17-11-2008, 13:14
|
|
|
|
חבר מתאריך: 12.05.06
הודעות: 13,563
|
|
אני חולקת עלייך, ניתוח יצירה לא נותן דבר, מלבד השנאת אותה יצירה על הקורא, בעיקר כשזה נעשה בבי"ס.
ניתוח תמיד נעשה בצורה בה המורה רואה את הדברים, והשאלה הדפוקה ביותר היא "למה התכוון המחבר".... לדעתי הרבה יותר חשוב להבין מה היתה השפעה של יצירה מסויימת עלי, איזה רגשות היא עוררה (וכאן צריך לאפשר ביטוי לכל קשת הרגשות) ובנוסף - איך יצירות מסויימות השפיעו על המציאות של התקופה בה נכתבו (כמו "אני מאשים" של זולא, לדוגמה, או "מובי דיק") המוטיבים והכוונות של המחבר לא רלוונטיות לדעתי. אין דבר יותר קשה מלהכנס לראשו של אדם אחר, מדוע מתעקשים לעשות זאת בשיעורי ספרות?
|