31-05-2009, 08:40
|
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
|
|
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
|
|
אני אגלה לך כמה סודות מדינה שמורים
1. טייסים הם בני אדם כמו כולם.
2. גם נווטים, כנ"ל.
3. גם מי שמשתחרר בגיל 30 משריון או מצנחנים לא יכול לעשות שום דבר באזרחות עם המקצוע שלו. כנראה גם מפקד סט"יל ואחרים.
4. אין משמעות לשעות הטיסה של נווטים, כמו שאין משמעות לשעות ים של מפקד סטי"ל.
5. מרביתם הגדולה של טייסי חיל האוויר, הייתי אומר למעלה מ 90% בכלל לא רוצים לעסוק בטיס לאחר השחרור.
6. גם טייסים שמשתחררים ורוצים לעסוק בטיס, לא תמיד יכולים, כי יש גבול לכושר הספיגה של החברות. אולי יעניין אותך לדעת שחברת קאל הודיעה לאחרונה על פיטורי רבים מצוות האוויר שלה וחברת אל-על חוככת בדעתה אם לפתוח בקורס נוסף לאור העובדה שאת אלה מהקורס האחרון שקיבלה - עשתה זאת למרות שכמעט ואין לה צורך בהם ויש תקווה גדולה לקיץ הקרוב לשיפור המצב..
7. בשרות צבאי ארוך מקבלים, מלבד שעות טיסה, הרבה מאד כישורים בניהול, בלקיחת אחריות, בניתוח מצבים, בארגון ועוד ועוד.... דברים שניתן להשתמש בהם בשוק האזרחי, בלי קשר למקצוע הצבאי.
8. לא לשכוח שטייס (כמו גם בוגרי קורס טיס אחרים) מסיים עם תואר ראשון,שהוא פתח נאה להמשך הדרך.
9. בקבלה לחברות אזרחיות, עדיפות רבה קיימת, בדרך טבעית, לטייסי תובלה, בהיותם כבר מנוסים בסוג זה של טיסה.
10. קיימת, כמובן, גם האופציה של להישאר בצבא ולהתקדם במסלול הפיקודי, שם בהרבה מקרים המקצוע טייס/נווט/מכונן פחות משמעותי.
נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 31-05-2009 בשעה 08:46.
|