
29-07-2008, 01:07
|
 |
|
|
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,020
|
|
אני נוטה להסכים עם אודי.
באותה המידה הוא יכל היה לצלם ב 1/200 וזה היה נותן לו את אותה התוצאה (בהנחה שלא היתה תאורה סביבתית [ombient] בחדר אלא רק תאורת הפלאשים).
מה שכן, ההרגשת חוסר החדות לדעתי נעוצה בחוסר דיוק קל, כפי שניתן לראות מהקרופ 100% שהעלה אודי.
ניתן לראות בבירור כי הפוקוס היה למעשה על הגבה (ואם להיות מאוד מדוייקים, על החלק הימני שלה) ולא על העין עצמה. כמובן, שבאורך מוקד כזה, הדיוקים קשים מאוד, ובעיקר ב 5D לה יש מעט מאוד נקודות פוקוס.
חוסר החדות אינו נובע ממריחה אלא מפיספוס קל בפוקוס ולדעתי האישית, העדשה חדה יותר בצמצם יותר סגור. אפשר לבדוק את זה ב dpreview, הם עשו ממש בדיקות בנושא, אבל בכל מקרה זה צולם בצמצם די 'נועז'. עדשה, איכותית ככל שתהיה, עדיין הכי חדה ב sweet point ולא בצמצמים הפתוחים ביותר.
אפשר לבדוק את זה בקלות, אגב, אם נעמיד את המצלמה על חצובה (או את העדשה במקרה של אודי) ונצלם סרגל בפוקוס ידני (קבוע) בצמצמים שונים. ניתן יהיה לראות בבירור באיזה צמצם אנו מקבלים את התוצאה החדה ביותר.
ליאל, הבאת קרופ מתמונה אחרת, שם נראה כי הפוקוס על העין מדוייק יותר. לא ברור לי למה הבאת את הדוגמא הזו, כיוון שאנו מדברים על התמונה שאודי העלה למעלה.
בכל מקרה, זה קשה מאוד לפקס ידני, ובמיוחד עם העדשה הענקית הזו.
ניסיתי לצלם איתה בעבר (כשהיא עדיין פיקסה כמו שצריך באוטומט) וזה קשה. מהר מאוד מצאתי את עצמי חוזר ל 50 מ"מ הקבועה שלי. אודי, סחטיין על ההתמודדות, אבל בלי תירוצים, אנחנו רוצים לראות עוד!
נערך לאחרונה ע"י Narxx בתאריך 29-07-2008 בשעה 01:09.
|