לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה __ ברוכים הבאים לפורום מתגייסים וסדירים__ חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > מתגייסים וסדירים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 04-02-2008, 12:22
צלמית המשתמש של chatulim
  chatulim chatulim אינו מחובר  
מנהלת בע"ח, מטיילים ותרמילאים
 
חבר מתאריך: 01.01.06
הודעות: 53,831
הלבשה עליונה

על מה בזבזו החיילים את משכורתם הצבאית ב-2007? • מנתוני מועדון "יותר" עולה: הביגוד וההנעלה עומדים בראש מצעד ההוצאות, כשמיד אחריהם ניצב תשלום חשבון הסלולר * במקום השלישי ממוקמים בתי-הקפה והמסעדות, ובתחתית הרשימה: הוצאות ספורט, פנאי ובידור • הטבות כרטיס האשראי של "יותר" חסכו לחיילי החובה לא פחות מ-30 מיליון שקל בשנה שחלפה

[]
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dover.idf.il/NR/rdonlyres/15170B6E-D514-4D56-8B76-7F65ECD95108/0/09sjpg.jpg]



ניר קוסטי


כמחצית מסך ההוצאות הכספיות של חיילי החובה מוקצות מדי חודש לרכישת ביגוד והנעלה, לתשלום חשבון הטלפון הסלולרי ולבילויים במסעדות ובבתי-קפה - כך עולה מפילוח הנתונים השנתיים של מועדון ההטבות "יותר" של האגודה למען החייל. סיכום בזבוזי החיילים לשנת 2007 בוצע באמצעות בחינת ההוצאות הכספיות של עשרות אלפי חיילים העושים שימוש בכרטיס האשראי של "יותר".

ב"יותר" זיהו כי בשנה החולפת נרשמה ירידה של 50 אחוז בהוצאות חיילי החובה על פעילויות ספורט, פנאי ובידור. ניתוח כולל של הנתונים מעלה כי ענף ההלבשה וההנעלה מדורג במקום הראשון בסולם הבזבוזים, עם נתח מכובד של 18 אחוז, מתוכם 15 אחוז המיועדים לרכישת ביגוד, והיתר לקניית נעליים. נתונים אלו, אגב, מעידים על ירידה של אחוז אחד בלבד בהוצאות החיילים על בגדים ונעליים, בהשוואה לדוח המסכם של שנת 2006.

חברות הסלולר ישמחו ודאי לשמוע כי במקום השני ברשימה מדורגים תשלומי החיילים בגין שימוש בטלפונים הניידים, שנטלו 15 אחוז מסך ההוצאות בשנה האחרונה. במקום השלישי ניצבים בתי-הקפה והמסעדות, בהם משקיע החוגר הממוצע 13 אחוז ממשכורתו. חרף זכאותם של חיילים לשימוש חופשי בתחבורה הציבורית, גם אשתקד - בדומה ל-2006 - מהווים התשלומים על דלק עשרה אחוזים מבזבוזיהם השנתיים.

את תחתית הטבלה בהוצאות של חיילי צה"ל פותחים המכונים הרפואיים, עם שבעה אחוזים, ואחריהם המרכולים ורשתות המזון - בהם מבזבזים לובשי המדים שישה אחוזים מכספם. מיד לאחר מכן מדורגים תחומי הספורט, הפנאי והבידור. על-פי הנתונים נדמה כי החיילים נמנעו כמעט לחלוטין מביקור בתאטראות, בבתי-הקולנוע ובפארקי שעשועים למיניהם. לעומת זאת, שיעור ההוצאה על מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לא השתנה בשנתיים האחרונות, והוא עומד על שלושה אחוזים בלבד.

במועדון "יותר" שמחו לדווח כי ב-2007 גבר שיעור הרכישות באמצעות כרטיס האשראי שלהם על פני השימוש במזומן. החייל הממוצע מוציא מכיסו מדי חודש כ-1000 שקל - פי שניים מהמשכורת הצבאית הממוצעת לחודש - כאשר 60 אחוז מהם משולמים בכרטיס האשראי של "יותר". "חיילי החובה נחשבים לכוח צרכני חשוב במשק, למרות משכורתם שנעה בין 400 ל-600 שקל בחודש", סיפר מנהל מועדון "יותר", אשר אזולאי. "מטרתנו להקל על ההוצאות החודשיות של החיילים, מבלי ליצור כמעט הבחנה בין לוחמים, תומכי לחימה וחיילים עורפיים".


עומדים בפיתוי?


היקף הוצאות החוגרים לא צפוי להצטמצם משמעותית במהלך שנת 2008. מועדון "יותר" פועל גם בימים אלו להרחבת מספר בתי-העסק המשתפים עמו פעולה, במטרה לזכות את החיילים בכמה שיותר הנחות וצ'ופרים. על הכוונת של "יותר" נמצא כיום מגוון רחב של חברות גדולות, שיאפשרו להעניק הטבות בעשר רשתות שונות, בהן "קסטרו", "פוקס", "אייץ' אנד או", "רנואר", "ניו פארם", "שקם אלקטריק", "צומת ספרים", "קפה קפה", "פיצה האט" ו"בורגראנץ'".

"במהלך השירות שלי היו פעמים שחשבתי שקניון עזריאלי הוא חדר האוכל של הקריה", העיד סמ"ר (מיל') אביב כנעני, ששירת עד לפני מספר חודשים בבסיס מטכ"ל בתל אביב. "בשעה 12.30 בצהריים מתחם האוכל של הקניון היה מלא בחיילים. רובם באמת מנצלים את הזמן כדי לאכול, לשבוע ולחזור לבסיס, אבל החנויות מנסות למשוך אותם להיכנס אליהן באמצעות מבצעים מיוחדים - והן מצליחות לא מעט במשימה הזו".

עם תום שירותו הצבאי גילה כנעני שנותר כמעט ללא יתרה בחשבון הבנק. "סיימתי את הצבא מבלי שנותר לי גרוש", סיפר. "זה הגיע למצב שבזבזתי את כל החסכונות ששמרתי לפני הצבא ואת כל המשכורות הצבאיות - סכומים בסדר גודל של אלפי שקלים. אם הייתי משרת עוד שנה, אולי גם הייתי מגיע למינוס בחשבון הבנק שלי".
מועדון "יותר" מציע לרכוש באתר האינטרנט שלו, בין היתר, כרטיסים להצגות, למופעים ולאתרי שעשועים. כדי להגדיל את מספר הרכישות הנעשות דרכו, ולהרחיב את כמות בתי-העסק המשתפים פעולה עם המועדון, מתכננים ב"יותר" לצאת בקמפיין שיווקי לאתר. היעד שהציב לעצמו המועדון בתחום זה הוא העלאת שיעור הכניסות לאתר הבית ב-35 אחוז לפחות.

מנתוני השנה החולפת עולה כי מכלול ההטבות שמציע המועדון הביא לחיסכון כולל של למעלה מ-30 מיליון שקל בעבור החיילים - עלייה של כ-15 אחוז. הצ'ופרים הנחשבים לרווחיים ביותר: ההנחות שמציעות הרשתות השונות, המתנות שמספק "יותר" לכל חייל ביום גיוסו, והבונוסים שמוענקים לחוגרים על-ידי חברות הסלולר. בשנה האחרונה השקיע המועדון עשרה מיליון שקל נוספים ברכישת ערכות למתגייסים בבקו"ם. המארזים המיוחדים, שעלות כל אחד מהם עשרות שקלים, חולקו ב-2700 לרבבות חיילים טריים, וייתכן כי תכולתם תשודרג.

חיסכון נוסף ממנו נהנו חיילי החובה, הנאמד בחמישה מיליון שקל, הוא ההנחות שמקנה הרכישה בכרטיס האשראי של "יותר" בבתי-עסק שונים ברחבי הארץ. נתון זה מצביע על עלייה משמעותית, של כמיליון שקל וחצי, בהשוואה לשנת 2006, המיוחסת ל-1500 חנויות ורשתות המשתפות פעולה עם המועדון של האגודה למען החייל.
במקביל להרחבת ההטבות המוענקות לחיילי החובה, נרשם גידול ניכר ברווחי מועדון "יותר". "המגוון שאנחנו מציעים לחוגרים מהווה ראי לרווחים שלנו", הסביר אזולאי. "הפעילות המוגברת שלנו בשנה האחרונה, שהתבטאה בפיתוח פרויקטים שונים, ביישום יוזמות חדשות ובהרחבת שיתופי הפעולה הקיימים, הביאה לעלייה בהכנסות וברווחים של המועדון".

מושכים מלש"בים


בהנהלת "יותר" מעוניינים לעורר את מודעות בני הנוער העומדים בפני גיוס לכרטיס האשראי של המועדון. כחלק משאיפה זו, יוקם בחודשים הקרובים ביתן קבוע של "יותר" במיצג החילות בתל השומר. "אוכלוסיית המלש"בים מהווה מאגר לקוחות פוטנציאלי חשוב ומשמעותי", הסבירו השבוע במועדון, "והמטרה היא להגביר את השיווק על מנת למשוך חברים חדשים - עוד לפני גיוסם".

במהלך השנה הקרובה צפויה להיפתח קבוצה בת 20 חיילים, שתהווה מדגם מייצג של חיילי החובה בצה"ל. הפורום יתכנס אחת לרבעון על מנת להעלות רעיונות שונים, ולהמליץ על יוזמות שאותן יוכל המועדון לקדם. כך לדוגמה, אם יועלו תלונות בנוגע לעלות הגבוהה של תהליך הנפקת רישיון הנהיגה, ינסו ב"יותר" לפעול במטרה להציע מחירים אטרקטיביים לשיעורי נהיגה בעבור חיילים.

כמו כן, נבחנת האפשרות לערוך סקר מקיף, בשיתוף מרכז מדעי ההתנהגות באגף משאבי האנוש, שיספק למועדון מידע בנוגע להרגלי הצריכה של חיילים, ויאפשר ל"יותר" להעניק שירות מיטבי לחבריו.

הסקר צפוי לבחון, בין היתר, את מקומות הבילוי של החיילים, את רשתות השיווק המועדפות עליהם, את מודעותם להטבות שמציע המועדון, ואף יערב בכך את הורי החיילים. ב"יותר" מניחים כי חלק נכבד מהוצאות חיילי החובה ממומן על-ידי הוריהם, ומעוניינים לבחון גם את השלכות הסוגיה הזו בסקר.

http://dover.idf.il/IDF/News_Channe...na/08/05/01.htm
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 04:46

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר