לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום עיצוב גרפי! וזה וזה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > גרפיקה, ציור ותלת-מימד
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 05-10-2008, 21:38
צלמית המשתמש של VazaA
  VazaA VazaA אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.10.06
הודעות: 46
שלח הודעה דרך ICQ אל VazaA
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי VazaA שמתחילה ב "שאלה על רינדור ב MAYA"

הי ערן,

השתמשתי בפוליגונים, ורק את הקרניים ואת השיניים ב NURBS.
מסתבר שבטעות שמרתי על הקובץ בו המודל היה ללא SMOOTH, כך שזה ה WIRE היחיד שאני יכול לתת (אחד השלבים הראשוניים). אבל עכשיו אני מבין (כתוצאה מכמה משחקים עם המודל) שה FLOW של המודל היה די גרוע, רק כשבניתי לא ידעתי שיש לזה כזה אפקט על הרינדור...




תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



אני אנסה להשתפר במודל הבא...אם יש לך עצות כלשהן לתת לי אני אשמח.

ועכשיו יש לי עוד שאלה: אני לא ממש טוב בפוטושופ עדיין ויש לי בעיה עם יצירת BLUEPRINTS (אני מתכוון לחתוך את התמונה של המבט מהצד, קדימה, אחורה ולמעלה כך שזה יהיה מתאים)... יש מדריך מסודר וברור לזה? כי מה שמצאתי ברשת לא היה מובן לי...

תודה על העזרה!

ד"א: AU79, אני זוכר שהמלצת לי פעם להתנסות במדיות יצירה שונות מנייר ועיפרון...
אז הנה: שמעתי בעצתך ועברתי לתלת...
_____________________________________
Do less - live LONGER

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 05-10-2008, 22:35
  eran.a eran.a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.01.07
הודעות: 573
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי VazaA שמתחילה ב "הי ערן, השתמשתי בפוליגונים,..."

לק"י

אהלן VazaA,

לגבי הטופולוגיה של הפנים, הבאתי לך כאן מס' רפרנסים בכדי שתבין את עניין הזרימה הנכונה של

הדתא.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לגבי שימוש ברפרנסים. אני אישית לוקח משטח פולי בסיסי (Plan), נותן לו את המידות של הרזולוציה

של התמונה המקורית על צירי X ו- Z, (לדוגמא: 1280X1024 = 12.8X10.24), משייך Surface Shader

למשטח, נותן לו ב- Out Color את תמונת הרפרנס, (אם זה עושה בעיות תצוגה, צריך לשנות ב-

Hardware Texturing ל- Out Color) ואז מסדר אותם צד לצד לפנים באותו הגובה בדר"כ (כיוון שהם

בדר"כ כבר מסודרים ככה - בהנחה שלא, אז או שבאמת מסדרים את זה מראש בפוטושופ או שמטפלים

בזה מקומית כבר במאיה לפי העין - לפי חשיבות הדיוק).

אשמח בכל אופן להבין היכן הייתה הבעיה בסצינה שלך ברינדור.

שנה טובה ובהצלחה,

ערן.א
_____________________________________
לק"י - כל המעוניין בשרותיי - נא לפנות אליי בפרטי...
http://www.findafreelance.co.il/ind...nk&link_id=1642
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 06-10-2008, 03:30
  hamora hamora אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,222
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי eran.a שמתחילה ב "לק"י אהלן VazaA, לגבי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי eran.a
לק"י

אהלן VazaA,

לגבי הטופולוגיה של הפנים, הבאתי לך כאן מס' רפרנסים בכדי שתבין את עניין הזרימה הנכונה של

הדתא.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לגבי שימוש ברפרנסים. אני אישית לוקח משטח פולי בסיסי (Plan), נותן לו את המידות של הרזולוציה

של התמונה המקורית על צירי X ו- Z, (לדוגמא: 1280X1024 = 12.8X10.24), משייך Surface Shader

למשטח, נותן לו ב- Out Color את תמונת הרפרנס, (אם זה עושה בעיות תצוגה, צריך לשנות ב-

Hardware Texturing ל- Out Color) ואז מסדר אותם צד לצד לפנים באותו הגובה בדר"כ (כיוון שהם

בדר"כ כבר מסודרים ככה - בהנחה שלא, אז או שבאמת מסדרים את זה מראש בפוטושופ או שמטפלים

בזה מקומית כבר במאיה לפי העין - לפי חשיבות הדיוק).

אשמח בכל אופן להבין היכן הייתה הבעיה בסצינה שלך ברינדור.

שנה טובה ובהצלחה,

ערן.א


הטופולוגיה בדוגמה הראשונה שהבאת טובה, אם גם מעט מוגבלת. הלולאות ברורות ונקיות.
הדוגמה השלישית, הבחורה האסיאתית, בעייתית. הקו המאוד מאוד חשוב בין ה"כנפיים" של האף וצידי הפה, לא קיים. מה שיש לנו זה קו לא נקי עם לא אחד אלא שני צמתי "כוכב" (צומת של חמישה פוליגונים). מי שינסה לייצר הבעות פנים לדמות ימצא שקשה מאוד לקבל "קמט" נקי למשל לחיוך.

לדוגמה השנייה יש אומנם את האינפורמציה לקמט אבל הטופולוגיה רחוקה מידי מזויות הפה ויש יותר מידי אינפורמציה שבהבעות תהיה קשה לניהול. כמו כן הפוליגונים מלבניים מידי ויש יותר מידי הבדלים בצפיפות.

טופולוגיה בריאה (ואין מקום בוא זה יותר חשוב מבפנים) צריכה להיות נקיה (היינו, כשאתה "מריץ אצבע" על קו אין יותר מידי פיתולים), לשמור על צפיפות אחידה ככל האפשר ועל הפוליגונים להיות פחות או יותר רבועיים (היינו באותו האורך לשני הכיוונים). ללא טופולוגיה נקייה קשה יהיה להשיג מישטחים חלקים ונקיים ברינדור (או בסמוזינג, או בהמרה לסאב-די) ולקבל קמטים מדויקים ובשליטה.

בחזרה רגע לדוגמה השלישית, הזכרתי שם את צמתי הכוכב. לא ניתן להימנע מצמתים אלו אבל צריך להיות מאוד מודעים להם ואיפה בדיוק לשים אותם. אנשים יוצאים מגידרם (ובצדק) להימנע מפוליגונים משולשים או רב צלעיים (יותר מארבע צלעות) אבל מתעלמים מצמתי הכוכב. מניסיוני צמתי כוכב גורמים יותר נזק לנקיון המודל, בעיקר בהחלקה, מאשר הפוליגונים הרב צלעיים המושמצים. צמתי כוכב יש לנסות ולדחוק למקומות בהם לא יהיו הרבה דפורמציות ובכל מקרה לעולם לא על קו שעשוי להפוך לקמט. בד"כ תמצע צמתי כוכב בנקודות החיבור של הראש עם הצוואר (שזה לא נורא), בפינה הפנימית העליונה של לולאות העיניים (אכן, איזור בו אין הרבה דפורמציות) ולפחות בנקודה אחת בלחי וזו כבר בעיה!

אני לפחות מעולם לא מצאתי דרך להימנע מצומת כוכב אחד בלחי. בד"כ סגרתי לולאה יפה לפה, עד מעל לכנפי האף, ושתי לולאות לעיניים. בין לולאות העיניים ולולאת האף יש בד"כ לפחות שורה אחת של פוליגונים. את צומת הכוכב דחפתי לחיבור עם לולאות העיניים ולא לחיבור אם לולאת הפה. שום דבר בפרצוף לא זז יותר מאשר הפה ולכן זה האזור שאתה צריך לשמור הכי נקי שאפשר.

למעשה בדוגמה השלישית ניתן לראות בבירור את צומת הכוכב שמיתחת ללולאות העיניים ולדעתי המיקום סביר בהחלט.

אם כבר אז כבר, עוד כמה דברים ששווה להזכיר בנוגע למידול פנים:

הקו שמוביל מכנף האף לזוית הפה חשוב מאוד אבל לא להגזים. כשממדלים את הפרצוף בהבעה ניטראלית הטופולוגיה לקו צריכה להיות שם אבל לא ליצור קמט. הקמט מופיע רק בהבעות מסוימות ואם תייצר אותו בהבעה הנייטראלית ייצא לך טיפוס עם הבעת "סנירינג" תמידית (ויש אינפלציה בדמויות כאלה בתלת).

לדמויות "חמודות" כדאי להוסיף קמט אנכי קטן בזוית הפה. הקמט הזה לא מתחבר לקמט הרץ מהאף (טעות נפוצה).

בעיקר לגברים יש קמט נוסף, מאחורי קמט האף-פה. בהחלט שווה את העבודה הטופולוגית (תחפש תמונות של שון קונרי לפני הזקן, או, אם זה הטעם שלך, שאול מופז, דוגמאות מצוינות). אצל נשים, בטיפול זהיר, אותה הטופוגרפיה יכולה לשמש לגומות חן.

טוב נו, אפשר להמשיך עוד המון אבל כולה שאלת על בעיית רינדור, אז קצת ניסחפתי. בכל מיקרה, שיהיה בהצלחה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 06-10-2008, 09:04
צלמית המשתמש של Au79
  משתמש זכר Au79 Au79 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.05.04
הודעות: 10,227
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי hamora שמתחילה ב "[QUOTE=eran.a]לק"י אהלן..."

אני מניח שאתה מדבר על הצמתים שהקפתי בעיגול אדום:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הבנתי פחות או יותר על מה אתה מדבר מבחינת המיקום שלהם, אבל יהיה מאד מעשיר ומועיל אם
היית יכול להעלות בעצמך דוגמאות
בתור מישהו עם כל כך הרבה נסיון בתלת מימד, אני משוכנע שיש לך לא מעט מידע לחלוק איתנו, כולל
לא מעט מידע חזותי שיוכל לספק הצצה לעולם המקצועי. בינתיים יש לנו רק מקצוען אחד, וגם הוא לא
מוכן לקחת קרדיט

בלי קשר לדוגמאות של טופולוגיה נכונה ומיקום מפגשי צמתים במספרים אי-זוגיים, אשמח גם לראות עבודות
תלת מימד שלך, מכל סוג שהוא. העובדה שאתה עוסק בזה רק הופכת אותי ליותר סקרן

שנה טובה וחתימה טובה!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 06-10-2008, 10:06
  eran.a eran.a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.01.07
הודעות: 573
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי hamora שמתחילה ב "[QUOTE=eran.a]לק"י אהלן..."

לק"י

כל הכבוד על ההסבר המפורט, בזכותך גם אני למדתי עוד מושגים חדשים שלא שמתי על לב כל

כך אליהם לפני כן - כגון הכוכב.

אבל, אני לא סבור שיש לפסול את הטופולוגיה השלישית, משום שזה מאוד תלוי במה שהממדל מעוניין

להוציא מהמודל אח"כ. כיוון שמודל לרינדור סטטי של פריים, יכול להיות גם עם משולשים אם הוא נותן

את התוצאה הרצויה בסופו של יום.

חוץ מזה ראיתי שיטה נוספת, בטוטוריאל של DT, ששם בכלל הם הוציאו לופ מתחת לאף ולצידי הפה,

ולא מגשר האף אל צידי הפה. (ההשערה היחידה שלי, היא שאולי הם עשו את זה בגלל שזו דמות

קרטונית - AKA Cartoon).

בכל אופן, חזק ואמץ - אחלה הסברים.

שתהיה שנה טובה לכולכם ב"ה

ערן.א
_____________________________________
לק"י - כל המעוניין בשרותיי - נא לפנות אליי בפרטי...
http://www.findafreelance.co.il/ind...nk&link_id=1642
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 06-10-2008, 16:45
  eran.a eran.a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.01.07
הודעות: 573
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי VazaA שמתחילה ב "..."

לק"י

אין לי כל כך מושג מה עשית שם שזה לא מסתדר לך אבל אלה פחות יותר ההסברים למה שתיארתי

קודם.

הבסיס - (וציטוט עצמי: " אני אישית לוקח משטח פולי בסיסי (Plan), נותן לו את המידות של הרזולוציה

של התמונה המקורית על צירי X ו- Z, (לדוגמא: 1280X1024 = 12.8X10.24)")

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

שיוך החומר (Shader) - (שוב ציטוט ממקודם: "משייך Surface Shader למשטח, נותן לו ב- Out Color

את תמונת הרפרנס, (אם זה עושה בעיות תצוגה, צריך לשנות ב- Hardware Texturing ל- Out Color)

ואז מסדר אותם צד לצד לפנים באותו הגובה בדר"כ (כיוון שהם בדר"כ כבר מסודרים ככה - בהנחה שלא,

אז או שבאמת מסדרים את זה מראש בפוטושופ או שמטפלים בזה מקומית כבר במאיה לפי העין - לפי

חשיבות הדיוק)).


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בהצלחה,

ערן.א
_____________________________________
לק"י - כל המעוניין בשרותיי - נא לפנות אליי בפרטי...
http://www.findafreelance.co.il/ind...nk&link_id=1642
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:40

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר