לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 20-05-2008, 22:24
  roeis01 roeis01 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.01.06
הודעות: 1,492
חג הגאולה בחב"ד..(עוד חודשיים..)



------------------------------------------------------

- למאמר בעניין חג הגאולה כאן

- ובאתר חב"ד הסבר על החג כאן

--------------------------------------------------
אנחנו לא חיים בתקופה שבה יש התנגדות כ"כ גדולה אבל אז
ברוסיה ,אפילו להתפלל ,ואפילו לא-יהודים - היה נגד החוק!
והיה יכול להסתיים לא-עלינו במאסר ממושך.
-----------------------------------------------

המספרים - מראי מקום-לא העתקתי את הרשימה.

מתוך התוועדות של הרבי מלובאייוטש

תורת חסידות חב"ד "היא היא תורת הבעש"ט ז"ל" (כמו שכתב אדנ"ע), אלא, שבתורת חב"ד באו הדברים באופן של הבנה והסברה, שעל-ידי זה ניתוסף דבר חדש מעיקרא - שנעשה אופן הבירורים מדרגה לדרגה, כך, שאף דבר אינו הולך לאיבוד, ואף אחד מישראל אינו נדחה, כי, יכולים להסביר לכל אחד, גם למי שנמצא למטה מטה, ועד לתינוק קטן, באופן המובן בשכל והבנה והשגה שלו, ש"טעמו וראו כי טוב הוי'"26 ("געטלעכקייט איז גוט"), ותחילה מקבל זאת בשכלו, ואחר-כך הרי זה נעשה לימוד המביא לידי מעשה בפועל, שנעשה יהודי לומד תורה ושומר מצוות בחיי היום-יום, ש"זה כל האדם"27.

וזהו גם מה שנתבאר לעיל (סעיף ט"ו ואילך בגוף השיחה) פתגם רבינו הזקן ש"עובד" באצילות היינו מי שיש לו "געשמאק" בעשיית טובה ליהודי:

יהודי זה נמצא בעולם העשייה, ומובן, שככל שיהיה במעמד ומצב נעלה בהבנה והשגה כו', הרי איתא בתניא28 ש"אפילו הוא צדיק גמור עובד ה' ביראה ואהבה בתענוגים", הרי "הוא דבר בפני עצמו", "יש מי שאוהב"29;

ואילו הוא - נמצא בעולם האצילות, ששם אין מציאות יש, אפילו לא מציאות היש כפי שהיא בעולם הבריאה, ושם עומד הוא בתכלית העילוי.

ואף-על-פי-כן, בהיותו באצילות, נרגש אצלו ה"געשמאק" בעשיית טובה ליהודי כפי שנמצא בעולם העשייה, שאינו בערכו כלל.

וזהו החידוש של תורת החסידות - שגם כאשר ישנו "תינוק שנשבה בין הנכרים", כדאיתא במסכת שבת30 שהוא במעמד ומצב שאינו יודע כלל העניין דתורה ומצוות, ולא שייך לומר עליו שיש חילוק בין שוגג למזיד - הנה בדרך אור ובדרך של שלום דווקא פודים אותו מבין האומות,

ואל יהי דבר זה קטן בעיניך - שהרי זה "כאילו פדאני לי ולבני כו'", היינו, שבזה תלויה גם גאולת השכינה.

וזהו כללות עניין הצדקה, כפי שמבאר רבינו הזקן באיגרת-הקודש, ומוסיף: "ובפרט צדקת ארץ-ישראל (ארץ החיים31) שהיא צדקת ה' ממש, כמו שכתוב32 תמיד עיני ה' אלוקיך",

והיינו, שנתינת הצדקה היא באופן שפועלים בארץ עניין של חיים ("עס מאכט די ארץ לעבעדיק"), ופועלים העניין ד"עיני ה' אלוקיך בה" לא רק בראש-השנה, אלא באופן שנמשך "מראשית השנה ועד אחרית שנה"32 בהמשך אחד, כך, שאין חילוק בין המעמד ומצב דראש-השנה להמעמד ומצב דבחינת אחוריים וחיצוניות של כל השנה,

"והיא שעמדה לנו לפדות חיי נפשנו" - לפדות את כל אחד מישראל ממעמדו ומצבו, אפילו מי שנשבה בין האומות,

ובאופן של "פדה בשלום", שעל-ידי זה פועלים ש"ברבים היו עמדי", שגם אנשי אבשלום נעשו אנשי דוד,

ובלשון הכתוב (בהפטרה)33 "ועשיתי אותם לגוי אחד בארץ .. והיו לי לעם ואני אהיה להם לאלוקים ועבדי דוד מלך עליהם",

שכל זה נעשה על-ידי העבודה בתורה ומצוות עתה, ויתגלה בביאת משיח צדקנו בגלוי לעיני בשר, בעגלא דידן, למטה מעשרה טפחים.

(הערה שלי:גם אם לא מובן כל המאמר אפשר להבין את עיקרי הדברים כמו צדקה,ומצוות)

נערך לאחרונה ע"י roeis01 בתאריך 20-05-2008 בשעה 22:37.
חזרה לפורום
  #4  
ישן 16-07-2008, 10:29
  roeis01 roeis01 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.01.06
הודעות: 1,492
היום י"ג בתמוז -מספר מאמרים.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי roeis01 שמתחילה ב "חג הגאולה בחב"ד..(עוד חודשיים..)"

אתמול י"ב תמוז נתבשר הרבי על שחרורו - והיום שוחרר ממאסר .

יג תמוז, חג הגאולה


יום בו יצא כ"ק אדמו"ר שליט"א לחרות.

המאסר הותחל רבע על שעה השלישית אור ליום רביעי חמשה עשר בסיון תרפ"ז. התעכב בגלות - בעיר קאסטראמא - עד חצי שעה אחר חצות היום יום הרביעי שלשה עשר בתמוז תרפ"ז.

ממכתב כ"ק אדמו"ר שליט"א לחג הגאולה:

הנני שולח מאמר ... השתתפותי עם ידידנו אנ"ש שי' בכל מקום מושבותיכם להצלחה,
ולהיות אתכם עמכם בהתועדותכם בדברחיזוק דרכי החסידות בקביעות ושמירת זמני למודי דא"ח (...בקישור...)
ולהתעורר בקיום עניני הלימוד ...
אלקינו ואלקי אבותינו יברך את כללות אנ"ש הם ביתם זרעם וזרע זרעם
בתוך כלל אחינו בני ישראל, ה' עליהם יחיו, בכל מילי דמיטב מנפש ועד בשר.


מאמר מתוך לקוטי שיחות :
י"ב ­י"ג תמוז
שיחה אביאור בד"ה ברוך הגומל תרפ"ז "למה נשתנה נוסח ברכה זו (דהגומל) מברכת הנס דבברכת הנס אומר ברוך שעשה לי נס ואינו מזכיר בברכתו חובה לעצמו"; שקו"ט בהחילוק בין ברכת הגומל וברכת הנס ע"ד ההלכה וע"פ פנימיות הענינים; ביאור בדברי אדמו"ר הזקן (אגה"ק ס"ב) ד"מחמת ריבוי החסדים" חשש יעקב "שמא יגרום החטא שנדמה בעיניו שחטא"תשמ"ז138שיחה בביאור לשון אדמו"ר מהוריי"צ נ"ע במכתבו הראשון לחגיגת י"ב תמוז "ראוי הוא לקובעו. . לחיזוק התורה והיהדות בכל אתר ואתר לפי ענינו"; הוראות יסודיות באופן הפעולות של קירוב ליהדותתשמ"ח145בלקפרש"י כג, כד ד"ה הן עם כלביא גו' — הטעם שהקדים רש"י פי' המדרש לפי' "כתרגומו"; השינויים בל' רש"י לגבי לשון המדרש והחילוק ביניהם בגדר ק"ש בבוקר; השייכות ד"לחטוף את המצות" לי"ב תמוזתשמ"ט149http://www.chabadlibrary.org/books

....מה זה מסירות נפש? חסידים נאסרו בעבודות פרך (!) כשנתפסו בלימוד תורה...!

מקונטרס משנת תשמ"ט:




זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו1, ומביא כ"ק מו"ח אדמו"ר בעל הגאולה במאמרו ד"ה זה [שאמרו בחגיגת י"ב תמוז הראשונה (בסעודת הודאה), בשנת תרפ"ח2], דאיתא במדרש3, אמר ר' אבין אין אנו יודעים במה לשמוח אם ביום או בהקב"ה, בא שלמה ופירש4 נגילה ונשמחה בך בהקב"ה, בך ביראתך, בך בתורתך, בך בישועתך5. אמר ר' יצחק בך בעשרים ושתים אותיות שכתבת לנו בתורה, ב' תרין כ' עשרין, הרי בך. ומדייק בהמאמר, מהו אומרו אין אנו יודעים במה לשמוח אם ביום או בהקב"ה, דמכיון שזה היום עשה ה' [היינו, דגם מעלתו של היום הוא לא מצד עצמו אלא שזה היום עשה ה'], הרי מובן לכאורה שהשמחה צריכה להיות בהקב"ה, ומהו אומרו אין אנו יודעים במה לשמוח אם ביום או בהקב"ה. וגם מה הם ג' הענינים דיראה תורה וישועה. וגם צ"ל המאמר דר' יצחק בך בעשרים ושתים אותיות כו', הרי בך בפשטות הוא בך בהקב"ה, ולמה מפרש בך בעשרים ושתים אותיות.

ב) והנה ביאור מעלת היום (ועד שיש קס"ד לשמוח בהיום) הוא6, כי היום שבו נעשה נס7 הוא יום נעלה. ושני ענינים בזה. דהיום שבו נעשה נס הוא יום זכאי מצד עצמו (גם מקודם), שלכן נעשה בו נס, כי מגלגלין זכות ליום זכאי8. ועוד דע"י הנס שהי' בו, נעשה יום זכאי ויום סגולה וכו' (עוד יותר מכמו שהי' לפני זה). ולא עוד אלא שביום זה עצמו עיקר העילוי הוא בהזמן הפרטי (יום או לילה) שבו נעשה הנס. כדאיתא במדרש9 בשעה שאתה עושה לנו נסים ביום אנו אומרים לפניך שירה ביום (ותשר דבורה וברק בן אבינועם ביום וגו'10), ובשעה שאתה עושה לנו נסים בלילה אנו אומרים לפניך שירה בלילה (השיר יהי' לכם כליל התקדש חג11).

לכל הדף..
חזרה לפורום
  #5  
ישן 16-07-2008, 12:01
צלמית המשתמש של זיו
  זיו זיו אינו מחובר  
L'enfer, c'est les autres
 
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,223
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי roeis01 שמתחילה ב "חג הגאולה בחב"ד..(עוד חודשיים..)"

במכתב ששיגר הרבי הריי"צ לחסידיו עם שחרורו כתב:
ציטוט:
"לא אותי בלבד גאל הקב"ה בי"ב בתמוז, כי אם גם את כל מחבבי תורתנו הקדושה, שומרי מצווה, וגם את אשר בשם ישראל יכונה כי כל איש ישראל (מבלי התחשב עם מצבו הפרטי בשמירת וקיום המצוות) לבו תמים עם ה' ותורתו".

גאולת הרבי פעלה על כל עם ישראל, עד לרובד הכי נמוך שבהם (שאין בו אפילו תומ"צ, "כל אשר בשם ישראל יכונה") שיהיו במצב של גאולה.
זו אינה שמחתי הפרטית, מסביר הרבי. זו שמחה לכל העם היהודי, לנוכח הניצחון הגדול של כוחות הקדושה בעולם. מסירת הנפש ופעולתו של נשיא ישראל מוסיפים כח ועוז בכל אחד ואחת מבני הדור ללכת בדרך ישרה כאשר הורנו, ולהמשיך בפעולותיו בהחזקת התורה והיהדות והפצתן בכל מקום ובכל זמן.
_____________________________________
..

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:05

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר