20-09-2007, 04:30
|
|
מנהלת בע"ח, מטיילים ותרמילאים
|
|
חבר מתאריך: 01.01.06
הודעות: 53,831
|
|
מרצדס F700: אתם רוצים את המכונית הזאת
לימוזינת פאר ענקית עם ביצועים ספורטיביים, צריכת דלק של כמעט 20 ק"מ לליטר, פליטת CO2 של סופר-מיני ומערכת נוחות שמכינה את המכונית לקראת פס האטה. העתיד על פי הגרמנים
13/09/07 כתב: אסף בר-שי
כך נראית מכונית החלומות. מרצדס מציגה בתערוכת הבית, פרנקפורט שבגרמניה, מכונית מחקר חדשה שנקראת F700. מדוע זו מכונית החלומות? כיוון שהיא מציעה נוחות, מרחב, אבזור וסגנון של לימוזינת פאר אירופית, ביצועים של ספורטיבית מן המניין וגם צריכת דלק והשפעה על הסביבה של מכונית מיקרו עירונית.
אבל איך הם עושים את זה?
לגבי הפאר והמרחב - מדובר, פשוט, במכונית ענקית שיכלה בהחלט להיקרא 'מייבאך F700'. אורכה הכללי של המכונית - 517 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה הוא, שימו לב: 345 ס"מ! כלומר, מרווח רגליים פוטנציאלי הגדול ב-85 ס"מ ממשפחתית מקובלת. במרצדס משתמשים בכל המרחב הזה עבור ארבעה נוסעים בסך הכל, כך שלכל אחד מצמד היושבים מאחור מרחב עצום וסביבה נוחה לעבודה, לצפיה בסרטים ולסריגת כיפות.
מרצדס F700. בחרטומה מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר המפיק 238 כ"ס!
לגבי הנוחות - חובבי מרצדס מוזמנים להכיר מערכת חדשנית שבה צוידה המכונית. מדובר בחישנים בחזית המכונית שבוחנים כל הזמן את פני הכביש בזמן הנסיעה. כאשר מתגלה בור, פס האטה, שבר או כל פגם אחר בכביש - המערכת מפעילה את המתלים כדי לספוג את הפגם בדרך הטובה ביותר שאפשר, ובלבד שגב הנוסעים יוותר נינוח.
לגבי הביצועים, החסכוניות והידידותיות לסביבה - כאן נכנסת הטכנולוגיה האמיתית לפעולה. בעצם - סדרה של טכנולוגיות. הטכנולוגיה החשובה מכולן, עליה סיפרנו לכם לא מכבר, נקראת 'דיזאוטו' (DiesOtto) - על שם האיש שעומד מאחורי מנוע הבנזין (ניקולאוס אוטו. אין קשר למונח 'אוטו' שנגזר מהמילה 'אוטומוביל') וגם על שם מפתח מנוע הדיזל (רודולף דיזל). מנוע המכונית לוגם בנזין, אבל מיוצר בצורה כזו שרוב פעולת המנוע מתבצעת ללא שימוש בהצתה אלקטרונית, אלא שהחום הרב בתא הבעירה יוצר את הפיצוץ שמזיז את המכונית. כך מנוע הבנזין הזה פועל, פחות או יותר, בסגנון של מנוע דיזל.
התוצאה של העניין היא מנוע קטן מאוד (1.8 ליטר) ביחס לממדי המכונית שמייצר לא פחות מ-238 כ"ס ומומנט אדיר של למעלה מ-40 קג"מ. עם הכוח הזה מודהרת המכונית הגדולה למאה קמ"ש בתוך 7.5 שניות בלבד, בדרך למהירות מרבית (מוגבלת אלקטרונית, לפי מרצדס) של 200 קמ"ש פחות מרשימים. הצד היותר מרשים ביכולת של המנוע נמצאת בצריכת הדלק האולטרא-צנועה שלו, שעומדת לפי החברה על כמעט 20 ק"מ לליטר בממוצע, וגם בפליטת ה-CO2 שלו - שעומדת על 127 גרם לק"מ.
מרצדס F700. בסיס גלגלים עצום - 345 ס"מ - גדול יותר מאורכה של יונדאי גטס
כדי להשיג את התוצאות הללו זוכה מנוע הדיזאוטו לסדרת עזרים. החשוב שבהם הוא מנוע חשמלי שמייצר 20 כ"ס, והוא זה שהופך את המכונית להיברידית. המנוע מסייע למכונית בהתנעה ובהאצה, וגם בסגנון הגז-ברקס של נהיגה עירונית. המצבר עצמו מתמלא בעת שיוט ובלימה של המכונית הגדולה.
עזרים נוספים למנוע נראים כמו רשימת מכולת של טכנולוגיות מתקדמות: מגדש טורבו דו-שלבי, הזרקת בנזין ישירה, תזמון שסתומים משתנה, מתנע מבוקר מחשב וגם תיבת ההילוכים האוטומטית העדכנית בת שבעת ההילוכים של היצרנית משטוטגרט - ה-7G-Tronic הנודעת.
ובכל זאת, למכונית החלומות הזו שתי בעיות מרכזיות: 1. היא אמורה להיות יקרה בטירוף. 2. היא תהיה בשלה לייצור סדרתי רק בעוד חמש שנים...
קישור
_____________________________________
|