לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום כתיבה וספרות!!! והשורה הנעה - נוע תנוע! אוסף ביקורות הספרים של כל הזמנים אוסף אתגרי הכתיבהלכתיבה הציטוט הנבחר: 'הסופר, כמו הילד, אוהב לשחק משחקים, אבל יודע להציב את הגבול בין האמת לבדיון' מאת פרויד. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > כתיבה וספרות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #8  
ישן 17-11-2008, 13:14
צלמית המשתמש של Tallyco
  משתמשת נקבה Tallyco Tallyco אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.06
הודעות: 13,563
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי oshritallica שמתחילה ב "זה בדיוק העניין, לומדים מלנתח..."

אני חולקת עלייך, ניתוח יצירה לא נותן דבר, מלבד השנאת אותה יצירה על הקורא, בעיקר כשזה נעשה בבי"ס.
ניתוח תמיד נעשה בצורה בה המורה רואה את הדברים, והשאלה הדפוקה ביותר היא "למה התכוון המחבר".... לדעתי הרבה יותר חשוב להבין מה היתה השפעה של יצירה מסויימת עלי, איזה רגשות היא עוררה (וכאן צריך לאפשר ביטוי לכל קשת הרגשות) ובנוסף - איך יצירות מסויימות השפיעו על המציאות של התקופה בה נכתבו (כמו "אני מאשים" של זולא, לדוגמה, או "מובי דיק") המוטיבים והכוונות של המחבר לא רלוונטיות לדעתי. אין דבר יותר קשה מלהכנס לראשו של אדם אחר, מדוע מתעקשים לעשות זאת בשיעורי ספרות?
_____________________________________

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מיכל - 20.1.13

מאיה - 9.11.14
נטע - 2.4.20

חזרה לפורום
  #9  
ישן 17-11-2008, 15:31
צלמית המשתמש של oshritallica
  משתמשת נקבה oshritallica oshritallica אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.08.08
הודעות: 229
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי Tallyco שמתחילה ב "אני חולקת עלייך, ניתוח יצירה..."

בית ספר משניא הכל על התלמידים, גם נשימה לא רק ספרות. רוב הדברים שמלמדים בשיעורי ספרות ואומרים שזה מה שהמחבר התכוון אליו זה שטויות, הרבה דברים שהסתדרו יפה במהלך עבודה קשה של כתיבה מיוחסים לאיזה גאונות אלוהית שהמורה בחיים לא יבין מאיפה היא הגיע כי הוא בעצמו בחיים לא ניסה לכתוב משהו. למה המחבר התכוון - בגדול - זה הבנת הנקרא, ומה שלדעתי יהיה נכון לעשות בשיעורי ספרות זה עידוד קריאה ולא הכתבה ושינון של שמות של סופרים מיושנים מדי שנחשבו טובים לפני מאות שנים. "מה היצירה גרמה לי להרגיש" זה לא משהו שמלמדים בבית ספר ואין לזה קשר לספרות. אני כבר רואה את כל הערסים הכיתתים כותבים בבגרויות איך הם בכו כשבלומה עזבה את הירשל. אני מסכימה איתך ששיטת הלימוד היום לא טובה, אבל אני כן חושבת שצריך לתת לתלמידים לבחור יצירות ספרותיות ולהראות את הפרשנות האישית שלהם לטקסט, לתת כלים להבנה מעמיקה של הכתוב ולא לחרטוט של שטוית תפלות לפי דפוס חוזר.
_____________________________________
when injustice becomes law, rebellion becomes duty.

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:37

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר