לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה    ברוכים הבאים לפורום צילום!!!       אוסף אתגרי הצילום של כל הזמנים   מצגת-סרטון ישראל 3 מוכנה כעת להפצה, לצפייה לחצו כאן חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > צילום סטילס ווידאו
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 16-05-2007, 23:22
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
צילומי לילה.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי shumrit שמתחילה ב "יום ירושלים- תמונות גדולות"

כנסי לכאן - מאמר של מאסטר רועי גליץ לצילום בלילה. התמונות שלך יצאו מטושטשות, בגלל חשיפה לא נכונה.

אותו דבר בתמונה האחרונה. רק שפה היית צריכה להקטין מהירות תריס. (1/100 ואילך)


נערך לאחרונה ע"י רועי AZ בתאריך 16-05-2007 בשעה 23:24.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 17-05-2007, 00:03
  rgrg rgrg אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.07.04
הודעות: 3,402
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי shumrit שמתחילה ב "יום ירושלים- תמונות גדולות"

היי.

מקריאה של נתוני ה-EXIF המלאים של התמונות ניכרות מספר טעויות שככל הנראה נובעות מעצם היות המצלמה שברשותך חדשה.

אלו נתוני החשיפה של התמונה הראשונה למשל:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בחרת לצלם בתוכנית "Shutter Priority" - משמע מצב העדפת מהירות תריס - אלא שמהירות התריס שנבחרה הינה 1/2 שניה (!)
בחצי שניה אפילו אדם עם ידי ברזל מתקשה לצלם ביציבות.
משמע - היה צורך לצלם במהירות גבוהה יותר - ולשם כך להעלות את הרגישות לאור (ISO)


הפתרון הטוב ביותר שאוכל לתת כרגע - הוא לצלם במצב אוטומטי לחלוטין (AUTO) או מצב P, שבהם המצלמה תקבע את נתוני החשיפה העדיפים.
המצלמה חדשה, צריך זמן להתרגל אליה - ולשם כך לא להתעסק כל כך הרבה בפרמטרים ובפונקציות - ובמקום זאת - לתרגל את נוחות השימוש, לתפוס מצבים מעניינים - בלי לחשוב על כלום.

לעתים אנחנו שוכחים שגם המצלמה חכמה - וזו לא בושה כלל וכלל לצלם במצב אוטומטי - גם במצלמות המשוכללות ביותר - אני עושה זאת הרבה



_____________________________________
http://photo.fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 17-05-2007, 07:54
  rgrg rgrg אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.07.04
הודעות: 3,402
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי KoKo_ שמתחילה ב "חולק על כבודו :) לא חושב שיש..."

קובי... אני חושב שאתה טועה במקרה זה - וזו הטעות הנפוצה ביותר כאן בפורום .

המהירות הזו שבקפיצה ל"מים העמוקים" היא פזיזה ומיותרת.

גם בנהיגה, אם תשאל אותי - הביטחון על ההגה - חשוב פי כמה וכמה מכל שאלה טכנית ("להעביר כבר להילוך שני? רגע, מתי לוחצים על הקלאץ', מתי לוחצים על הקלאץ' והברקס יחד?")

לו הייתי שר התחבורה היום - הייתי מנהיג שיטה חדשה - שבה השיעורים הראשונים מתבצעים במכונית בגיר אוטומטי - כדי להקנות את השקט והבטחון על הכביש לתלמיד הנהיגה.
הלחץ המתמיד שיש לתלמידי נהיגה מכל התפעול הטכני - הוא מיותר - ופוגם בביטחון ובביצועי הנהיגה על הכביש. אנו עדים לכך היום - עם תרבות הנהיגה הפגומה בכבישי הארץ.


הדבר נכון בהחלט גם בצילום.


הביטחון שבצילום - פיתוח של העין הצילומית - הבנה של האור, של הצורה והצבע - חשוב פי כמה וכמה יותר מפיצ'ר כזה או אחר במצלמה.
צלם אמיתי - הוא כזה שרואה את המצלמה ככלי ולא כמטרה. המצלמה מעבירה את ראייתנו ומאפשרת לנו לשתף בה אחרים.

ולכן - לפני הכל - בטרם ניגשים לקרוא את המדריך המייגע והמסורבל של המצלמה - בטרם מבינים שהמצלמה היא כלי ולא מטרה - לעולם (!) אבל לעולם לא נוכל לכנות עצמנו צלמים.

כמעט לכל אחד שמתחיל את צעדיו בצילום, אני באופן אישי ממליץ על מצלמה פשוטה ביותר, כזו שכיף לקחת לכל מקום, כזו שמבצעת את הצילומים בצורה אוטומטית.

רק שנתקלים במגבלות התפעול האוטומטי - רק במצב זה - ורק בזמן זה - נתקדם הלאה.
אחרת - זה חסר טעם... מר... מירוץ אחרי הזנב של עצמנו.


יש כל כך הרבה דברים אחרים שייקבעו את איכות צילומינו מלבד היכולת לשלוט במצלמה.
למידה מלאה אודות האור, אודות גווני האור, ספקטרום הצבעים, אור וצל, צורות, קומפוזיציה, מימדים, צבעים והתאמה ביניהם - ועוד אינספור דוגמאות שיכולתי להביא.



שמחתי שהבאת את תגובתך לעניין - שכן אני מאמין שזו הגישה המוטעית והשגויה בכניסה לצילום (זה של ימינו).
קל יותר ונכון יותר לדעתי ללמוד את הצילום - כשאין שום לחצים ומתחים מיותרים בתפעול המצלמה.

*טיפ מועיל לכולם - קודם צלמו דברים מעניינים ! אחר כך נסו להבין איך אפשר להציג אותם בצורה כזו או אחרת.

_____________________________________
http://photo.fresh.co.il


נערך לאחרונה ע"י rgrg בתאריך 17-05-2007 בשעה 07:56.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 17-05-2007, 10:55
צלמית המשתמש של KoKo_
  KoKo_ KoKo_ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.03.04
הודעות: 4,275
שלח הודעה דרך ICQ אל KoKo_ שלח הודעה דרך MSN אל KoKo_
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי rgrg שמתחילה ב "[b][i]קובי... אני חושב שאתה..."

אנחנו כנראה באים מגישות שונות.

מצד אחד אתה אומר שלא חשוב הצדדים הטכניים ורצוי להשקיע אך ורק בפן ה"יצירתי" שבצילום:
ציטוט:
"למידה מלאה אודות האור, אודות גווני האור, ספקטרום הצבעים, אור וצל, צורות, קומפוזיציה, מימדים, צבעים והתאמה ביניהם..."

מה יעזור לבנאדם ללמוד אודות גווני האור, ספקטרום הצבעים, אור וצל וכו' אם בסופו של דבר המצלמה קובעת לו את הWB ואת החשיפה?
הוא לא ידע איך ליצור צללית, איך לבצע נעילת חשיפה, איך ליצור עומק שדה רדוד ואיך לצלם פאנינג.
ציטוט:
*טיפ מועיל לכולם - קודם צלמו דברים מעניינים ! אחר כך נסו להבין איך אפשר להציג אותם בצורה כזו או אחרת.


להיפך.
קודם כל תנסה להציג דברים "משעממים" בצורה מעניינת.
תבין שעם תאורה מעניינת וקומפוזיציה טובה כמעט כל דבר יכול להצטלם בצורה מרתקת.
אחרי שתפתח את היצירתיות תעבור לצלם התרחשויות מענינות.
התרחשות מעניינת +יצירתיות = צילום מרתק.

צילום, שלא כמו נהיגה, זו אמנות.
באמנות האמן חייב להכיר את הכלים שיש לו כדי להשתמש בהם.. במיוחד בז'אנר כ"כ טכני כמו צילום.
כמה שיש חשיבות לראיה הצילומית, אני חושב שזה בא עם הזמן והדבר הכי טוב שאפשר לעשות זה פשוט לצאת לצלם הרבה תוך שאילה מתמדת "איך הפריים יכול להיות מעניין / טוב יותר?"

בנהיגה, שלא כמו צילום - נהג חדש = סכנת חיים
(למרות שעם מורה טוב דוקא הנהג החדש יקפיד על הכל ועוד אין לו הרגלים מגונים של נהגים "ותיקים", לא קשור לנושא הדיון)
בצילום, שלא כמו נהיגה, צלם מתחיל לא מסכן אף אחד, מותר לו לטעות.
אתה לא צריך להשוות פנקסים ורשימות נתוני צילום מלפני כמה ימים לצילומים שאתה רואה רק עכשיו.
יש לך דיגיטלית - נצל את זה שבמקום אתה רואה מה יצא.

כדי שהמצלמה תהיה כלי ולא מטרה הצלם חייב להרגיש שהיא שלוחה של העין שלו, שהיא עושה מה שהוא רוצה.
כדי שהמצלמה תעשה מה שאתה רוצה ולא מה שהיא רוצה - צריך הרבה נסיון והרבה תרגול... ולא על אוטומט.

אני אצטט מתוך מאמר מרתק על צילום רחוב אותו אפשר (ומומלץ) לקרוא במלואו כאן
(השפה לא הכי נקיה... )





ציטוט:


I don’t know why anyone would want to use shutter priority.
I mean … let a fucking camera pick the f/stop?
A sin.
A camera does not or should not think.
That is the job for a photographer.
Can a camera come up with the best composition?
Never.
There’s not one that has that ability.
Why if this is the case would any photographer let a camera pick the aperture?
The most important aspect of a photographer’s vision of what he or she is seeing.
I just don’t get it.

_____________________________________
www.KobyHarati.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:15

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר