לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 27-08-2009, 14:44
  McKaby McKaby אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.12.04
הודעות: 337
שאלה לוותיקי חיל האוויר.

יש לי כמה שאלות שוותיקים ששירתו בחיל בשנות השבעים או אפילו לזקני השבט ששירתו בשנות השישים אם יש כאלה בפורום.

1) יש היום בחיל האוויר מנהג - איש צוות קרקע מצדיע לטייס בהוצאת מטוס לטיסה וטייס מחזיר הצדעה.
האם זה נכון שמנהג הזה הועתק מ- US Air Force והופיע רק עם הגעת ראשוני מטוסים אמריקנים לארץ (עיט וקורנס)? כלומר בתקופה הצרפתית צוותים לא הצדיעו אחד לשני?

2) מסורת לצייר סמל טייסת על כלי טייס צבאי קיימת מ-48 בארץ.
מתי התחילו לענוד פאטצ'ים גם על סרבלי טיסה של צוותי אוויר?
מתי התחילו לענוד פאטצ'ים גם על מדי ב' של צוותי קרקע?

3) מתי התחילו להופיע ראשוני הסמלים ליחידות בתוך הבסיס (תחזוקה\תעופה\מנהלה)?
תחל'ס השאלה: אם היו סמלים ליחידות האלה בבסיסים בסיני (איתם, עציון, אופיר, רפידים) ?

תודה מראש על התשובות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 27-08-2009, 15:09
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי McKaby שמתחילה ב "שאלה לוותיקי חיל האוויר."

לגבי 1 - לא יודע, אבל חלק לא קטן מאנשי המח"ל שלמעשה הקימו את חה"א היו אמריקאים.. קצת לא מסתדר.

לשאלה השניה כבר היתה התייחסות באשכולות על מקורות סמלי חה"א. בכל מקרה ברור שעל סרבלי טיסה לא ענדו פאצ'ים בסוף שנות השישים מעיון בתמונות מהתקופה הזאת (היו גם סרבלים עם הכיתוב "צה"ל" עליהם, כמו במדי ב'). לפחות לא בחתך רחב - כי יש מעט מאוד תמונות שראיתי עם פאצ'ים (תמונה מ-66 שבה יש כמה טייסים ורק לאחד סמל טייסת על הסרבל, ובעשרות תמונות אחרות אין זכר לסמל) וזה נמשך עד איזור שנת 80, שם צצים במקביל וולקרו על הסרבלים ועל מדי צ"ק בטייסות הטיסה. נראה שלפחות בהתחלה זה היה קודם פאץ' שם בלבד.

אני די בטוח שלבסיסים בסיני היו סמלים ליחידות התומכות, מכיוון שהסמלים של יחידות התמיכה בנבטים, למשל, היו קיימים עוד מההתחלה לפי מה שהבנתי מאלבומי הטייסות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 27-08-2009, 17:13
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
מהמעט שאני יודע
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי McKaby שמתחילה ב "שאלה לוותיקי חיל האוויר."

א. ההצדעה לפני היציאה לטיסה - מקורה בארה"ב, ונדמה לי שהייתה התייחסות לכך באחד הבטאונים כ"ייבוא" ע"י משלחת ההסבה של ה-F-16 הראשונים (נץ). במקור אין לכך כל קשר צבאי אלא אישור CLEAR TO TAXI המקובל בתקשורת סימנים בין צ"ק לצ"א. סימון זה מקובל כיום גם בנוהל הוצאת מטוסים של חברת דלתא (נוהל ששונה בעקבות האיחוד עם חברת NORTH WEST).

ב. פאטשים הפכו למקובלים על הסרבלים אי שם בשנות ה-80. בניגוד למה שכתב נחמיה - תגי השמות הרקומים הופיעו מאוחר יותר בשנות ה-80 (גם בקרב צ"ק). אנשי צ"ק החלו לענוד את התגים אי שם באמצע שנות ה-80.

ג. הפאטשים, עד אז, נענדו בעיקר על מעילים ולא על הסרבלים עצמם. משום כך - לא הייתי פוסל את האפשרות שהיו תגים לבסיסים בסיני - אבל אלו יהיו מן הסתם בגדר קוריוז מקומי.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 27-08-2009, 19:01
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,690
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "מהמעט שאני יודע"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
א. ההצדעה לפני היציאה לטיסה - מקורה בארה"ב, ונדמה לי שהייתה התייחסות לכך באחד הבטאונים כ"ייבוא" ע"י משלחת ההסבה של ה-F-16 הראשונים (נץ). במקור אין לכך כל קשר צבאי אלא אישור CLEAR TO TAXI המקובל בתקשורת סימנים בין צ"ק לצ"א. סימון זה מקובל כיום גם בנוהל הוצאת מטוסים של חברת דלתא (נוהל ששונה בעקבות האיחוד עם חברת NORTH WEST).

ב. פאטשים הפכו למקובלים על הסרבלים אי שם בשנות ה-80. בניגוד למה שכתב נחמיה - תגי השמות הרקומים הופיעו מאוחר יותר בשנות ה-80 (גם בקרב צ"ק). אנשי צ"ק החלו לענוד את התגים אי שם באמצע שנות ה-80.

ג. הפאטשים, עד אז, נענדו בעיקר על מעילים ולא על הסרבלים עצמם. משום כך - לא הייתי פוסל את האפשרות שהיו תגים לבסיסים בסיני - אבל אלו יהיו מן הסתם בגדר קוריוז מקומי.


אם זכרוני אינו מטעני, בשני התשובות הראשונות מדובר ב"ייבוא" ע"י משלחת ההסבה של ה F-15 הראשונים. בתחילה באותה טייסת ובהמשך בטייסות שעליהם פיקדו יוצאי אותה טייסת. יותר מאוחר הדבר התמסד בכל החייל.
אגב, בבית הספר לטיסה היה נהוג עוד קודם לכן (תחילת שנות ה 70) לתפור פאטץ' פשוט (עיגול מפלסטיק עם סמל ביה"ס) ושם החניך/המדריך על סרבל הטיסה וכך גם בבגדי המכונאים (אני מניח שהסיבה היתה על מנת להקל עליהם לזהות בשם אחד את השני).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 29-08-2009, 22:01
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "מצטער, אבל כל טכנאי/מכונאי..."

לא יודע מאיפה אתה הכרת, אבל זה מאוד משתנה בין טייסות וסדירים מול מילואים. אני מכיר כמה טייס אחד שאהוד מספיק על הטכנאים כדי להשתטות איתם בהצגת פורים, אבל יש כמה פקמ"ציות שממש לא סובלות אותו (לרוב זה הפוך, אם כבר ).

בסופו של דבר הרוב המוחלט של הטייסים שאני מכיר והחברים שלי ששירתו בדרג א' עבדו איתם, היו מאוד נחמדים והבינו טוב מאוד שלהתייחס לצוות קרקע בצורה לא נחמדה זה לא דבר חכם. כמו שאמר אחד ממכרי - צ"א שמתייחס לאחראי הצב"ה בגסות עלול להצטער על זה מהר מאוד..


נערך לאחרונה ע"י NehemiaG בתאריך 29-08-2009 בשעה 22:04.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 30-08-2009, 00:43
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
טייסים, כמו בני אדם - יש מכל מיני סוגים
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "לא יודע מאיפה אתה הכרת, אבל..."

יוצא לי, ככה מידי פעם, לפגוש כמה טייסים - ואני חייב להגיד שיש כאלה שהם חבר'ה לעיניין - ואחרים קצת פחות - מהסוג שנוטה לשכוח שתא הטייס לא מרחף באוויר כל הזמן...

בכל אופן, כפי שציינתי, ההצדעה אינה באה "לתת כבוד" אלא לסמל שהמטוס כשיר להסיע. זה לא שאיש צ"ק מצדיע לאיש צ"א - אלא שהוא מסמן לו, ונענה בהצדעה מצד הטייס - וגם זאת לא באה "לתת כבוד"...

בואו נסכם את זה בנוסח הצה"לי: "הצדעה היא אמירת שלום"...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 30-08-2009 בשעה 00:45.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 30-08-2009, 01:19
  משתמש זכר Flying-Wing Flying-Wing אינו מחובר  
עמוס דור,מומחה ומתעד של חיל האוויר הישראלי
 
חבר מתאריך: 20.07.05
הודעות: 3,225
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "אגב, הרמת האגודל עדיין בתוקף..."

נחמיה בסוף שנות השיבעים ב116 כולם גם צוות קרקע וגם צוות אויר הלכו עם פאצ'ים מצופים בנילון על בגדי העבודה.
בשיחה עם אבי ששירת בח"א כאיש צוות קרקע לאורך שנות ה-50 מתחילתן ועד סופן היה נהוג להצדיע לטייס.
אני מקווה שעד היום זה כך.
אגב מבחינת יחסי צוות אויר וקרקע ב-116 בזמן שירותי הם היו מעולים וחבריים.
התקופה היפה ביותר בטייסת הייתה בזמן שצבי קנור (קנטורג'י) היה מפקד הטייסת. הוא ביטל לגמרי את הדיסטאנס בין צוותי הקרקע לאויר וזה תרם המון למורל הטייסת.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
http://www.iafe.net
הגלריה שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:38

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר