
30-08-2009, 16:29
|
|
|
|
חבר מתאריך: 24.07.09
הודעות: 74
|
|
טוב חברים.. במדריך הזה ניצור בר חיים, אז בוא נתחיל:
דבר ראשון נפתח את מסמך הפלאש.
ניצור תיבת טקסט דינמית ונכתוב ב life :var.
בפריים הראשון נכתוב:
קוד:
stop();
life=100
var isTouching:Boolean = false;
כאן אמרנו לפריים לעצור והגדרנו משתנה life שווה 100 - כאילו שהחיים של הדמות שווים ל 100.
המשתנה השני שהגדרנו בפריים הראשון יכול לקבל רק אחד משני ערכים - true או false, ועבור המשחק המשמעות היא:
אם העיגול נוגע במלבן, תן לו ערך true.
אם העיגול לא נוגע במלבן, תן לו ערך false.
לאחר מכן נצייר מלבן (בר החיים), ונהפוך אותו למוביקליפ. בתוך ה - instance של המלבן תתכתבו: lifebar.
וניתן לו את הפקודה הבאה:
קוד:
onClipEvent (enterFrame) {
_root.lifebar._width = _root.life;
if (_root.life<=0) {
_root.gotoAndStop(2);
}
}
אוקי..
בשורה השנייה אנחנו מגדירים שהאורך של בר החיים שווה לאורך של החיים שזה מאה.
אחר כך אנו כותבים תנאי שכאשר החיים שווים או פחות מ - 0, אנחנו נעבור לפריים השני בו כתוב game over.
אוקי..
עכשיו ניצור מוביקליפ זה לא משנה איזה: עיגול, בלון, מפלצת וכו', אז ניצור מוביקליפ על ידי לחיצה על f8 או: modify ואז: convert to symbol. תכתבו בתוך ה - man :instance.
ותנו לו את הקוד:
קוד:
onClipEvent (enterFrame) {
if(Key.isDown(Key.RIGHT)){
_x=_x+15;
}
if(Key.isDown(Key.LEFT)){
_x=_x-15;
}
if(Key.isDown(Key.DOWN)){
_y=_y+15;
}
if(Key.isDown(Key.UP)){
_y=_y-15;
}
}
טוב את זה אין לי כוח להסביר הקוד הזה פשוט תזוזה של המוביקליפ עם החיצים.
אוקי..
לאחר מכן נצייר מפלצת, או כול דבר אחר שאנחנו רוצים שכשאר הדמות שלנו נוגעת בו יורדים חיים לדמות (אני ציירתי מלבן), ונהפוך אותו למוביקליפ.
ותנו לו את הקוד הבא:
קוד:
onClipEvent (enterFrame) {
if(_root.man.hitTest(this) && !_root.isTouching){
_root.life-=5;
_root.isTouching = true;
}
if(!_root.man.hitTest(this) && _root.isTouching)
_root.isTouching = false;
}
בשורת if הראשונה הוא בודק אם העיגול נוגע במלבן. רק אם הם נוגעים ורק אם הערך של isTouching הוא false (כלומר עד עכשיו העיגול לא נגע במלבן), אז תוריד חיים, ותשנה את הערך של isTouching ל-true, כי עכשיו הם כבר נוגעים. זה גם מונע מהחיים להמשיך לרדת.
שורת ה-if השניה מחזירה ל-isTouching את הערך false במידה ואין מגע בין העיגול למלבן.
אוקי..
עכשיו ניצור פריים חדש ונכתוב שם game over ונכתוב בפריים את הפקודה:
מי שרוצה יכול גם לשים כפתור של try again.
אוקי..
התוצאה: http://www.swfcabin.com/open/1251636954
קובץ המקור: http://rapidshare.com/files/2734216...______.fla.html
קרדיט לי על המדריך אין לעתיק!!
-ROBI90- -DAINO-
|