![ישן](https://static.fresh.co.il/images/vBulletin/statusicon/post_old.gif)
16-02-2008, 15:39
|
|
|
חבר מתאריך: 13.01.06
הודעות: 2,973
|
|
מצטער אבל לא אהבתי שום פריים, אולי את השני קצת...
לפי מיטב ניסיוני ומאשכולות של אחרים, אפשר באופן כללי לחלק את צילומי הרחוב לכמה קטגוריות (זה אולי בשביל להקל עליך בהתמצאות בתוך הז'אנר הזה):
א. צילום סיטואציה מעניינת, שאת הפרשנות אפשר לקלוט מיד באופן ודאי כמעט.
ב. מציאת קומפוזיציות מעניינות, כמו צורות גיאומטריות, הולכת עין, מספרים של אובייקטים ופיזורם בפריים, ודינמיקה נגיד עשן, תנועה באמצעות מריחה וכו'.
ג. צילום משהו ביזרי בהכרח, דמות מאוד מעניינת שמושכת תשומת לב בצבעים, בפרצוף מיוחד (פרצופי זקנים המעוותים, הומלסים נרקומנים וכו').
עכשיו אני אנסה להסביר לך לפי הצילומים שלך איך הם היו עשויים להיות טובים יותר:
בתמונה הראשונה האישה שמציצה מאחור, לא ממש מעניינת אבל אם היתה דמות שלישית מציצה כל הקומפוזיציה היתה מקבלת תפנית, תשים לב שהדמות מימין סתם נדחפת ולא תורמת לפריים, בכל אופן לא מצאתי כל תרומה שלה בפריים.
בתמונה השנייה, הבעיה שלי היא הקשר בין השומר ראש כבייכול לנגן, אין קשר ביניהם, הם לא נראים חבורים יחד באיזו שהיא צורה, כגון אותה חולצה, מבטים זהים, תנועות ידיים זהות משהו שיקשר ביניהם.
התמונה השלישית היתה יכולה להיות מאלפת, אם היה קשר בין הדמות שצילמת לבין הכתוב מאחור, "ואהבת לרעך כמוך", אם היה כל קשר ביניהם זה היה צילום מעניין, מלא משמעות.
התמונה הרביעית היד שנכנסת לתמונה נראית מיותרת ותופסת חלק ניכר מהפריים, אם המלוכסן היה מעוות את פרצופו כאילו נתן לו מכה, היית יוצר פה משהו מיוחד.
החמישית מוחמץ, המלוכסן תופס את חברו שמדבר בסלולרי ככל הנראה, אבל לא רואים אותו בתוך הפריים, כאילו הוא מנסה להפנות את תשומת ליבו אליך הצלם. אם היית כולל אותו בתוך הפריים את האדם שמדבר בסלולרי היית משיג פה משהו איכותי וטוב.
גם לי בהתחלה זה קרה, שהתחלתי לנסות לצלם צילומי רחוב, זה מאוד קשה וצריך לערוב לסיטואציות כאלה. ומי שחושב שלצלם צילום רחוב זה קל טועה בגדול.
אחד האנשים שלמדתי ממנו הרבה, למרות שלא הצלחתי להגיע לרמה הזאת של צילומי רחוב זהו קובי (koko) למרות שהוא נותן עיבודים יוצאי דופן וייחודיים שלו, עדיין הקומפוזיציות מדברות בעד עצמן.
בהצלחה בהמשך, אל תתייאש ככזה זה בהתחלה.
_____________________________________
עמוס טרבולסקי
|