לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 06-07-2007, 08:02
  החפץ חיים החפץ חיים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.05.07
הודעות: 13
תלמוד תורה אלקטרוני:פרשת פנחס.הלכות לשון הרע.הלכות ומנהגי בין המצרים.

קיבלתי במייל ולצערי בפורום לא רואים טוב את העיצוב לכן אני ממליץ לבקש מהשולח
talmod.tora@gmail.com
להצטרף לרשימת התפוצה כפי שמובא בסוף הגליון.

בס"ד

שבת שלום!
פרשת פנחס
"שנים ליום עולה תמיד"

הגאון רבי יעקב מליטה, בעל "נתיבות משפט", נזדמן פעם לעיר בריסק, והתאכסן בביתו של רב המקום, רבי אריה קצנלבויגן, שנודע כשקדן מופלג, העוסק בתורה יומם ולילה ואינו נותן דעתו לזמני אכילה קבועים ולשעות שינה נחוצות.כשנפרד הרב מליסה ממארחו, לחץ בחמימות את ידו, ואמר לו: אני מברך אותך, שיקוים בך הכתוב בפרשת פנחס: " שנים ליום עולה תמיד". תמה רבי אריה לשמע הברכה של האורח הדגול, וביקש ממנו שיסביר לו, מהי כוונת הדברים שהשמיע לו זה עתה באוזניו.שם הרב מליסה את שתי ידיו על כתפי מארחו, והעיר בחיוך: כידוע, מתחיל הסעיף הראשון בשולחן ערוך ב-"שויתי ה' לנגדי תמיד" (תהילים טז', ח') ואילו הסעיף האחרון בשולחן ערוך מסתים בכתוב במשלי (טו',טו') "וטוב לב משתה תמיד". משום כך ברכתי אותך זה עתה, ששני "תמידים" אלה לא יתערבבו אצלך זה עם זה, ובשעת הלימוד תלמד, ובשעת סעודה תאכל.


שיעורים על פרשת השבוע מפי הגאון הרב בן ציון מוצפיה שליט"א
הרב מוצפי - פרשת פנחס

הרב מוצפי - פרשת פנחס שיעור שני

הרב מוצפי - פרשת פנחס שיעור שלישי

ועוד שיעורים רבים מהרב הגאון הרב מוצפי באתר:
http://www.tora1.com/harav_muzafi/

עלוני השבוע:
http://www.dex.co.il/view.php?t=64428

הלכות לשון הרע



"מי האיש החפץ חיים(חיים ארוכים) אוהב ימים לראות טוב(חיים טובים,בבריאות הגוף והנפש).

נצור לשנוך מרע ושפתיך מדבר מרמה"(תהלים לד , יג-יד)

"שומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו"(משלי כא ,כג)



הלכות לשון הרע מובאים כלשונו ללא תוספות ב-10 חלקים לשמיעה! הערוכים עם מנגינות.בקובצי MP3 להורדה.

http://www.tora1.com/Shmirat_alashon /


הלכות ומנהגי בין המצרים

הימים שבין שבעה עשר בתמוז לבין תשעה באב, נקראים ימי "בין המצרים" על שם הפסוק (במגילת איכה פרק א' פסוק ג') "כל רודפיה השיגוה בין המצרים", ואמרו חז"ל, שאלו הימים שבין שבעה עשר בתמוז לתשעה באב, שבהם נכנסו האויבים לירושלים עיר קדשנו ותפארתנו, ופרעו פרעות בישראל, עד יום תשעה באב שבו החריבו את בית המקדש.

קריאת "תיקון רחל" אחר חצות היום

מכיון שימים אלו הם ימי אבל לעם ישראל, נוהגים בהם כמה מנהגי אבל, וחסידים ואנשי מעשה נוהגים לומר "תיקון חצות" אחר חצות היום בימי בין המצרים, ואומרים "תיקון רחל" שבו פסוקים של בכי וצער על חורבן בית המקדש, ומנהג זה הוא מנהג ותיקין, והביאו מרן החיד"א בספרו מורה באצבע, וכתב שכן נהגו בארץ ישראל על פי דברי רבינו האר"י ז"ל, וכן כתב עוד בספרו שו"ת יוסף אומץ. וכתב שנוהגים לומר "תקון רחל", משום שתקון רחל מיוסד על בכיה ומספד על חורבן הבית. והביא עוד מדברי רבינו האר"י שכתב שמנהג טוב וכשר לכל בעל נפש לישב באבילות אחר חצות היום בכל ימי בין המצרים, ולבכות בכיה ממש על חורבן הבית.

איסור שמיעת כלי נגינה ודין שירה בפה בימי בין המצרים



אף על פי שבכל ימות השנה, רבים נוהגים להקל בשמיעת כלי נגינה , ושירות ותשבחות להשם יתברך, דרך הרדיו, או טייפ וכדומה וכן עיקר, מכל מקום בימי בין המצרים יש להמנע מלשמוע כלי נגינה אפילו דרך הרדיו וכדומה.ולענין שירה בפה כתב מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א שיש להקל אף בימי בין המצרים.



ברכה על פרי חדש בימי בין המצרים



טוב ליזהר מלברך ברכת "שהחיינו" בימי בין המצרים, מליל שבעה עשר בתמוז ועד אחרי תשעה באב, על פרי חדש, או על בגד חדש. ויניח את הפרי או הבגד עד לאחר תשעה באב, ולא יאכלנו בלא לברך שהחיינו.

בשבתות שבתוך ימי בין המצרים מותר לברך שהחיינו על פרי חדש או על בגד חדש. ומכל מקום אחר ראש חודש אב, נכון להחמיר שלא לברך שהחיינו על בגד חדש אפילו בשבת. ומכל מקום על פרי חדש יש להקל לברך אף בשבת זו שאחר ראש חודש אב.כמובא בספרו שו"ת יחוה דעת (ח"א סימן ל"ז).



דין תספורת בימי בין המצרים


מנהג האשכנזים שלא להסתפר ולהתגלח, מיום שבעה עשר בתמוז ועד יום עשירי באב, משום מנהג אבלות בכל ימי בין המצרים, אולם הספרדים ובני עדות המזרח לא נהגו בזה, אלא כעיקר תקנת רבותינו התנאים שגזרו שבשבוע שחל בו תשעה באב אסור מלספר ולכבס, וכן פסק הרמב"ם ומרן השולחן ערוך.


ולענין תספורת לנשים בימים אלו, יכולות להקל, אבל בשבוע שחל בו תשעה באב, שאז האבלות היא מתקנת המשנה ממש ולא רק מחמת המנהג, למנהג האשכנזים יש להחמיר בזה על כל פנים בשבוע שחל בו תשעה באב.

ומכל מקום אנחנו(הספרדים) שקבלנו עלינו הוראות מרן השולחן ערוך, נוקטים להקל בזה, ויכולות הנשים להסתפר אף בשבוע שחל בו תשעה באב.

דין ריקודים בימי בין המצרים

אסור לעשות ריקודים ומחולות בימים שבין שבעה עשר בתמוז לתשעה באב, ואפילו בלא כלי נגינה.

וכל זה הוא אפילו בריקודים המתנהלים על פי ההלכה, ומנהגי הצניעות המקודשים לעם ישראל, אנשים לבד ונשים לבד, במחיצה מפסקת שאינם רואים אלו את אלו, אבל ריקודים מעורבים אנשים ונשים יחדיו, אסורים בהחלט באיסור חמור בכל ימות השנה.




ההלכות נערכו מהאתר " הלכה היומית מפסקי הרב עובדיה יוסף שליט"א "

לבירור ולהרחבה:

http://www.halachayomit.co.il/displ...p?CategoryID=18



ובעזרת ה' לקראת ר"ח אב, נעסוק בהלכות התקפות מר"ח אב וכן בהלכות העוסקות בשבוע שחל בו תשעה באב.









המעוניין להצטרף לרשימת התפוצה, או לכל שאלה או בקשה נא לשלוח לאימיל

talmod.tora@gmail.com

ומצווה גדולה לצרף חברים ומכרים, ולזכות אותם באימיל שבועי זה, וזכות התורה הקדושה תעמוד לנו.

ולכל שאלה או בקשה אפשר לפנות לדואר הנ"ל.

תלמוד תורה אלקטרוני.

שבת שלום ומבורך
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:29

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר