23-07-2007, 22:16
|
|
L'enfer, c'est les autres
|
|
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,223
|
|
אם המצב חמור, אז כן... אבל לא להסחף.
זה לשון ההלכה:
ציטוט:
נטילת ידיים ורחיצתם להסרת לכלוך
בעניין רחיצה כותב הרמב"ם: (שם) "ואסור ברחיצה בין בחמין בין בצונן ואפילו להושיט אצבעו במים". למעשה כתוב בהלכה (תקנ"ד ס"י) שכשאדם קם בבוקר צריך ליטול את ידיו עד סוף פרקי אצבעותיו שבידיו ותו לא. והבן איש חי אומר שדין זה הרי שייך גם ביום הכיפורים אך הוא נותן טעם לדבר ומסביר את השוני שבין ת"ב ויום הכיפורים, שיום הכיפורים הוא יום שכולו קדוש, אבל ביום תשעה באב ששולט בו הסט"א, לא אכפת לן ונוטלים ידיים רק עד קשרי אצבעותיו, וז"ל בפרשת תולדות אות ב' צריך ליטול כל האצבעות והכף עד פרק הזרוע.והא דמועיל ביוה"כ וביום ט"ב עד קשרי אצבעות (לכף היד) כתב מהר"י צמח ז"ל "ביום כיפור אינה שולטת כ"כ וביום ט"ב אינה מקפדת על דבר מועט כזה כי כל היום הוא שלה בעוונותינו הרבים", עיי"ש. ומיהו, כל מה שאסרו רחיצה זה בזמן שידיו נקיות ולא מעכבות מלהתפלל וכדומה, אבל אם ידיו מלוכלכות בטיט וצואה, יכול לרוחצם במים עד שיסיר הלכלוך, ואם רחיצה במים לבד אינה מועילה, ירחץ ידיו עם סבון ואין בזה חשש איסור סיכה, שלא אסרו אלא סיכה שהיא לתענוג, אבל כשזה לצורך לית לן בה (שו"ע תקנ"ד ס"ט).
|
http://www.harav.org/tzof/274.html
_____________________________________
..
|