09-03-2005, 13:52
|
|
|
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
|
|
תשובה לי אליך:
ציטוט:
במקור נכתב על ידי the prodigy
למה אינך וחבריך ששותפים לדעות שלך אינם שואפים לארץ ישראל השלמה והענקית כמו שהיתה בימי ממלכת דוד?
הרי עזה היא שטח קטן לעומת הממלכה העצומה שעליה שלט דוד.
ומהערכתי אפילו אנשים מסוגך הבינו כי זה די חלום לחיות בגבולות האלה..הרי זה לא הגיוני במאה ה21.
אז למה לך להלחם על עזה תלחם על השטחים שהמלך דוד שלט עליהם...
בנוסף אין לי כוונה רע כלפיך והאנשים השותפים לדעותיך ולדרכך.
|
מי אמר שאנחנו לא שואפים לא"י השלמה?
בוודאי שכן - רק שיש לדבר כללים כמו שקבעה התורה:
"לא תוכל כלותם מהר, פן תרבה עליך חית השדה" (ז,כב). הרמב"ן פירש שזוהי הבטחת הבורא, שלא יכלה את אויבינו במלחמה ביום אחד. ר' יוסף בכור-שור (תלמיד רבנו תם) פירש: תוכל, אבל אין כדאי בשבילך, פן תרבה עליך חית השדה - כלומר: עצה טובה קא משמע לן. אבל הרשב"ם פירש (להלן ט,ג), שלמרות שניתן לנו הכוח לנצח במהירות בלא טורח, בכל זאת אנו מוזהרים שלא לכלות את אויבינו בבת אחת. זוהי אזהרה כמו בפסוק "לא תוכל לתת עליך איש נכרי" (דבר' יז,טו); אולי אפילו לאו מבין שס"ה מצוות ל"ת.
זוהי אפוא מצוה להבליג בעת קרב, ומעין האיסור שלא להקיף ולצור על האויב מכל ארבעת צדדיו, דבר הנלמד מהכתוב "ויצבאו על מדין כאשר ציוה ה' את משה" (במד' לא,ז) ומטרתו כדי לאפשר לרוצים בכך להימלט על נפשם (רמב"ם, הל' מלכים ו,ז). כך נדרש הדבר בספרי, ומן הסתם איסור הוא ולא עצה טובה בלבד.
כבר רש"י במקום שואל, מדוע אנו מתייראים מפני החיות, והלא "חית השדה השדלמה לך" (איוב ה,כג), ותירץ: "גלוי היה לפניו שעתידים לחטוא." נמצא שכאשר העם חוטא, יותר יש לו לירא מפני החיות מאשר מפני גויי הארץ. ואנחנו בדורנו שואלים: האמנם?! ואולי יש גויי הארץ שדינם כחיות...
_____________________________________
|