לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #9  
ישן 28-01-2009, 17:36
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
וברצוני להתייחס לנושא מזעזע ומביש נוסף שיוחסה אמירה לאב לגביו בכתבה
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "במקרה זה מדובר בבתו ולא בו ואין היא צריכה לסבול בשל עמדותיו הצבועות"

העיסוק בדם הערבי והנחמה בכך שיתחלף? ההלכה אינה אוסרת על קבלת ומתן תרומות דם. ההתיחסות ל"דם" של בן עם אחר כאל "דם" נחות היא הזויה וכאשר העיסוק הינו בדמו של מי שאיפשר את חיי אהוביך - הרי שהיא כבר בזויה. או שאתה עוסק במדע או שאתה עוסק בהלכה או כפי במקרה זה אינך עוסק לא בכך ולא בכך. הבעת הסתייגות ולו מאופקת ממוצאו של הקורבן הקט שהוריו אפשרו את הצלת בתך - אינה טמונה בדתות אלא ברוח פנאטית של עליבות מוסרית, כפיות טובה וראיית אלו המאפשרים את חייך כמובנים מאליהם.

לאב המקבל נאמר כי באם מייחס עולם הדמויים קצת מן הנפש לדם - מי יתן ודמו של קורבן התאונה הקטן יזרע נבטים של רוח נתינה לזולת בלבה של בתך תחת אלו שאתה בוודאי לא זרעת.

החלמה מהירה ומלאה לילדה הנתרמת והחלמה מהירה לליבו הגס והאטום של אביה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 28-01-2009, 19:00
צלמית המשתמש של looklook
  משתמש זכר looklook looklook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
לגבי ההלכה
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "במקרה זה מדובר בבתו ולא בו ואין היא צריכה לסבול בשל עמדותיו הצבועות"

א.ההלכה היא מושג כה משתנה בין עדה לעדה, בין חרדים למתנגדים לסרוגים ובינם לבין עצמם עד כי כל ניסיון לומר ההלכה קובעת כך או אחרת נדון לכשלון. יש פוסקים הלכתיים, המקובלים על ציבורים גדולים מאוד שאינם מתירים תרומת איברים בכל מקרה.

ב. הטיעון השני שלך, לגבי סדר העדיפויות בתרומת אברים הוא יותר חזק. אבל להזכירך, מרבית האוכלוסייה אינה חתומה על כרטיס אד"י - האם תפלה את כולם לרעה או תתמקד במתנגדים על רקע אידאולוגי המוכנים בטפשותם גם ללכת לעיתון ולספר את זה...ומה תעשה עם אלה המוכנים לתרום איברים רק בנסיבות מסוימות ולא באחרות או רק איבר זה במקום אחר?
_____________________________________
“Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good”


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 28-01-2009, 19:35
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
הבעיה הינה סבוכה יותר שכן לכרטיס דהיום אין כל תוקף משפטי
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי looklook שמתחילה ב "לגבי ההלכה"

המשפחה היא המכריעה בכל מקרה. נושא הקטינים הוא בכלל בעייתי שכן במה חטאו?

הפתרון - חקיקה המקנה להצהרת התורם הבוגר תוקף משפטי הגובר על רצון המשפחה ומעניקה לו ולבני משפחתו מדרגה ראשונה עדיפות בקבלת איברים. בשל אורך רשימות הממתינים, עדיפות במקרה זה משמעותה בפועל - אי מתן לכל מי שאינו בעל עדיפות.

קטינים - בעיה סבוכה יותר. לעניות דעתי - גם שם יש לנקוט בכלל עניי עירך קודמים ולהעניק עדיפות לבני משפחה מדרגה ראשונה של הנכונים לתרום. מול הטיעון המוסרי של הפליית ילד לרעה יעלה הטיעון המעשי והמוסרי לא פחות של הגדלת מעגל התורמים והצלת יותר חיים.

איני בקיא בחוק שכמדומני להכנס לתוקף בשנה זו.

כמובן שיהירותו של האב היא זו אשר הציבה אותו על עמוד הקלון אבל כמו שאמר פעם מאמן כדורגל אחד - הדג הגיע לצלחת רק בגלל שפתח את פיו...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 28-01-2009, 17:03
  avihil avihil אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.10.08
הודעות: 461
לא ברור לי המשפט הזה.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי minimax שמתחילה ב "אבי המושתלת: לקבל איברים - כן, לתרום - לא"

- ומעבר למכתב הערכה, עכשיו גם תחתום על כרטיס אדי?



"תרומת איברים היא דבר מאוד אצילי. זה מאוד יפה להציל חיים. כפי שאמרתי, אין לי בעיה לקבל איברים, אבל לא לתרום. אמרתי כל השבוע שההשתלה לא תשנה את דעתנו וכרגע אין אישור הלכתי לתרום איברים. המוח מכתיב ללב ולא הלב למוח, ולכן מה שקובע מבחינתנו הוא מות הלב ולא המוות המוחי".
_____________________________________
ציטוט:
"אבל אני חושב שאם האיסלאם ימשיך להתחזק בחברה שלנו החברה שלנו תשתנה לגמרי. אפשר כבר לראות את זה במדינות שבהן האחוז של המוסלמים באוכלוסייה גדל. בבריסל, למשל, אנשים מקבלים מכות משום שהם שותים מים ברחוב בתקופת הרמדאן. אני לא מאמין בקשקושים של הפוליטיקלי קורקט - לא כל התרבויות שוות. אני חושב שהתרבות שלנו טובה יותר".


חירט וילדרס

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 28-01-2009, 19:47
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
והקרוב ביותר להסכמה היה הרב אויערבך זצ"ל. מי שנחשב יחד עם הרב אלישיב לפוסק הדור.
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי looklook שמתחילה ב "יש רק שני רבנים ראשיים בישראל"

ותסכים עימי בודאי כי לא הרב אלישיב ולא הרב אוערבך היו אומרים את שאמר אותו אב.




מתוך 'מנחה לשלמה', קיבוץ ועריכה של פסקי פוסק הדור שלמה זלמן אויערבאך זצ"ל בהלכות הנוגעות לחולה, לרופא, ולרפואה
מאת פרופ' אברהם שטינברג.

http://www.medethics.org.il/article...SIA59-60.01.asp
ט. השתלת איברים

1. מותר ומצווה לתרום מוח-עצם להצלת קרוב משפחתו [נ"א חיו"ד סי' שמט סק"ג(ג)(2)].

2. יש לבקש תרומת מוח-עצם מאדם המתאים לכך כדי להציל את הזולת, אבל אסור להפעיל לחץ נפשי על התורם אם הוא חושש מהסכנה הקלה הכרוכה בכך [נ"א ח"ד חאבהע"ז סי' פ סק"א].

3. מותר להשתמש בקטן להיות תורם מוח-עצם בתנאי שהוא מבין את משמעות התרומה. אם הוא קטן שעדיין לא מסוגל להבין את משמעות התרומה, הרי זה ספק אם מותר להשתמש בו להיות תורם מוח-עצם [נ"א ח"ד חחו"מ סי' רמג סק"א].

4. מותר לתרום דם לבנק-דם, אפילו תמורת תשלום [נ"א חיו"ד סי' שמט סק"ג(ג)(ג)(3)].

5. מותר לתרום כליה מחיים, אך אין חיוב לעשות כן [נ"א חיו"ד סי' קנז סק"ד(2)].

ראה עוד -- כה. נסויים רפואיים #1
6. מותר לקחת עור ממת לצורך טיפול בפצוע עם כוויה נרחבת, בתנאי שהחולה לפנינו [נ"א חיו"ד סי' שמט סק"ג(ב)(2)].

7. בביצוע השתלת לב, כגון שמשתמשים בלב מלאכותי, אין גדר רציחה במושתל בשום שלב של הניתוח [נ"א חיו"ד סי' קנה סק"ב(1)].

8. כיום, שקביעת המוות המוחי על ידי הרופאים איננה מספקת מבחינת ההלכה, אסור להשתמש באדם שאובחן כמצב של מוות מוחי להיות תורם איברים. כמו כן אסור לחולה בישראל להירשם כמושתל פוטנציאלי, אבל מותר להיות מועמד להשתלה בחו"ל [אסיא, חוב' נג-נד, תשנ"ד, עמ' 5 ואילך].

9. לוא יצוייר שימציאו בדיקות מהימנות לבדיקת מות המוח כולו, ובדיקות אלו לא יפגעו בדיני גוסס, היינו שלא יזיזו את החולה כלל, ולא יזריקו חומר-בדיקה כלשהוא לגופו -- יהא מקום לשקול להתיר אדם כזה להיות תורם איברים, גם אם לבו עדיין יפעם [אסיא, חוב' נג-נד, תשנ"ד, עמ' 5 ואילך].

ראה עוד -- יט. מוות מוחי #4
10. חולה שאובחן על ידי הרופאים כמת מוות מוחי, וניתקו אותו ממכשיר ההנשמה -- אם פסק לבו לפעום במשך שלושים שניות, מותר לנסות ולהחיותו -- ואם הצליחו בהחייאה, והאיברים עדיין ראויים להשתלה, מותר לקחת ממנו איברים להשתלה [אסיא, חוב' נג-נד, תשנ"ד, עמ' 5 ואילך].

ראה עוד -- יב. חולה סופני #5, #12; יט. מוות מוחי #3
11. אסור לקחת איברים להשתלה מיילוד חסר-מוח (anencephaly) כל עוד הוא נושם באופן עצמוני, ומי שעשה כן, הרי זה בגדר רוצח [עמק הלכה, ב, תשמ"ט, עמ' 207 ואילך].

ראה עוד -- ז. הפלה #5; טז. ילוד #3; מ. שבת #ג43
12. אין איסור לקבל תשלום עבור תרומת כליה מחיים, ואין איסור לשלם למתווך בין חולה לבין תורם. התורם כליה מחיים מקיים מצווה גם אם עשה זאת תמורת תשלום. אכן, אסור לקרובי המת לקבל תשלום עבור הסכמתם לתרומת איברים מקרובם המת, אלא אם כן יש מי שזקוק לכסף זה לצורך הצלת חיים [נ"א ח"ד חחו"מ סי' תכ סק"א].

נערך לאחרונה ע"י .ישראלה היפהפיה בתאריך 28-01-2009 בשעה 19:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 29-01-2009, 10:16
  מדינאי מדינאי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
הוא לא היה צריך להתראיין. רק עשה חילול שם שמים.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי minimax שמתחילה ב "אבי המושתלת: לקבל איברים - כן, לתרום - לא"

לפי דעתי האישית, ההלכה אינה אוסרת השתלות במקרה שמדובר במוות סופי של התורם.

אבל מוות סופי, במיוחד עם הטכנולוגיה של היום אי אפשר לעולם לדעת מתי זה קרה, עד שהגופה מתקררת לגמרי. ככה נוהגים בחברה קדישא בעקבות מקרים מזעזעים שמתים קמו לתחייה אחרי שהתחילו להכין לקבור אותם ובמקרה מסויים גם אחרי שקברו אותם.

לפני כשנה או שנתיים היה מקרה במצרים שבו שמו כבר מישהו במקרר למתים, והוא קם לתחייה והתחיל לדפוק בדלת של המקרר. מי שיכול למצוא את הקישור, שיביא את הלינק.

הרופאים להוטים מאוד להשתיל ולהצליח ולהתקדם, ואברים אחרי שמתקררים הם נפסדים. הרופאים עומדים בניסיון והחלטות מאוד קשים, ויש חשש גדול שחס וחלילה יוציאו אברים לפני שהוא נפטר באופן סופי.
_____________________________________

יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 08:50

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2025 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר