12-01-2010, 03:11
|
|
|
חבר מתאריך: 11.06.08
הודעות: 368
|
|
שאלתי חבר ששירת על הגרוטאה הספציפית, להלן תגובתו:
אני יכול להגיד לך אבל אז אני אצטרך להרוג אותך
מדובר בהגה עומק, קשה לי להסביר אבל התנגדות המים היא הרבה יותר גדולה מאשר אויר ולכן במטוס, הגאים שיושבים בזנב גורמים להתרוממות האף, ביצוע תמרון זהה בצוללת ארוכה במים יגרום לירידת הירכתיים ולא לעליית החרטום.
כאשר אנחנו לא רוצים ירידת ירכתיים בציפה (או לחילופין לא רוצים ציפת הירכתיים בצלילה) אנחנו שולפים את ההגאים האלה.
בנוסף, תימרון הצוללת מתבצע גם ע"י הזרקת אויר למיכלי אויר שנמצאים בקצוות הצוללת.
בכל מקרה, מדובר (בדיוק כמו שאתה רואה) בטכנולוגיה שמקומה במוזיאון.
דבר אחרון ששכחתי לציין (פשוט כי לי זה ברור לחלוטין), ההגאים האלה נשארים נסתרים בתוך גוף האוניה כל הזמן, כאשר צריך להשתמש בהם, אך ורק אחד נשלף החוצה כאשר ההגה הקמור משמש לציפה וההגה הקעור לשקיעה.
דרך אגב, הנבלה המקוללת (שעד היום גורמת לי אשכרה לסיוטים בלילה) שבמוזיאון היא אשכרה הנבלה עצמה שבה הפלגתי.
חתיכת ברזל שאני הכי שונא בחיים שלי, חבל שלא מכרו אותה לפלדה, ככה לא הייתי צריך לראות אותה כל פעם שאני נוסע לחיפה.
|