02-01-2010, 04:18
|
|
|
חבר מתאריך: 25.10.04
הודעות: 16,254
|
|
עד מתי תמשיך בסילופיך ?
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "לא לפי התפיסה של דן, שהמציא את "העם הישראלי", הכולל בתוכו גם את זחאלקה ומרעיו..."
1.לא אני המצאתי את עם ישראל ואת בני ישראל -העם הוא זה המוזכר בתורה. בתורה לא מוזכר בכלל העם היהודי - זהו משג שהומצא בתקופהמאוחרת יותר והוא נצר לשבט/ממלכת יהודה בלבד - מה עם כל השבטים האחרים המרכיבים אתעם ישראל
.
2. עם ישראל כולל את צאצאי בני ישראל/יעקב+ ערב הרב שהצטרףאליהם במהלך נדודיהם, כבושיהם, ישיבתם בארץ ישראל ובתקופת הגלויות + עמים "זרים"שקבלו עליהם את הדת היהודית ( הכוזרים ? תימנים ? ויתכן ועוד). בכלל מישהוגדרו/מוגדרים כיהודים, בגלות לא תמיד שמרו על דמם היהודי והתערבבו בתושבי המקוםבין ברצון, בחוסר ברירה או באונס.
3. מאחר ובתקופת הגלות הוגדרה היהדות הן כלאום והן כדת ואכןהלאום נשמר בזכותה של הדת ובמיוחד בזכותם של האנטישמייים, עם שובנו לארץ ישראלוהקימונו כאן מדינה חילונית, נדרשת הפרדה בין הדת למדינה. לפיכך המושג ישראלי הואמושג סמנטי המגדיר את לאום הישראלי לגבי אותם יהודים ונספחיהם, שבחרו לקבע את גורלםבמדינת ישראל. יהודים הם אלו המאמנים בדת משה וישראל וחיים בכל תפוצות תבל. על פיהשקפתי יהודי העולה לארץ ישראל, על פי חוק השבות (חוק ראוי והכרחי על מנת לשמרולבדל את מדינת ישראל מסביבתה - זאת למרות שהייתי מרחיב את תווך הזכאים ומעמיד תנאיהתאזרחות, שאינם מתבססים על ההגדרות הקיימות) - מוגדר בישראלי.
4.זחלקה וחבריו מגדירים עצמם פלסטינאים ואינם נכללים בעםישראל, למרות היותם אזרחים ישראליים. במדינת ישראל מסיבות הסטוריות ועכשוויות חיים,כאזרחים, כתושבים וכארעיים בעלי לאומיות שונות, אזרחויות שונות, דתות שונות - הםאינם ישראליים.
5.מדינת ישראל מאפשרת לכל אזרחיה אזרחות כפולה, גם אם איננוגר עוד במדינת ישראל, אזרח ישראלי נשאר אזרח, אלא אם מרצונו, הוא מוותר על אזרחותו.לפיכך גם היהודים/ישראלים, שיבחרו ( -אני מדגיש שיבחרו) להמשיך לחיות במדינתפלסטין, אזרחות ישראלית תשמר להם בנוסף לאזרחות הזרה, כפי שזה קיים לגבי כלהישראלים, שבחרו לחיות מחוץ לגבולות מדינת ישראל. הם אפילו יוכלו לבחור לכנסת ישראלולהשפיע על מהלכי מדינת ישראל
באשר לחשש ה"שחיטה", זהו סיכון של כל יהודי הבוחר לחיות בגלות. הקימונו את מדינת ישראל על מנת שלא תהיה סכנת "שחיטה" ליהודים. למרות זאת ישנם כאלו הלוקחים סכונים ומעדיפים את הגולה. אני מאמין שהיהודים שיבחרו לחיות במדינת פלסטין יזכו לאותם הזכויות להם זוכים הפלסטינאים אזרחי מדינת ישראל, בהתאם לחוקי המקום.
אינני מוכן, שבהסכמתינו תוגדר מדינה כנקיה מיהודים.
6. ברכות להמצאתך החדשה – הרי ידוע לך שאני שולל לחלוטין את מימוש זכות השיבה של הפלסטינאים ורואה את המימוש כסכנה קיומית למדינת ישראל. מימוש זכות השיבה כמוהו להשארותנו בשטחים הכבושים לנצח – המהווה סכנה קיומית למדינת ישראל.
7. גם את דעתי בנושא ההתאזרחות, פרטתי מספר פעמים ואינני מתכוון לעשות זאת במכתבי זה. היום הנושא פרוץ ותלוי ברבנות האורטודוקסית. כל בן אנוש, כולל פלסטינאי, המוכן לעבור את "מערכת היסורים" והאיסורים של הרבנות האורטודוקסית יכול לקבל אזרחות ישראלית ב"ציק-צק" ולפלסטינאים קיים אורך רוח לעמוד בכך.
|