06-10-2008, 03:30
|
|
|
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,222
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eran.a
לק"י
אהלן VazaA,
לגבי הטופולוגיה של הפנים, הבאתי לך כאן מס' רפרנסים בכדי שתבין את עניין הזרימה הנכונה של
הדתא.
לגבי שימוש ברפרנסים. אני אישית לוקח משטח פולי בסיסי (Plan), נותן לו את המידות של הרזולוציה
של התמונה המקורית על צירי X ו- Z, (לדוגמא: 1280X1024 = 12.8X10.24), משייך Surface Shader
למשטח, נותן לו ב- Out Color את תמונת הרפרנס, (אם זה עושה בעיות תצוגה, צריך לשנות ב-
Hardware Texturing ל- Out Color) ואז מסדר אותם צד לצד לפנים באותו הגובה בדר"כ (כיוון שהם
בדר"כ כבר מסודרים ככה - בהנחה שלא, אז או שבאמת מסדרים את זה מראש בפוטושופ או שמטפלים
בזה מקומית כבר במאיה לפי העין - לפי חשיבות הדיוק).
אשמח בכל אופן להבין היכן הייתה הבעיה בסצינה שלך ברינדור.
שנה טובה ובהצלחה,
ערן.א
|
הטופולוגיה בדוגמה הראשונה שהבאת טובה, אם גם מעט מוגבלת. הלולאות ברורות ונקיות.
הדוגמה השלישית, הבחורה האסיאתית, בעייתית. הקו המאוד מאוד חשוב בין ה"כנפיים" של האף וצידי הפה, לא קיים. מה שיש לנו זה קו לא נקי עם לא אחד אלא שני צמתי "כוכב" (צומת של חמישה פוליגונים). מי שינסה לייצר הבעות פנים לדמות ימצא שקשה מאוד לקבל "קמט" נקי למשל לחיוך.
לדוגמה השנייה יש אומנם את האינפורמציה לקמט אבל הטופולוגיה רחוקה מידי מזויות הפה ויש יותר מידי אינפורמציה שבהבעות תהיה קשה לניהול. כמו כן הפוליגונים מלבניים מידי ויש יותר מידי הבדלים בצפיפות.
טופולוגיה בריאה (ואין מקום בוא זה יותר חשוב מבפנים) צריכה להיות נקיה (היינו, כשאתה "מריץ אצבע" על קו אין יותר מידי פיתולים), לשמור על צפיפות אחידה ככל האפשר ועל הפוליגונים להיות פחות או יותר רבועיים (היינו באותו האורך לשני הכיוונים). ללא טופולוגיה נקייה קשה יהיה להשיג מישטחים חלקים ונקיים ברינדור (או בסמוזינג, או בהמרה לסאב-די) ולקבל קמטים מדויקים ובשליטה.
בחזרה רגע לדוגמה השלישית, הזכרתי שם את צמתי הכוכב. לא ניתן להימנע מצמתים אלו אבל צריך להיות מאוד מודעים להם ואיפה בדיוק לשים אותם. אנשים יוצאים מגידרם (ובצדק) להימנע מפוליגונים משולשים או רב צלעיים (יותר מארבע צלעות) אבל מתעלמים מצמתי הכוכב. מניסיוני צמתי כוכב גורמים יותר נזק לנקיון המודל, בעיקר בהחלקה, מאשר הפוליגונים הרב צלעיים המושמצים. צמתי כוכב יש לנסות ולדחוק למקומות בהם לא יהיו הרבה דפורמציות ובכל מקרה לעולם לא על קו שעשוי להפוך לקמט. בד"כ תמצע צמתי כוכב בנקודות החיבור של הראש עם הצוואר (שזה לא נורא), בפינה הפנימית העליונה של לולאות העיניים (אכן, איזור בו אין הרבה דפורמציות) ולפחות בנקודה אחת בלחי וזו כבר בעיה!
אני לפחות מעולם לא מצאתי דרך להימנע מצומת כוכב אחד בלחי. בד"כ סגרתי לולאה יפה לפה, עד מעל לכנפי האף, ושתי לולאות לעיניים. בין לולאות העיניים ולולאת האף יש בד"כ לפחות שורה אחת של פוליגונים. את צומת הכוכב דחפתי לחיבור עם לולאות העיניים ולא לחיבור אם לולאת הפה. שום דבר בפרצוף לא זז יותר מאשר הפה ולכן זה האזור שאתה צריך לשמור הכי נקי שאפשר.
למעשה בדוגמה השלישית ניתן לראות בבירור את צומת הכוכב שמיתחת ללולאות העיניים ולדעתי המיקום סביר בהחלט.
אם כבר אז כבר, עוד כמה דברים ששווה להזכיר בנוגע למידול פנים:
הקו שמוביל מכנף האף לזוית הפה חשוב מאוד אבל לא להגזים. כשממדלים את הפרצוף בהבעה ניטראלית הטופולוגיה לקו צריכה להיות שם אבל לא ליצור קמט. הקמט מופיע רק בהבעות מסוימות ואם תייצר אותו בהבעה הנייטראלית ייצא לך טיפוס עם הבעת "סנירינג" תמידית (ויש אינפלציה בדמויות כאלה בתלת).
לדמויות "חמודות" כדאי להוסיף קמט אנכי קטן בזוית הפה. הקמט הזה לא מתחבר לקמט הרץ מהאף (טעות נפוצה).
בעיקר לגברים יש קמט נוסף, מאחורי קמט האף-פה. בהחלט שווה את העבודה הטופולוגית (תחפש תמונות של שון קונרי לפני הזקן, או, אם זה הטעם שלך, שאול מופז, דוגמאות מצוינות). אצל נשים, בטיפול זהיר, אותה הטופוגרפיה יכולה לשמש לגומות חן.
טוב נו, אפשר להמשיך עוד המון אבל כולה שאלת על בעיית רינדור, אז קצת ניסחפתי. בכל מיקרה, שיהיה בהצלחה.
|