01-12-2007, 11:47
|
|
|
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
|
|
מצב המדפים וזווית ההתקפה "האפקטיבית"
באופן כללי, הורדת מדפים גורמת הגדלת זווית ההתקפה האפקטיבית של הכנף, כך שלקראת נחיתה יתאפשר להאט למהירויות נחיתה.
ההשפעה המשנית של הורדת מדפים היא הורדת אף - בגדול, כי על אותו מצב אף, זווית ההתקפה עלתה (יש מטוסים בהם השפעה זו מתוקנת באופן אוטומטי ע"י שינוי זווית ההתקפה של מייצב הגובה).
כמובן שככל שמורידים מדפים וטסים במהירות נמוכה יותר - כך זה מורגש יותר.
לא-בלי-קשר, יש גם היבטים של המבנה האווירודינמי של הכנף ושל המטוס - ישנם מטוסים בהם זה יותר מורגש וישנם כאלה שפחות.
לשאלתך לגבי ההצפה - מכיוון שהכנפיים של שני המטוסים הללו הן בעלות יעילות אווירודינמית טובה יחסית, שבירת גלישה בגובה גבוה יותר תחזיק את המטוס באוויר (הגדלת זווית ההתקפה), מעל המסלול, בעוד המהירות יורדת...
אני בטוח שמומחי אווירודינמיקה כאן בפורום (YHS?) יוכלו להסביר באופן מדעי ומדוייק יותר ממני...
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "
- Albert Einstein
נערך לאחרונה ע"י haboob בתאריך 01-12-2007 בשעה 11:50.
|