לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 13-10-2007, 21:12
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
תשובות:
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ghostbuster שמתחילה ב "שנת שמיטה מה היא"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ghostbuster
מה זה שנת שמיטה
1. למה אסור לקנות ירקות של ישראל
2. למה המחירים בשמים
3. מה זה היתר מכירה
4. מה ההבדל בין היתר מכירה של חמץ בפסח שרובם ככולם סומכים עליו
להיתר מכירה של שביעית שיש סביבו דיונים רבים
5. מה זה שמיטת כספים
6. איזה עוד דינים שייכים בשנת המיטה?

עריכה:
אם אפשר במתותה מינייכו לא להביא לינק ושלוח אותנו אלא לפשט את הדברים שאנשים כערכי יבנו ואח"כ
(ואחר כך) בתור תוספת אפשר להביא את כל הלינקים שבעולם


0. הנושא כמדומני נדון כאן די בהרחבה.
1. בזמנינו, לא רק שמותר - אלא אפילו חובה לקנות פירות וירקות מיהודים (עדיף מהיתר מכירה אבל אפשר גם אם לא עשו היתר מכירה!).
2. אני לא יודע על מה אתה מדבר.
3. האדמות החקלאיות של ארץ ישראל נמכרות לגוי למשך שנת השמיטה וניתן להמשיך לעבוד בקרקע
4. אין - שניהם זה טריק הלכתי (שנועד לשמר את רוח ההלכה)
5. נמחלים בסוף שנת השמיטה (לדעת רוב הפוסקים) או בתחילתה (לדעת הרא"ש) כל החובות הכספיים.
6. בעיקר דינים למי שעוסק בחקלאות או אפילו מי שיש לו גינה פרטית.
_____________________________________

חזרה לפורום
  #4  
ישן 14-10-2007, 09:25
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי ghostbuster שמתחילה ב "[font=Verdana]0:איפה נידון..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ghostbuster
0:איפה נידון בהרחבה?
1:אם אפשר להביא סימוכים למה שכבודו אומר בקשר" חובה עדיף אפילו ללא היתר מכירה" זה מאיפה הבאת?
2: 9.5 שקל קילו עגבניות למשל בשבלי זה שמים אני מדבר על נוכרי
3: אם האדמה נמכרת לגוי אז איך החקלאי היהודי לוקח הכסף
4:טריק הלכתי יפה ,זה משהו חדש טריקים, על היתר מכירה הרבה לא סומכים
5: ככה חופשי חופשי בעל כורחי הלך הכסף יענו בנק אגודת ישראל ובנק המזרחי ציריכים לפשוט רגל
6:נחשוב על משהו

0.חפש
1. קרא שוב זה לא מה שכתבתי.
2. אם כך מגיע לך - קנית מנכרי - שילמת ביוקר. (ואם הנוכרי הוא במקרה ערבי אז גם חיזקת את ידי הטרור שכוייח).
3. מה השאלה? לא הבנתי את הקושיה.
4. טריקים הלכתיים זה לא דבר חדש בכלל (ראה ערך מכירת חמץ). הטריקים ההלכתיים נועדו דווקא לשמר את רוח ההלכה: למשל ספציפית בנושא השמיטה - השמיטה נועדה לכך שלא ניקשר חזק מידי לארץ ונדרדר מוסרית (בדומה לכנענים, על זה היה גם בכיים של המרגלים). הקב"ה נתן לנו שני פתרונות: 1. שנגלה פיזית מן הארץ. 2. שנגלה מן האדמה באופן יזום כל 7 שנים ע"מ שלא ניקשר אליה יותר מידי.
אבל מתי דברים אמורים? כאשר אנחנו כ"כ קשורים לאדמה שצריך לנתק אותנו ממנה. בזמנינו אנחנו לא רק קשורים מספיק לארץ אלא שאפילו לפעמים מאבדים אחיזתינו בה. לכן השימוש בטריק ההלכתי של היתר מכירה מוצדק. (הרבה יותר מוצדק ממכירת חמץ בפסח בזמנינו (אם המוכר הוא לא קמעונאי וכו').

היתר מכירה מבוסס הלכתית עוד לפני זמנו של הרב קוק. מה שאין כן אוצר בית דין שיש איתו בעיות (למשל לפי שיטת הרמב"ם).
5. אם היינו כל כך מבוססים ועשירים שהיינו יכולים לקיים שמיטת כספים כמו שצריך, אני לא יודע אם היה בכלל צורך בבנקים.
6. לחשוב זה תמיד טוב.
_____________________________________

חזרה לפורום
  #5  
ישן 14-10-2007, 09:57
צלמית המשתמש של ghostbuster
  משתמש זכר ghostbuster ghostbuster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.09.07
הודעות: 672
שלח הודעה דרך MSN אל ghostbuster
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "..."

0: חיפשתי ומצאתי איזה וויכוח פולטי !
אינני רוצא להכנס לצד הפולטי אלא רק להבט התורני גרידא!!!!
1: ציטוט " אלא אפילו חובה לקנות פירות וירקות מיהודים (עדיף מהיתר מכירה אבל אפשר גם אם לא עשו היתר מכירה!)." ס"צ
זה בחידוש מאיפה?
2: אולי תפסיק להיות קטנוני ודבר לעיניין
3: השאלה פשוטה אם האדמה שייכת לגוי אז כל הרווחים אמורים להכנס לכיסו
4: אני לא מכיר מושג בהלכה שמוגדר כטריק על מי אתה בא לעבוד מה זה טריקים אם יש ראיה שמותר אז מותר בלי טריקים
5 : אם אתה יודע להסביר לנו מה זה שמיטת כספים עם מראה מקומות אז בכבוד
6:האשכול הזה נפתח למי שיכול להעשיר אנשים כגילי בידיעותיו בעיניין השמיטה בין בהלכות ואפילו בראיונות חסידיים רק זאת אבקש לא להשלוף מהשרוול להביא מקורות לא לדבר באויר

_____________________________________
ככל שאני יותר יודע אני יודע כמה אני לא יודע
דימיון מודרך היפנוזה nlp ומדיטציה

חזרה לפורום
  #6  
ישן 14-10-2007, 10:40
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי ghostbuster שמתחילה ב "[font=Verdana]0: חיפשתי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ghostbuster
0: חיפשתי ומצאתי איזה וויכוח פולטי !
אינני רוצא להכנס לצד הפולטי אלא רק להבט התורני גרידא!!!!
1: ציטוט " אלא אפילו חובה לקנות פירות וירקות מיהודים (עדיף מהיתר מכירה אבל אפשר גם אם לא עשו היתר מכירה!)." ס"צ
זה בחידוש מאיפה?
2: אולי תפסיק להיות קטנוני ודבר לעיניין
3: השאלה פשוטה אם האדמה שייכת לגוי אז כל הרווחים אמורים להכנס לכיסו
4: אני לא מכיר מושג בהלכה שמוגדר כטריק על מי אתה בא לעבוד מה זה טריקים אם יש ראיה שמותר אז מותר בלי טריקים
5 : אם אתה יודע להסביר לנו מה זה שמיטת כספים עם מראה מקומות אז בכבוד
6:האשכול הזה נפתח למי שיכול להעשיר אנשים כגילי בידיעותיו בעיניין השמיטה בין בהלכות ואפילו בראיונות חסידיים רק זאת אבקש לא להשלוף מהשרוול להביא מקורות לא לדבר באויר


0. אין דבר כזה - התורה פוליטית בהגדרה.
1. אפשר גם אם לא עשו היתר מכירה משום שלאחר המכירה זה כבר לא פירות שביעית (כלומר הפירות מותרים).
2. זה בדיוק העניין - ההלכה צריכה להיות מוסרית. אם היא גורמת לעיוות מוסרים אז מוצאים דרכים הלכתיות עוקפות (ראה ערך טריקים הלכתיים)ע"מ שההלכה תהיה מוסרית. כאשר אתה קונה פירות ממחבלים אתה עושה דבר לא מוסרי בלשון המעטה.
3. גם אם מכרת חמץ בפסח אז איך הוא (באורח פלא) חוזר להיות שלך לאחר הפסח?
4. ראה 2.
5. אני סומך על האינטליגנציה של כבודו ועל יכולות החיפוש שלו בגוגל.
6. כל מה שאמרתי לא נשלף משום מקום אלא מבוסס היטב. אתה רוצה "הוכחות ומראי מקום" ראה 5.
_____________________________________

חזרה לפורום
  #7  
ישן 14-10-2007, 14:10
  WeBit WeBit אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 575
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "..."

שלום,
בנוגע ל"אפשר גם אם לא עשו היתר מכירה משום שלאחר המכירה זה כבר לא פירות שביעית (כלומר הפירות מותרים).", כתבת את הדברים גם בדיון קודם - ואמנם לא רציתי לענות שם כי כבר עבר הרבה זמן.
פשוט שאסור לקנות פירות שביעית אם סחרו בהם, שהרי זה בכלל מסייע ביד עוברי עבירה.
אבל עוד הוסיף הבל על הבלים, והטעה בזה, שכאילו אם הפירות נקנו לאחר שסחרו בהם הם פקעו מקדושתם, וזאת טעות גדולה, שהרי פירות שביעית אינם יוצאים מדי קדושתם, אפילו שעשו בהם סחורה, וכן פסוק במפורש ברמב"ם: "אין עושין סחורה בפירות שביעית; ואם רצה למכור מעט מפירות שביעית, מוכר. ואותן הדמים, הרי הן כפירות שביעית: יילקח בהן מאכל, וייאכל בקדושת שביעית. ואותו הפרי הנמכר, הרי הוא בקדושתו כשהיה.", ועוד המשיך בהלכה ו' שם: "אלא המוכר פירות שביעית--ייתפסו הדמים וייעשו כפירות שביעית, והפירות עצמן לא נתחללו ונעשו כפירות שאר השנים, שנאמר בה "תהיה", בהווייתה תהי לעולם."(הלכות שמיטה ויובל פרק ו'), ואין חולק.
חזרה לפורום
  #10  
ישן 14-10-2007, 21:10
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
ממממ.......
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי WeBit שמתחילה ב "בדיוק. רק חשוב לדייק שהפירות..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי WeBit
בדיוק. רק חשוב לדייק שהפירות מותרים אמנם, אבל עדיף שלא לעשות כן (ופשוט שאם אפשר אחרת), כי הרי זה בכלל מסייע ביד עוברי עבירה.
ואם אתה מכיר את הרב שרקי, אנא העבר לו את דבריי אלה, שהטעייה זו לא תשאר ותטעה אחרים.

בהצלחה וכל טוב,

אתה יכול לשאול אותו דרך האתר
http://ravsherki.org/index.php?opti...id=1&Itemid=150


ראה את התשובה הזאת (מספר 2 היא כנראה המקור לטעות שלי) תשובה 3 מספקת תשובה ל"עדיף" שציינת:
http://ravsherki.org/index.php?opti...1353&Itemid=741
שאלה:
יש לי שלוש שאלות בעניין היתר המכירה:

1. הרב דיבר בשיעור על עניין הפולמוס שהחל בארץ בין רבנים שהתירו לבין שהתנגדו, ובין היתר, אמר הרב שהמתנגדים הציגו טענה כבדת משקל באומרם שהקב"ה הבטיח שאם נשמור שמיטה אז יהיה מה לאכול ולא עוד, שהרי הגלות באה בגלל זה שלא שומרים שמיטה אז כיצד אתם (הרבנים המתירים) רוצים להציל את היישוב כשזה עצמו עלול חלילה, להביא חורבן אם אינך שומר שמיטה כהילכתה ותשובת המתירים: שכל מה שהתורה הבטיחה, זה כשהשמיטה היא מדאורייתא (ולכן לא הצליחו חקלאים שרצו לשמור).

ואולם, במקום אחר אומר הרב שאין בעיה לקיים את היתר המכירה גם אם השמיטת מדאורייתא. אז אם כבודו מסביר שכל עניין ההיתר הוא כששמיטה היא מדרבנן , אז מדוע שנקיים ונסמוך על היתר המכירה אם באמת שמיטה תהיה מראורייתא !??

2. בשעור אחר אומר הרב שקיימת טענה חדשה, שחקלאים עושים מלאכות דאורייתא, אז ברור שטענה זו היא הבל וריק ושאין כל בעיה בפירות עצמם לאוכלם כפי שהרב אומר. אך שאלתי היא: אז אולי יהיה מותר לאכול את הפירות, אך מניין שיהיה מותר לסחור בהם? שהרי אסור לסחור בפירות שביעית, לא כן...?!

3. לא ידעתי מה להשיב לשאלתו של יהודי כנגד טיעוני באומרו: "מדוע שאשלם כסף לחקלאי שמחלל שבת?"

תשובה:
1. גם כששמיטה דאורייתא יש תוקף למכירה, אלא שאז נצטרך לשקול אם לא ראוי לסמוך על הבטחת ה'.

2. אחרי המכירה זה לא פירות שביעית.

3. מצוה לקרב בעבותות אהבה תינוקות שנשבו (חזו"א).
_____________________________________


נערך לאחרונה ע"י ck5760 בתאריך 14-10-2007 בשעה 21:13.
חזרה לפורום
  #12  
ישן 14-10-2007, 14:17
  משתמשת נקבה tiras777 tiras777 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.06.05
הודעות: 2,807
מי אמר שחובה לקנות ירקות רק מיהודים?
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "תשובות:"

השימוש בהיתרים השונים של שנת השמיטה הוא אחד מסלעי המחלוקת העיקריים בתוך החברה הדתית, בין החרדים לרובם של הדתיים לאומיים. בעוד רוב גדול של הציונים הדתיים רואים כערך ראשון במעלה את המשך קיום החקלאות היהודית בשנת השמיטה, ולצורך כך תומכים בשימוש בהיתרים השונים, החרדים רואים בקיום מצוות השמיטה בהידור את המטרה הראשונית, אינם ששים להשתמש בתוצרת חקלאית יהודית של שנת השמיטה המבוססת על היתרים, ומעדיפים לקנות תוצרת מחו"ל ואם צריך אף מהרשות הפלסטינית, דבר שנדחה על הסף בציונות הדתית. (ויקיפדיה)


יש לכאן ולכאן..

בכל אופן, אחד הטעמים למצוות השמיטה הוא אמונה בבורא עולם- פרנסה היא בידי שמים,
גם אם היבול הישראלי יושבת- על כל חקלאי להבין שיש מי שדואג לו מלמעלה. <אין סתירה>
_____________________________________




נערך לאחרונה ע"י tiras777 בתאריך 14-10-2007 בשעה 14:28.
חזרה לפורום
  #13  
ישן 14-10-2007, 09:56
צלמית המשתמש של Idjo
  Idjo Idjo אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.05.02
הודעות: 6,840
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ghostbuster שמתחילה ב "שנת שמיטה מה היא"

לגבי השאלה האחרונה, יש כמה דינים בשמיטה וכולם אמורים דווקא בארץ ישראל: (יש הרבה פרטים, אז אני מקווה שלא שכחתי משהו חשוב)
1. איסור עבודה - אסור לחרוש, לקצור ועוד עבודות הקשורות לקרקע. וכן בעצים, אבל כאן יש חילוק בין עבודות שמשאירות את העץ בחיים שמותרות לעבודות שמשפרות אותו שאסורות.
לגבי איסוף היבול, אסור כדרך הקוצרים כלומר בכמות רבה, אבל מותר בשביל מזון 3 סעודות.
2. הפקרה - יש להפקיר את היבול ולאפשר לכל אחד שרוצה להיכנס ולקחת.
3. קדושת הפירות - אסור לבזות את הפירות ולכן למשל יש לזרוק אותם בתוך שקית כמו לחם, וכן אין לבשל אותם בצורה לא מקובלת ועוד.
4. איסור סחורה - אסור לסחור בפירות, אלא רק מעט מעט בשביל מזון 3 סעודות, אם אני זוכר טוב.
5. ביעור - פירות שביעית מותרים באכילה ע"פ התנאים הנ"ל רק כאשר עוד גדל מהם בעצים, לאחר מכן יש לבער אותם.
6. ספיחין - איסור דרבנן לאכול מגידולים חד שנתיים שגדלו מעצמן, כדי שלא יזרעו ויגידו שזה גדל מעצמו.
בגידול רב שנתי אין צורך בתקנה, כיוון שיש כבר איסור עורלה 3 שנים.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:21

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2025 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר