לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 02-04-2009, 20:36
  משתמש זכר דיאמטר דיאמטר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.10.08
הודעות: 1,450
נתניהו ממהר לבטל את בניית מעון ראש הממשלה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתכוון לדון בישיבת הממשלה הראשונה ביום ראשון בביטול ההחלטה להקים את מעון ראש הממשלה הרשמי בעלות של כ-650 מיליון שקלים.
אחת ההחלטות האחרונות שקיבלה ממשלתו של אהוד אולמרט היתה להקים את משרד ראש הממשלה והמעון הרשמי על שטח של כ-11 אלף מטרים רבועים בקריית הממשלה. למרות שהחפירות בשטח כבר החלו, מיהר יו"ר האופוזיציה דאז נתניהו לתקוף את ההחלטה והבטיח לבטלה.
נתניהו אמר אז כי "ההחלטה להשקיע 650 מיליון שקלים היא החלטה שאומרת הכול, ומסבירה את הכישלון הנורא של הממשלה". כעת מבקש נתניהו לקיים את הבטחתו ולהעלות את הנושא בישיבה. ככל הנראה, בממשלה המונה 30 שרים לא צפויה לנתניהו בעיה להעביר את ההחלטה ברוב קולות.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3696524,00.html
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 04-04-2009, 22:29
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
יש מצוי ויש רצוי
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי rubber_duck שמתחילה ב "ההרס לנוף לא חייב ליהיות..."

ובגילי הלא מופלג למדתי שבחיים, ובהחלט בארץ הקודש, מוטב לדבוק בזהירות במצוי ולא לחלום בהקיץ על הרצוי.

אין הצדקה כלכלית לנושא הרכבת לאילת, ומכיוון שבעבר כבר היה כאן דיון על זה, וממנו נוכחתי לדעת שמאחורי רוב המלל של "בעד" מתחבא עדיין אותו דחף קדמון "להזיז את הטבע", אין לי כוח לחזור ולגעת בהיבט הזה (הכלכלי) שבו - או יותר נכון באלטרנטיבה (טיסות) - אני מצוי גם מצוי.

הדיבורים על "פיתוח אזורי שירחיב את הכדאיות", "יצירת מקורות העבודה", "הנוחות שבהגעה לאילת ברכבת" ועוד שלל ססמאות מאוד אופיניים לדיון בפרוייקטי על, מה שמדהים אותי כל פעם מחדש משום שלכאורה אפשר לצפות מאנשים המפגינים זהירות כאשר הם קונים רכב יד שניה, או דירה, להתעמקות באותה מידה כאשר מדובר על פרוייקט עצום מימדים וזולל משאבים כמו רכבת לאילת.

כל זאת עוד לפני שנכנסנו עמוק לתחום ה"מצוי" - דהיינו "אולי את העבודה יקבל קבלן ישראלי", "אולי יקחו את זה ברצינות ובלי מינויים פוליטיים ואז יעמדו בתקציב, או לפחות בחריגה שלא תעלה על 250%", "אולי כל הנגב יפרח סביב המסילה".

אין לי בעיה שתקרא לי קטן אמונה, וברור לי שעם יותר אנשים כמוני בהיסטוריה בטח לא היו מגלים את אמריקה (הייתי אומר שזה בזבוז משאבים למצוא קיצור דרך להודו), אבל בארץ ישראל למדתי שאם יש חצי "אולי" בהנחות המובילות לפרוייקט, צריך לקחת בחשבון שיש סיכוי של 75% שכל האולי יתגשם. ואם יש שלוש "אולי" (וכאן יש יותר) פשוט חבל על הכסף והזמן. אפשר להעתיק את שד"ת אילת לעין עברונה (כפי שכבר שנים מציעים) ושהמדינה תסבסד עלויות טיסה לאילת על סמך תוכנית ברורה (סבסוד נכבד לתושבים ולנופשים+עובדים שיעמדו בקריטריון של יצירת הכנסה לעסק אילתי). לעומת העליות האסטרונומיות שהרכבת לאילת תגזול, כולל הסיכוי של עוד "תעלת הימים", זה פתרון קלאסי.

ומי שחולם על רכבות מהירות סטייל יפאן: אנחנו במזה"ת, לא ביפאן. ואגב גם במדינות עתירות היסטוריה של רכבות עדיין לא עלו על הפטנט. מעניין שמשוגעי הסקי הטירולי מגרמניה, מזרח אוסטריה, ושוויץ מגיעים לאינסברוק בטיסה (אותו דאש7 שטס לאילת) ולא שמעתי עוד על רכבת אקספרס שתיקח אותם מאינסברוק לווינה בשעתיים. הם אפילו לא חושבים על זה.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 04-04-2009, 23:46
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
אני ממש לא זוכר באיזה הקשר היה הדיון...
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי rubber_duck שמתחילה ב "כניראה שאתה בקיא בעניין יותר..."

ויש לי יותר מדי הודעות משלי כדי לנבור בהן... בכל מקרה: לא היה שם שום דבר "מקצועי".

אני חושב שאנשים קצת מפריזים בחשיבות התעבורה לאילת - גם המסחרית וגם התיירותית. כל הקונספירציות והתאוריות על "התנגדות" או מהלכים איסטרטגיים שאגד עשתה, מריחים לי, איך להגיד בלי לפגוע? - קצת פרובונציאליים.

אילת של היום הנה יעד נופש שולי וקטן במושגים בינלאומיים - בקרוב (אני לא לוקח בחשבון את המשבר והשלכותיו) תהיה אף קטנה מעקבה (ואין מה להשוות כלל לסיני, או הורגדה). לאילת יש "למכור" בעיקר את העובדה שבתי המלון שלה לא מתופעלים בערבית: שזה יתרון רציני שנותן לה נישה קטנה משלה, אבל לא הייתי בונה עליו מגדלים של מעבר למה שכבר קיים.

באילת כחמישים בתי מלון, רק כפחות מעשרה ראויים להספר במושגים בינלאומיים כלשהם, ומהם רק 5-6 ראויים להספר בזכות עצמם כיום, ולא בזכות זה שהבניין כבר עומד. חלק נכבד מבתי המלון של אילת הם מיזמים של מה שאפשר לכנות בלי בושה "פנטזיונרים" - החל מכל מיני בעלי עסקים אילתים שהגשימו חלום ילדות, ועד לסתם יזמים שרצו בייבי משלהם. מעטים, אם בכלל, עשו כסף, כל שכן במושגי העלות האלטרנטיבית.

לא ידוע לי על תכנית לבנות עוד בתי מלון רציניים באילת: למעשה כבר כעשור עבר מאז נבנו המלונות הגדולים האחרונים, ומאז נבנו רק קומץ מלונות נישה שמשמעותם זניחה. התיירות באילת קיימת בעיקרה, ונשענת על 3 שווקים, כולם לא יציבים:

1. ועדי עובדים וכנסים.
2. נופשים ישראליים שצריכים אוכל כשר
3. תיירות של יהודים שבאים לישראל משום הקשרה היהודי (כולל, כמובן, יהודים שצריכים אוכל כשר).

הנ"ל אינה תנועת תיירות שניתן להגדירה כ"נורמאלית" מבחינת מושגי עולם התיירות, ובוודאי שאינה יציבה כמקור הכנסה. אילת עצמה מוגבלת בשטחה, כבר כיום, ומן הידוע שאוצרות הים שלה נעלמו לחלוטין (בעוד שהם קיימים בירדן ובסיני).

נמל אילת כבר מזמן אינו "מה שהיה" וחלק נכבד מן התנועה בו קשורה לייבוא מכוניות.

כמי שמצוי הרבה באילת, ואפילו מכיר קצת את ההוואי האילתי (ללא שום ספק במגזר העירוני היהודי אילת שניה רק לירושלים מבחינת ההוואי היחודי שלה ההופך אותה למין "אוטונומיה תרבותית" בישראל) אני לא מוצא שום קשר בין היישוב הקיים ובין התסיסה הכלכלית המיוחדת לו - תסיסה שהרכבת אמורה לרכוב על בועותיה הנפיצות...

אם רוצים פרוייקט לאומי אז שיקימו מערכת על תחבורתית לגוש דן, ולא את הטלאים-טלאים שיש לנו היום.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 03-04-2009, 12:09
צלמית המשתמש של צ'נדלר בינג
  צ'נדלר בינג צ'נדלר בינג אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.06.06
הודעות: 7,595
איזו בדיחה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי דיאמטר שמתחילה ב "נתניהו ממהר לבטל את בניית מעון ראש הממשלה"

נכנסתי לאשכול אחרי שקראתי את הכותרת מתוך כוונה לברך את נתניהו אבל לאחר קריאת גוף הכתבה גיליתי את העוקץ.

בכתבה נאמר:

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YNET
אחת ההחלטות האחרונות שקיבלה ממשלתו של אהוד אולמרט היתה להקים את משרד ראש הממשלה והמעון הרשמי...בעלות של כ- 650 מיליון שקלים.

...מיהר יו"ר האופוזיציה דאז נתניהו לתקוף את ההחלטה והבטיח לבטלה.

אחרי המתקפה מכיוון נתניהו, בלשכת אולמרט הזכירו לו נשכחות: "מי שדחף את הפרויקט הזה אחרי שראש הממשלה המנוח יצחק רבין יזם אותו בסוף 95' היה נתניהו עצמו".

אנשי נתניהו אמרו אז בתגובה: "בתקופה ההיא לא היה משבר כלכלי - ועכשיו יש".


כלומר:
1.נתניהו לא חושב שהפרוייקט שיעלה כ- 650 מיליון ש"ח הוא חזירות לשמה אלא "זה זמן לא מתאים"
2. הוא בעצמו כראש ממשלה דחף את הפרוייקט.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:02

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2025 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר