07-04-2005, 20:38
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,134
|
|
7.4.62 - היום לפני 43 שנים - חה"א נכנס לעידן המאך 2
בשבת, 7 באפריל 1962, נחתו בבסיס חיל-האוויר חצור שני מטוסי המיראז' C-3 הראשונים של חיל-האוויר, מוטסים על-ידי טייס הניסוי של חיל-האוויר, רס"ן דני שפירא ורס"ן לה-נן מחיל-האוויר הצרפתי. למחרת, בנוכחות ראש הממשלה ושר הביטחון, דוד בן-גוריון, סגן שר הביטחון, שמעון פרס, הרמטכ"ל, רא"ל צבי צור, מפקד חיל-האוויר, אלוף עזר ויצמן, ואישים רבים אחרים, ערך שפירא את טיסת הבכורה של המטוס ("שחק" בשמו העברי) בשמי ישראל.
שני מטוסים אלו היו ראשית הגשמתה של עסקה שצמחה ותפחה מ-24 מטוסים בתחילתה עד 76 מטוסים בסופה. מבחינתו של חיל-האוויר, הגעת המטוסים היתה קפיצת מדרגה מבצעית וטכנולוגית, גבוהה יותר מכל מה שהכיר החיל עד אז ואף שנים לאחר מכן.
לראשונה עמד לרשות החיל מטוס המסוגל לפתח מהירות גדולה פי שניים ממהירות הקול ולהגיע לגבהים לא מוכרים, עד 70 אלף רגל, והוא מצויד במערכת נשק המשלבת מכ"ם עם תותחים וטילי אוויר-אוויר, שאפשרה ירי בכל מזג-אוויר.
המיראז' היה מענה מתאים למטוסים ששימשו את חילות-האוויר הערביים: מיג-19 ומיג-21 (שהחל להיקלט בחיל-האוויר המצרי במאי 1962, וביצועיו היו דומים לביצועי המיראז'). לא בכדי הגדיר מפקד חיל-האוויר דאז, אלוף עזר ויצמן, את קליטת מטוסי המיראז' כ"גולת הכותרת" של תקופת שירותו כמפקד חיל-האוויר.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.co.il/sip_storage/files/7/16257.jpg]
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.co.il/sip_storage/files/9/16259.jpg]
http://www.iaf.co.il/Templates/Flig...9&docType=EVENT
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
|