18-01-2008, 07:43
|
|
|
|
חבר מתאריך: 18.09.07
הודעות: 672
|
|
כתוב באבות
רבי אלעזר הקפר אומר, הקנאה והתאוה והכבוד מוציאן את האדם מן העולם
ועוד כתוב
עקביא בן מהללאל אומר, הסתכל בשלשה דברים ואין אתה בא לידי עברה. דע, מאין באת, ולאן אתה הולך, ולפני מי אתה עתיד לתן דין וחשבון. מאין באת, מטפה סרוחה, ולאן אתה הולך, למקום עפר רמה ותולעה. ולפני מי אתה עתיד לתן דין וחשבון, לפני מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא
כבת חכם יוסף חיים בפירשו על מסכת אבות וזת"ד
אלו הם ג' המצילים מג'
היינו איך ננצל ממדת הכבוד/גאווה כשנתבונן מניין באנו מטיפה סרוחה ממקום מעבר השתן יצאנו ולאותו מקום באשה נכנסנו ואח"כ שוב מאותו מקום סרוח יצאנו נו אז איך שייך להתגאות וכו'
ואיך ננצל ממדת הקינאה נתבונן לאן אתה הולך למקום שכולו עפר רימה ותולעה וכמקרה העני כן מקרה העשיר ערום יצאת מטן אמך וערום תשוב אל האדמה אשר ממנה לוקחת כי עפר אתה ואל העפר תשוב
אין מלווין לא לאדם לא אבנים טובות ומרגליות לא עושר ולא זהב אלא תורה ומצוות בשוכבך תשמור עליך בקבר והקיצות היא תשיחך לעתיד לבוא וכו' וכו' אפשר להאריך עוד הרבה בזה וקצר המצע
אך אחרי התבוננות ברעיון וההפנמה שלו יהיה לך יותר קל לההביל את עניני העוה"ז וממילא רוח הקינאה תקל מעליך וככל שתפנים יותר את דברי רבותינו ככה המידה הרעה הנ"ל תקל מעליך ותתבטל לגמרי
עיין במקור כי קיצרתי
נערך לאחרונה ע"י ghostbuster בתאריך 18-01-2008 בשעה 07:45.
|