she is seeing.
I just don’t get it.
|
|