![ישן](https://static.fresh.co.il/images/vBulletin/statusicon/post_old.gif)
07-02-2008, 00:27
|
![צלמית המשתמש של stoned](image.php?u=9304&dateline=1199838757) |
|
|
חבר מתאריך: 03.11.02
הודעות: 21,199
|
|
אם אכן התחקיר אמיתי
כלומר, אין מצב בו התחקירנים הציגו מסמך מזהה (כגון דף חשבון עם שמם עליו או הסכם רט"ן) והדבר נחתך בעריכה, הרי שמדובר ברשלנות פושעת של פלאפון וסלקום ובהפרה בוטה של הנהלים אותם פירסם משרד התקשורת.כולי תקווה שאלו שנפגעו מכך יתבעו אותם.
המניע של אותן חברות הוא תאוות הבצע. החשש שמא לקוח פוטנציאלי לא יוכל לסגור את העיסקה במקום (במידה ולא היה עימו מסמך מזהה על פי חוק ניידות המסמכים) יתחרט בסופו של דבר ולא יבצע אותה, או חשש של המוכרים כי עקב כך שמוכר אחר יסגור את העיסקה הוא יקבל את העמלה במקומם הובילה להתעלמות מהחוק.
אם כי אני חייב לציין שגם למשרד התקשורת יש תרומה לכך. חוק הניידות לא דורש אימות פרטים מול החברה הננטשת, דבר שהיה מונע טעויות שכאלו.
אני מבין את הרציונאל בהמנעות מאימות שכזה (על מנת למנוע נסיונות של החברה הננטשת לחבל בתהליך הנטישה ע"י מתן תשובה שלילית אע"פ שהפרטים נכונים ובואתו זמן לנסות להפעיל את מערך שימוש הלקוחות כדי למנוע את הנטישה), אולם ניתן יהיה לטפל במקרים אלו בצורה משפטית.
כאשר מדובר בנסיון לגנוב את המספר הנזק הוא קטן יחסית (ניתוק מהסלולר עד שהנושא מטופל, ויש בידי בעליו החוקים של הקו אמצעים להוכיח זאת), אולם במידה והמטרה היא ריגול (קבלת הודעות קוליות ו-SMS של הלקוח) או גרימת נזק (גרימת ניתוק הקוים של חברה או עסק), מדובר בנזקים מרקיעי שחקים.
ולבסוף ,תהיה קטנה על התחקיר. התחקיר מראה רק נסיונות שהצליחו. האם היו נסיונות שלא הצליחו? כמו כן הנסיונות שהוצגו בתוכנית נעשו אך ורק בדוכנים בקניונים. האם לא ניסו לבצע זאת במרכזי השירות או שניסו ונכשלו ולכן העדיפו שלא להראות זאת?
|