04-04-2005, 17:53
|
|
|
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 575
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי BOOKRA
מחלוקת.
כי היתה סנהדרין וכל מה שהיא פסקה הוכרע כמו שהיא פסקה.
המחלוקת התחילה מהתלמידים של הילל ושמאי .
שהילל ושמאי חיו 100 שנים לפני החורבן.
בגלל שאנחנו עדין בגלות אז גם התורה בגלות בגלל זה אין כמעט נושא ביהדות שאין
עליו מחלוקת.
לגבי ה70 פנים התכונתי למה אתה אומר שזה לא נכון, אמרתי לך תפתח את הספר תומר דבורה
ותראה על מה אני מדבר אני לא לקחתי את זה מעצמי שאתה אומר לי "זה לא שום תכונה פנימית"
תבדוק טוב לפני שאתה שולל משהו.
ה70 פנים מדבר בכלל על פרושים למקרא זה לא מדבר בכלל לע עניין הילכתי.
אני חושב שהגר"א (אני לא כל-כך בטוח כי קראתי את זה מזמן)כתב את מה שאני הולך לכתוב:
לתורה 70 פנים ו4 רובדים(פרד"ס - פשט, רמז, דרש, סוד).
ידוע שלישראל יש 600,000 (שישים ריבוא) שורשי נשמות.
ושלכל שורש נשמה יש חלק בתורה.
אם תכפיל את כל אלה 600,000X70X4
אז תקבל את מספר הפירושים שיש לכל מילה בתורה.
|
מחלוקת...מחלוקת...מחלוקת...
המילה הזו היא מילה שטותית.
אתה ידוע בכלל מה זה מחלוקת???
מחלוקת זוהי ויכוח שנעשה בהשקפת העולם.
אני חושב שהשקפת העולם של שתינו שוות(השקפה יהדות, אני מניח)...
ולכן לא נוכל "לחלוק"...
תתפלא לדעת שבכל דבר הוכרעה ההלכה.
(במצבים מסויימים, "פלג" אחד בעם(אשכנזים\ספרדים\תימנים) לוקח על עצמו יותר, אבל יש הלכה אחת)
בכל-אופן, "70 פנים", כמו שאמרתי, לא מתייחס למקורות בשום צורה.
יכול להיות שאתה אומר X ואני אומר Y...
אבל זה לא קשור בשום אופן ל70 פנים..
אחרי חישוב "קל" של דברי הגר"א הגעתי למסקנה שיש: 168,000,000(168 מיליון?!?!!) דעות על מילה בתורה.
דבר בהחלט לא הגיוני.
הדבר היחיד שאני מסכים עם הגר"א - יש ארבעה רבדים, וכל חלק[לא פסוקים, אלה חלק - לדוגמא, מעשה בראשית, בריאת האדם, המבול וכו'] ניתן להסביר שונה בעזרת רובד שונה.
הרמב"ם טוען באופן מפורש ש"צלם"(אלוקים) הוא בזה שהוא מסתכל על העולם - וחושב על מהותו.
(וכו')...
אני מסכים עם הרמב"ם בהשקפה...
אבל הפעם התחברתי יותר לרעיון הקבלה...
ע"פי הקבלה "צלם"=צורת הגוף.
[הצלם הוא המעטה החיצוני של האדם - ו"הצורה"(שהצלם, גוף האדם למעשה, הוא מלבושה) - זה זה האדם עצמו, כלומר, נפש האדם]
אם הספר מתווכח באופן ישיר עם הקבלה, הוא בבעיה רצינית.
בכל אופן, כמו שאמרתי, יש פירוש אחד נכון, לא אלף, ובטח שלא 168 מיליון.
זה שיש 168 מיליון פירושים[שוב, לא ענייני ולא הגיוני, מכוון שיש פחות אנשים הלומדים תורה בכלל, גם אם ניקח את כל הדורות גם יחד, ולא הגיוני שלאדם אחד יש ארבע דעות, נכון?] מוכיח שיש רק אחד נכון...
[בכל אופן] אפשר להכליל את פירושך בפירושי, והוא יהיה שונה במקצת...
*תודה* על ההארה.
(אני מקווה שלא נתתי הרגשה של התנשאות או פגעתי בך בצורה כלשהי, או הרגשה שאני חולק על רבנן הקדושים)
שלך,
WeBit.
|