13-06-2007, 18:13
|
|
|
|
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,166
|
|
כיסאות מפלט הנפלטים כלפי מטה, היו לא רק ניסיוניים אלא מבצעיים במטוסים רבים, בעיקר מפציצים גדולים. ההיגיון בהפלטה כלפי מטה היא שכך נמנע מן הטייס הנפלט לעבור דרך כל מערבולות האוויר שמעל למטוס, ואם המטוס גדול (למשל - וולקן), יש סיכוי גדול שהאיש יפגע בגוף או בזנב המטוס. סיבוך זה נמנע בפליטה כלפי מטה. הסיבות שהביאו להפסקת השימוש בשיטה זו הן: ראשית, גוף האדם יכול לעמוד הרבה יותר טוב בעומסי g כשהוא נפלט כלפי מעלה (ויש לזכור שאפשר להגיע, ולו באופן רגעי, ליותר מארבעים g בפליטה). העומס הנסבל בפליטה כלפי מטה אינו עולה על כחמישה g, וזה מאד מגביל את ביצועי כיסא המפלט. שנית - המעבר מכיסא הנפלט ע"י כדור פירוטכני, לכיסא הנפלט ע"י רקטה, איפשר פליטה לגובה רב יותר, ובצורה נשלטת יותר. שלישית - הרקטה מאפשרת גם פליטה בתנאי 0:0 (אפס גובה ואפס מהירות), בעוד הפליטה כלפי מטה מוגבלת ע"י גובה מינימאלי של כארבע-חמש מאות רגל. אגב - כיסאות מפלט מודרניים מסוגלים גם להתיישר בפליטה ממטוס שאינו טס ישר, אך אין עדיין מערכת אמינה לפליטה ממטוס הטס הפוך בגובה נמוך.
|