בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי שמוליק שמתחילה ב "בוודאי.
כל עוד הוא יהודי הוא..."
סתם כי לא יהיה אכפת לו, פנו אליו בזמן שהיה משועמם ולא אכפת לו להעביר כמה דקות במניין. אומרים לו רק להגיד אמן בקדיש (מכאן הוא יוצא לידי חובה). השאלה גם האם ה"אמן" שלו נחשב בשמיים? כי בלב שלו הוא כלל לא מאמין.
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי dor92 שמתחילה ב "סתם כי לא יהיה אכפת לו, פנו..."
האמן של כל יהודי "נחשב" בשמים. לקב"ה לא אכפת אם אותו יהודי מאמין או לא, המצווה שלו נחשבת בדיוק כמו כל מצווה של יהודי אחר. גם יהודי לא מאמין שעושה מצווה כלשהי, השבת אבדה, הנחת תפילין או צדקה המצווה נחשבת בדיוק כמו זו של הרב הגדול ביותר.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי dor92 שמתחילה ב "שאלה מעניינת: האם ליהודי-חילוני שלא מאמין בה' מותר להשלים עשירי למניין?"
אני לא בנאדם דתי וחשבתי לפתח יותר את הנושא (לאור עברי בהקשר זה).
בערי הקצת רחוק הייתי דתי והייתי מאלה שקראו להם להשלים מנין "אתה עשירי" וכאלו.
האם בעצם התפילה שבמניין יורדת מערכה כאשר קוראים למס' אנשים שאינם בעלי תשובה או לכאלו "שהוכרחו" מפאת זה שהם דתיים. כי בעצם התפילה המניינית אינה באמת מרצון ומאהבת ומיראת ה' אלא כסוג של הכרח שצריכים 10 אנשים להתפלל יחד ויהי מה ?.......
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי dor92 שמתחילה ב "שאלה מעניינת: האם ליהודי-חילוני שלא מאמין בה' מותר להשלים עשירי למניין?"
השו"ע (או"ח נ"ה, יא) פוסק: "עבריין שעבר על גזירת הצבור או שעבר עבירה, אם לא נידוהו נמנה למנין עשרה". מפשט לשונו של השו"ע עולה שרק מנודה אינו מצטרף למניין, אולם המשנ"ב מביא להלכה את ה"פרי מגדים" (שם סק"ד), שפסק שגם מחלל שבת בפרהסיא אינו מצטרף למניין. וכך נפסק גם ב"ילקוט יוסף", שמחלל שבת אינו מצטרף למניין. עיין בארוכה