08-12-2009, 17:41
|
|
|
חבר מתאריך: 03.08.08
הודעות: 717
|
|
הרצאה ששמעתי ויכולה לעניין אתכם
בכוונה אני מפרסם דווקא פה ולא בפורום בניית אתרים...
שמעתי ברצאה אינטרנטית באתר atarplus.co.il
שם היה כמה דברים על בניית אתרי אינטרנט (בעיקר לבעלי עסקים אבל גם אותנו הבונים זה יכול לעניין)
סיכמתי את זה קצת...
תהנו!
יתרונות אתר אינטרנט:
1. פניה ישירה לגולשים וללקוחות
2. אין משמעות לגודל העסק.
3. יתרון על עסקים אחרים בלי אתר...
4. לא צריך להגיע פיזית לחנות
5. הוא כבר מכיר אותך ואח"כ יגיע לעסק
6. מכל מקום(הבונה) לכל מקום(בינ"ל)
7. כל השבוע כל היום בכל שעה
צעדים ראשונים בבניית אתר
1. לבחור נושא ומסר אחד לאתר (מוכר מוצר\מוכר שירות\עמותה\מידע)
2. מטרת האתר (מוכר/להזמין לאיפשהו)מה יקרה כתוצאה{התשובה היא לא שיבואו ויכירו}
3.מי קהל היעד(מבוגרים/צעירים/אנשי עסקים/ארגונים)
4. איך יראה האתר חיצונית{ מיקום הכפתורים{ניווט} וגם עיצוב}(לצורך קידום האתר) מה מתאים לקהל היעד (ילדים-צבעוני וקופץ /מבוגרים-לא קופץ)
5. לראות מה עושים המתחרים ואיך הם מפתחים{בשום אופן לא להעתיק מלל}
6. מה התכנים שאתם רוצים להעביר(יכול לעזור במנוע חיפוש)
מי בעלי המקצוע העוסקים בתחום האתרים?
1.מעצב:איש גרפיקה-ניסיון חובה!עיצוב חייב להתאים לאתר ולעין(ככל שיש יותר פרטים ותמונה יותר גדולה האתר יותר איתי ויכול להיות שיעזבו בגלל חוסר סבלנות)
*הרבה מידע בדף כדי לא לעבור יותר מדיי דפים
*לא חייבים עיצוב באתר-נעים אבל להעביר מסר אפשר גם משהו שקט ונעים ולא מורכב!
2.מתכנת:ניסיון במערכות גדולות וגם קטנות {בשביל פתרונות חכמים ויצירתיים}
* אלגוריתם טוב!
* לבדוק כל הזמן את הדרישות של מנוע החיפוש
*גולש לא אוהב לחפש יותר מדי-נכנס ומקבל
*להיות ברור במעבר בין דפים וכניסה לאתר ומה יהיה בדף(לא אתר גדול מדיי)
*לאנשים אין כוח לקרוא הרבה(עד 200 מילים בעמוד)
3.כותב תכנים שיווקיים:אני יכול יותר טוב בד"כ בגלל שאני יודע את הבעיות ואת הפטרונות ומה הוא מחפש בדיוק. לחשוב מה הלקוח מחפש ומה הצרכים שלו ומה מרגש אותו ומה גורם לו לפעול
4.מקדם אתרים: מתכנתים בד"כ לא יודעים לקדם אתרים!לראות תיק עבודות.בלי מערכת מיוחדת-גוגל לא מוצא אתרים פלאש.
* חייבים הבנה שיווקית ברשת וגם פיזי-אחרת חבל על הכסף באתר
*לעדכן תכנים-המנועים מחפשים אתר מעודכן
* כתובת אתר שלא מתבלבלים בהגייה
מדוע חשוב שהאתר יהיה מקודם:
יש מלא תחרות(באינטרנט)
* להביא את כל הפרטים ולהיות ברורים כדי למנוע מלקוחות לטלפן סתם(או ההפך)
מה אפשר לעשות לבד:
1.מילות מפתח:ע"פ המילים האלה ימצאו אותנו-המילים החשובות בתחום(כמה שיותר מילי{רבים יחיד}) כדאי לשלב מילות מפתח בטקסט (2-3 מילות מפתח בטקסט וזהו!לא יותר מדי{גוגל יקדם-הלקוח לא)
* הלקוחות לא בהכרח תמיד יגיעו קודם לדף הבית(לא באתרי פלאש...)
* בוחרים מילות תפתח ועל פיהם כותבים את הטקסט
2.תוכן:כתיבה שיווקית משלבת את מילות המפתח-היום תמונות ווידאו הולך מעולה(מוצאים גם ביוטיוב)
3.קישורים:באתר, אל האתר, מהאתר (קשורים לאתר שלך אומרים למנוע שאנשים מחפשים אותך-קידום) אתרי ממשלה, אתרים גדולים ואתרים אקדמאים-גוגל מחשיבה אותם(אתרי סמכא), צריך להכניס לשם את הכתובת שלך.
4.רישום באינדקסים:יש יותר חשובים ויש פחות-כדאי לרשום בהכול(אם האתר עם ניסיון ותוצאות-אפילו בכסף)
סטטיסטיקה:רואים כמה זמן היה באתר וכמה בדף מסוים ואם עובר מהר כנראה שיש בעיה בדף.
*רואים שינויים בכ7 שבועות
*לשאול לקוח מה הצפיות שלו ומה הוא מחפש
טעויות נפוצות בבניה ובקידום אתרים:
1.פלאש-אין מציאה בגוגל-אפשר לשם תוכנה.
2.מסגרות((TK-דף בלי כותרת.
3.ג'אווה סקריפט-לא כדאי.
4.חוסר ניצול של רכיבים כמו תמונות-לשם תיאור תמונה וכו'.סרטון וידאו יכול להביא מלא גולשים וגם מתאנדקס מהר.
5.תכנים למנועים (ולא לגולשים){תגיות meta} –לגולשים אין שום סבלנות ולמשהו מיותר.
|