לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 28-06-2008, 22:34
צלמית המשתמש של אסיף13
  משתמש זכר אסיף13 אסיף13 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.11.07
הודעות: 891
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ~M~ שמתחילה ב "אני צריך עצה מבעלי דעה.."

לי נראה שהוא מסתלבט עלינו ..


אם אתה רציני תן תמונות מצב ממש ממש מפורטת .. במה אתה משרת ? , למה הבן אדם נהרג? , מה הוא עשה שירית עליו ?

הרי זה עניין רציני , חיים של בן אדם נלקחו כאן , לא משנה עם הוא ערבי או הוא אפריקאי או סיני ..חיים של בן אדם זה חיים של בן אדם .

מלבד זאות אני לא חושב שזהו הפורום המתאים , אנחנו לא בעלי דעה ומספיק חכמים כאן ומלומדים בשביל לענות לך .

אבל אני מציע לך להתייעץ בכמה מקומות כי זהו נושא רציני .
תשאל כאן , תשאל ביהדות והלכה, תשאל אנשים יותר מוסמכים גם בענייני דת (לא שאני מזלזל חלילה בחכמים היושבים בפורום יהדות והלכה פשוט כדי להייעץ עם כמה שיותר אנשים ) .
חזרה לפורום
  #9  
ישן 29-06-2008, 13:56
  met_mizman met_mizman אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.06.07
הודעות: 416
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי uninstall שמתחילה ב "עד כמה שאני מבין (וזה לא..."

בפסוק נאמר שמות פרק כא פסוק יג

'ואשר לא צדה והא-לוהים אנה לידו ושמתי לך מקום אשר ינוס שמה'. (פסוק זה נאמר לגבי חיוב גלות להורג בשגגה).

ובגמרא ובמדרש והובא ברש"י על אתר:

ולמה תצא זאת מלפניו, הוא שאמר דוד (שמואל א' כד יג) כאשר יאמר משל הקדמוני מרשעים יצא רשע, ומשל הקדמוני היא התורה, שהיא משל הקב"ה שהוא קדמונו של עולם. והיכן אמרה תורה מרשעים יצא רשע, והאלהים אנה לידו. במה הכתוב מדבר, בשני בני אדם, אחד הרג שוגג ואחד הרג מזיד, ולא היו עדים בדבר שיעידו, זה לא נהרג וזה לא גלה, והקב"ה מזמנן לפונדק אחד, זה שהרג במזיד יושב תחת הסולם, וזה שהרג שוגג עולה בסולם ונופל על זה שהרג במזיד והורגו, ועדים מעידים עליו ומחייבים אותו לגלות, נמצא זה שהרג בשוגג גולה, וזה שהרג במזיד נהרג:

הרי לנו - שרוצח בשגגה, באופן שמחוייב גלות ורשות ביד גואל הדם להורגו, זה אינו מקרה. זה תיכנון מוקדם וקפדני משמים, להעניש את המחוייב מיתה במיתה, ואת המחוייב בגלות (מחמת רשלנותו שגרמה להרג בפעם אחרת) בגלות.

ומכאן אולי ניתן להסיק, שההורג בשגגה (ובאונס) באופנים שאינו מחוייב בגלות על פי הדין, הרי שאינו זקוק לכפרה - ודאי לא שוות ערך לעונש הקצוב בתורה - גלות.

ולכן

אם אדם מרגיש שנהג שלא כראוי, זה ענינו הפרטי. עליו לתקן את עצמו ואת מעשיו, אם הוא חושב שרב או מדריך רוחני ידע לעזור לו בזה - יערב לו.

מצד חיובי התורה והדת - כל עוד אינו בקטגוריה המדוייקת שעליה חובת התשובה והעונשים, הרי שאינו חייב בכלום.

לא זכור לי דיון בשום מקום על חובת תשובה להורג נכרי בשגגה.

מה שכן, ודאי ודאי שיש לשקלל את המציאות - שהרג נכרי גם בשגגה עשוי לגרום למשפחתו טינה כלפי היהודים, ולגרום בעתיד לנזק ליהודי/ם, מה שיזקף בסופו של חשבון לחובתו של הגורם, ועל דא יש לדון.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:28

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר