02-03-2009, 23:53
|
|
|
|
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי קורן בן אשר
אינטגרציה של כונס-מנוע-נחיר היא אחד הדברים הכי מסובכים בכלי טיס, בטח במטוסים על-קוליים. הכונס צריך לספק למנוע זרימה אחידה בלחץ מתאים ומספר מאך מתאים, בטווח גדול של מהירויות וזוויות התקפה. התקנה של רשת תגרום להפסדים גדולים מאוד:
1. גרר
2. הפסדי כונס (אבדן לחץ ביחס ללחץ הפוטנציאלי שאפשר היה להשיג )
3. זרימה לא אחידה - צרות צרורות
לא אומר שזה לא אפשרי - אבל יש מחיר לכל דבר, במקרה הזה המחיר די גדול.
|
או! זאת תגובה! ולא "תסיים תואר באוירונאוטיקה" (מבית מדרשו של levikon - ואגב לא תודה, התואר בהנדסת תוכנה קשה לי כבר מספיק) או ניסיון להרביץ בי סטטיסטיקה (haboob החבוב, אפילו אם מקרה השאיבה לתוך כונס האוויר קורה בתדירות 0.0001% - לא היה כדאי, במידת האפשר, לחסל לגמרי את האפשרות שיקרה כזה דבר ובכך אולי להציל חיי אדם וציוד יקר מאוד?).
תודה לך קורן בן אשר על התשובה, שהיא בערך מספקת אותי
אני פחות דואג לאנשי הצוות שמסתובבים מסביב למטוס, מכיוון שאם שומרים על נהלים ועבודה נכונים אז ניתן למגר את התופעה לחלוטין, אבל לצערנו הציפורים לא קוראות נהלים.
ידוע לי שלהקות גדולות מנוטרות ע"י מכ"מים אילו ואחרים כדי באמת למנוע ממטוסים לטוס לכיוונן, אבל ציפור בודדת פה ושם כן עלולה להתקל במטוס ולהישאב לכונס ובכך לסכן את חיי הטייס ואת המטוס, שהוא מכונה יקרה להחריד.
עדיין קשה לי להאמין שאף אחד לא ממש הרים את הכפפה וניסה לגשת לבעיה הזו ולפתור אותה סופית. מן הסתם שאם תהיה רשת כזו היא תצטרך להיות בנויה בצורה זויתית, כך שאם ישאב אליה עצם שטוח וגדול, הוא יגלוש הצידה בסופו של דבר.
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"
|
|